موهایی سالم و زیبا حتی در سنین بالا

mousavi
می‌دانستید با رعایت چند نکته طبیعی می‌توانید کم‌پشتی موها را درمان و سبب رشد مجدد و سریع موهایی سالم و زیبا حتی در سنین بالا شوید؟

حدود ۵ میلیون فولیکول مو در سطح بدن و حدود ۱۰۰ هزار فولیکول که مختص موهای سر هستند. فولیکول‌های موی انسان از زمان تولد تا مرگ به تعداد مشخص روی سر و بدن وجود دارند. هم‌زمان با افزایش سن بعضی فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند، همین امر هم سبب کم شدن موها در سنین بالا می‌شود.

 

چند روش آسان و طبیعی برای رشد مجدد و درمان کم‌پشتی مو

 

۱موهای‌تان را ماساژ دهید

مو‌ را با «ماساژ» زنده کنید. ماساژ دادن موها با روغن‌ها و ماسک‌های طبیعی یکی از راهکارهای طبیعی و آسان برای تحریک فولیکول‌های مو برای رشد مجدد موها و افزایش ضخامت آن‌هاست. هر روز زمانی را به ماساژ موها اختصاص دهید. ماساژ موها علاوه بر کمک به رشد مجدد و سریع موها، استرس و اضطراب را هم از شما دور می‌کند.

 

۲آلوورا را فراموش نکنید

استفاده از «آلوورا» برای داشتن موهایی سالم و زیبا مربوط به امروز و دیروز نیست. هزاران سال است که آلوورا یک ماسک طبیعی و موثر برای رشد مجدد موهایی سالم و زیبا و درمان کم‌پشتی موهاست. آلوورا علاوه بر تاثیری که بر نرمی و صاف شدن موها دارد، سبب کاهش شوره سر و اصلاح فولیکول‌هایی می‌شود که احتمالا به خاطر چربی پوست سر مسدود شده‌اند. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار ژل موجود در برگ‌های آلوورا را با قاشق جدا کنید و مستقیما روی موها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. علاوه بر این می‌توانید از شامپو و ماسک موهایی استفاده کنید که حاوی آلوورا هستند.

 

۳روغن نارگیل؛ درمانی موثر برای کم‌پشتی موها

 «روغن نارگیل» حاوی اسیدهای چربی است که با نفوذ در بدنه موها جلوی ریزش موها را می‌گیرد. روغن نارگیل را بسته به جنس و نوع موها هم قبل و هم بعد از حمام می‌توانید استفاده کنید. اگر جنس موهای‌تان چرب است می‌توانید شب قبل موهای‌تان را با روغن نارگیل ماساژ دهید و با همان روغن نارگیل روی موهای‌تان تا صبح بخوابید و روز بعد موها را بشورید. اما اگر جنس موهای‌تان خشک است بعد از استحمام موها را با روغن نارگیل ماساژ دهید. بد نیست بدانید که روغن نارگیل قرن‌هاست که ماده‌ای موثر و جادویی برای رشد مجدد و افزایش ضخامت مو و پیشگیری از ریزش آن‌هاست.

 

۴ویویسکال؛ مکملی موثر برای رشد مجدد مو

«ویویسکال» یک مکمل طبیعی موثر برای رشد مجدد و افزایش ضخامت موهاست. ویویسکال در حقیقت مکملی شامل ویتامین C، پروتئین ماهی، پودر حلزون و کوسه و انواع مواد معدنی است. با مصرف این مکمل البته زیر نظر پزشک شاهد تاثیر آن روی رشد و ضخامت موها به خصوص در اطراف گیجگاه خواهید بود. برای مصرف ویویسکال بهتر است در سه ماه اول این مکمل را دوبار در روز و پس از آن یک بار در روز  و در مجموع به مدت شش ماه استفاده کنید تا نتیجه بگیرید . مواد موثر موجود در مکمل ویویسکال به رشد مجدد سلول‌ها و نیز قوی‌تر شدن سلول‌های فولیکول کمک می‌کنند. برخی شامپوها و ماسک‌ها مو هم حاوی مکمل ویویسکال هستند.

 

۵روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا ۳

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به خاطر پروتئین‌ها و ارزش غذایی بالا به رشد مجدد موها و ضخامت آن‌ها کمک فراوانی می‌کند. علاوه بر این روغن ماهی سبب کاهش ریزش مو می‌شود. برای مصرف روغن ماهی لازم نیست روغن ماهی را سر بکشید. سعی کنید دو بار در هفته سالمون، شاه‌ماهی یا ماهی کولی میل کنید. علاوه بر این بذر کتان، گردو، کدو حلوایی، روغن زیتون از دیگر خوراکی‌های غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند.

 

۶ریشه جینسنگ معجزه می‌کند

پیدا کردن ریشه گیاه جینسنگ کار آسانی نیست اما می‌توان از مکمل‌هایی استفاده کرد که حاوی ریشه جینسنگ هستند و فولیکول‌های مو را برای رشد بیشتر و بهتر تحریک می‌کنند. علاوه برای این استفاده از مکمل‌های فولیک اسید، بیوتین، کلپ (kelp)، روغن ماهی، روغن تخم کتان، روغن گل پامچال، جینسنگ، جینکو بیلوبا، نخل باد بزنی البته همگی زیر نظر پزشک به رشد مجدد موها و درمان کم‌پشتی کمک فراوانی می‌کند.

 

۷ آب پیاز؛ درمانی طبیعی و آسان برای رشد مجدد موها

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید «آب پیاز» یک درمان طبیعی موثر برای رشد مجدد موها و درمان کم‌پشتی آن‌هاست. علاوه بر این آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند و برای سایر مشکلات مو مانند شوره‌ سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز مفید است. پیاز سرشار از گوگرد است. گوگرد سبب افزایش سرعت گردش خون به پوست سر و افزایش تولید کلاژن می‌شود. همان‌طور که می‌دانید فولیکول‌ها مسئول تولید و رشد مو هستند، زمانی که خون و کلاژن بیشتری به این فولیکول‌ها برسد، مواد مغذی و محرکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت می‌کنند. آب پیاز را به آرامی روی موهای‌تان بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشورید.

 

۸روغن رزماری؛ یک روغن قدیمی برای رشد موها

«روغن رزماری» از جمله نخستین روغن‌هایی است که انسان به عنوان روغنی برای رشد، کاهش ریزش و ضخامت موها از آن استفاده کرده است. روغن رزماری علاوه بر درمان ریزش و کم‌پشتی موها، در درمان بیماری آندروژنتیکی «آلوپسیا» نیز موثر است. چند قطره روغن رزماری را با یک روغن گیاهی دیگر مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید، کف دست‌تان بریزید و موهای‌تان را ماساژ دهید. هفته‌ای یک تا دو بار این کار را انجام دهید. علاوه بر این می‌توانید چند قطره روغن رزماری را به شامپوی روزانه‌تان اضافه کنید و موهای‌تان را با آن شامپو کنید. یادتان باشد روغن رزماری را به تنهایی روی پوست سر یا موهای‌تان نمالید، یا با یک روغن گیاهی مخلوط کنید و یا به شامپو اضافه کنید.

 

۹روغن گرانیوم

«روغن گرانیوم» هم یک درمان موثر دیگر برای درمان کم‌پشتی و رشد مجدد موهاست. چند قطره روغن گرانیوم را با چند قطره روغن گیاهی مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط و یک ماسک مو درست کنید. می‌توانید چند قطره از این روغن را در شامپو هم بریزید. روغن گرانیوم علاوه بر رشد مجدد و درمان کم‌پشتی موها، سبب رطوبت‌رسانی به مو، افزایش ضخامت و نیز بازسازی موهای آسیب‌دیده در اثر مش و رنگ می‌شود.

 

۱۰لیمو و روغن لیمو

استفاده از آب لیمو‌ترش تازه یا روغن لیمو سبب بهبود کیفیت موها و رشد مجدد آن‌ها می‌شود. آب لیمو‌ترش تازه را روی موها به آرامی بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید. از آب‌ لیمو‌ترش به همراه روغن‌های گیاهی مثل نارگیل یا روغن زیتون می‌توانید به عنوان یک ماسک موی مفید هم استفاده کنید.

 

 

اگر موهایی آسیب دیده دارید این مطلب را حتما بخوانید

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ