هر رنگ لکه های پوستی به چه دلیل روی پوست ما ظاهر می شوند؟

toranj
هر رنگ لکه های پوستی دلیل خاصی دارند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش الودکتر: لکه های پوستی که بر روی پوست صورت و یا بدن شما ایجاد می شوند دارای دلیلی است که باید مراقب انها باشید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید. در ادامه راجع به این لکه های پوستی صحبت می کنیم.

شناخت لکه های پوستی

لکه های پوستی، نواحی پر رنگدانه ای هستند که به طور کلی هیچ مشکلی برای سلامتی ندارند آیا شما از لکه های پوستی رنج می برید؟برای درک اینکه بدانیم لکه های پوستی چه هستند و از کجا می آیند، در این بخش از سلامت پوست در نمناک ابتدا باید بدانیم پوست شما از چه نوعی است.لکه های پوستی

پوست، بزرگترین ارگان و عضو بدن است و بدن را کاملا پوشش می دهد و بسیاری از عملکردها را انجام می دهد.

عملکرد های پوست

    حفاظت از عفونت ها
    تنظیم دمای بدن
    ذخیره سازی آب
    ذخیره سازی چربی ها
    حفاظت از شما در مقابل گرما و نور
    یک عضو حسی است.

عوامل تعیین کننده رنگ پوست

در تمام بدن شما، ویژگی پوست شما شامل رنگ، ضخامت و بافت متفاوت است ولی رنگ پوستتان چه چیزی به شما می دهد؟ رنگ پوست، یک ویژگی فیزیکی و ژنتیکی است و عوامل مختلفی در این باره دخالت دارند.

    ملانین، مهمترین عامل یک رنگ تیره است و حضور آن عامل تعیین کننده رنگ پوست شماست.
    هموگلوبین، جزء خون شماست و به پوست شما رنگ قرمز می دهد.
    کاروتن، که به شما رنگدانه نارنجی می دهد.
    در معرض اشعه ماوراء بنفش یا تابش خورشید قرار داشتن.
    مصرف داروهای خاص.

لکه های پوستی از کجا می آیند؟

پوست شما مستعد به لکه هایی است که انواع مختلفی دارند، شکل ها و مکان ها ، اکثریت لکه ها بی ضرر هستند و خود به خود از بین می روند، اما خوب است بدانیم که از کجا می آیند.ملانین ،مسئول رنگدانه ای و رنگ دادن به پوست شماست. توسط ملانوسیت ها تولید می شوند، سلول هایی است که در لایه اپیدرم پوست وجود دارند، لایه بالای پوست، و عملکرد رنگدانه ای و رنگ دهی دارد. ملانین در میان سلول های دیگر وجود دارد، با ظاهری یکنواخت. این توزیع ملانوسیت ها می تواند، باعث ایجاد گروه های خوش خیم مانند :خال، کک و مک، لکه های پیری شود ، از دست دادن رنگدانه، باعث ایجاد لکه های سفیدی، به نام هایپوپیگمنتیشن می شود.

روش‌های درمانی طبیعی برای رفع لکه های پوستی

ازآفتاب دوری کنید:

مهم‌ترین تغییر رفتاری شما باید این باشد که کمتر در معرض نورآفتاب قرار بگیرید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، چون لکه‌های پوست در معرض نورخورشید تشدید می‌شوند؛ خوب است برای پیشگیری بیشتر از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

اسکراب و لایه بردار

علاوه بر این لازم است با استفاده از اسکراب‌ها وضعیت پوست را بهبود بدهید. اسکراب‌ها به برداشته شدن سلول‌های مرده که باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن لک‌های پوست می‌شوند، کمک می‌کنند. لایه‌بردار‌هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز در بهبود لکه‌‌های تیره اثر دارند

لوسیون و کرم‌های مناسب پوست

تغییر مثبت دیگری که باید ایجاد کنید استفاده از لوسیون و کرم‌هایی است که دارای فرمولی خاص برای درمان لک هستند؛ از مارک‌های معتبر برای درمان لک‌های دست و صورت استفاده کنید.

میوه و سبزی تازه

یادتان نرود که میوه و سبزی در کمرنگ شدن این لکه‌های پوستی مؤثر هستند؛ خوردن مقدار کافی میوه و سبزیجات به ویژه لیمو، خیار و گوجه‌فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند، هیچ چیز مانند موادغذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین‌های مختلف در سلامت پوست مؤثر نیست.

ماسک‌های صورت

همچنین شما می‌توانید از ماسک‌های صورت استفاده کنید.این ماسک‌ها بتدریج به روشن شدن قسمت‌هایی که رنگدانه‌ها تجمع پیدا کرده‌اند یا همان لکه‌ها کمک می‌کنند.

شیر سرد

شیر سرد  را روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید. اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می‌کند یک پنبه داخل شیر سرد بزنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوست‌تان چه تغییری می‌کند.

درمان لکه های قهوه ای پوست با دوغ!
لکه های قرمز پوست، نشانه این بیماری های خطرناک است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ