اگر کمردرد امانتان را بریده بخوانید!

faateme1366
کمردرد از آن دردهایی است که تمام زندگی را بهم می ریزد. وقتی کمردرد داشته باشید، راه رفتن، نشستن، خوابیدن و... برایتان سخت و جانکاه میشود.

علت کمردرد

به گزارش سایت الودکتر، همه افراد، حتی کودکان و نوجوانان، نیز ممکن است به کمردرد دچار شوند. اگرچه اضافه وزن، ورزش نکردن و بلند کردن اجسام به شیوه نامناسب اغلب به بروز کمردرد منجر می شود، اما تحقیقات انجام شده در مورد عوامل خطر احتمالی هنوز پاسخ درستی به این پرسش نداده است. افراد دارای مشکلات روانی خاص مانند افسردگی و اضطراب در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کمردرد هستند، با این حال دلائل افزایش خطر مشخص نیست.

 

بسیاری از کمردردها به تدریج با درمان های خانگی و مراقبت های فردی بهبود می یابد. اگرچه ممکن است برطرف شدن کامل درد چند هفته به طول بیانجامد، اما طی 72 ساعت پس از انجام مراقبت های فردی نشانه های بهبودی ظاهر خواهد شد. در غیر این صورت، به پزشک مراجعه نمایید.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در موارد نادر، کمردرد ممکن است نشانه مشکلات پزشکی حاد باشد. در صورتی که کمردرد به یکی از مشکلات زیر منجر شود به پزشک مراجعه نمایید:

 بروز مشکلات جدید در روده یا مثانه

اگر موجب بروز درد یا ضربان در شکم یا تب شود

پس از افتادن، ضربه خوردن به کمر یا آسیب دیدگی های دیگر

 

در صورتی که کمردرد دارای یکی از مشخصات زیر باشد باید به پزشک مراجعه نمایید:

مداوم یا شدید باشد، بویژه در شب یا وقتی که دراز می کشید

درد به یک یا هر دو پا منتقل می شود، به ویژه اگر تا زیر زانو ادامه یابد

موجب ضعف، بی حسی یا سوزن سوزن شدن یک یا هر دو پا شود

همراه با کاهش وزن بدون علت باشد

با التهاب یا قرمز شدن کمر همراه باشد

 

همچنین، اگر اولین کمردرد پس از 50 سالگی اتفاق بیفتد یا اگر دارای سابقه سرطان، پوکی استخوان، مصرف استروئید، یا سوء  مصرف مواد یا الکل هستید، به پزشک مراجعه نمایید.

 

اکثر کمر درد ها  بدون کمک پزشکی و خود به خود خوب صرفا با درمان سریع کمردرد،  مراقبت و درمان خانگی خوب می شوند.

 

کمردردتان از کدام نوع است؟

به طور کلی کمر درد ها به دو دسته تقسیم می شوند:

کمر درد حاد: کمر درد ناگهانی ایجاد می شود و حداکثر به مدت سه ماه بیمار از آن رنج می برد.

کمر درد مزمن: این درد به گذشت زمان بیشتر می شود و بیش از سه ماه طول می کشد، ممکن است مشکلات بلند مدت بیشتری را ایجاد کند و به کمر درد شدید تبدیل شود.درصد قابل توجهی از بیماران با کمر درد هر دو درد شدید و درد خفیف را تجربه می کنند که این کار پزشکان را برای تشخیص این که کمر درد آن ها مزمن یا حاد است مشکل تر می کند.

 

درمان کمردرد در منزل

برخی از روش های درمانی جایگزین ممکن است به کاهش علائم کمردرد کمک کند. همیشه قبل از انجام یک روش درمانی جدید، در مورد مزایا و معایب آن با پزشک مشورت نمایید.

استفاده از خدمات فیزیوتراپی: کمردرد یکی از شایع ترین دلائلی است که افراد به واسطه آن به فیزیوتراپ مراجعه می کنند.

طب سوزنی: متخصص طب سوزنی سوزن های استریل ضدزنگ را در پوست نقاط خاصی از بدن فرو می کند. برخی از افراد مبتلا به کمردرد پایینی از موثر بودن طب سوزنی در کاهش علائم شان خبر داده اند.

ماساژ: در صورتی که کمردرد بواسطه گرفتگی عضلات یا کار شدید ایجاد شود، ماساژ درمانی می-تواند موثر باشد.

یوگا: یوگا انواع مختلفی دارد، رشته گسترده ای که شامل انجام وضعیت ها یا پوزیشن های خاص، تمرین های تنفسی و تکنیک های تمدد اعصاب می باشد. نتایج برخی از آزمایشات بالینی نشان داده است که یوگا در برخی از افراد مبتلا به کمردرد موثر بوده است.

روش درمانی جدید و موفقیت آمیز کمردرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ