درمان خانگی سه سوته زانو درد

faateme1366
زانو درد جزو دردهایی است که در این روزها پیر و جوان نمی شناسد و خیلی از افراد به دلایل متفاوت درگیر آن هستند. در ادامه برایتان راهکارهایی جهت درمان خانگی زانو درد آورده ایم.

درمان زانو درد به کمک زنجبیل

روغن دنبه را با زنجبیل بر روی زانو بگذارید، در کتب طبی از زنجبیل به عنوان مسکّن دردهای مفاصل و ضد انقباض دردناک و گرفتگی عضلات نام برده شده است.

طریقه مصرف زنجبیل به این صورت است که یک قاشق غذاخوری از پودر زنجبیل را در کمی آب جوش خمیر کرده و کمی حرارت دهید و سپس در محل درد به صورت پماد استفاده کنید و این عمل را روزی 2 یا 3 مرتبه تکرار کنید و تا بهبودی کامل ادامه دهید.  

دمنوش زنجبیل و زردچوبه با کمی عسل نیز به تسکین درد زانو کمک می کند.این دو گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و درد مربوط به آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد. مصرف این دمنوش، روزی ۲ بار می تواند موثر واقع شود.

 

اگر زانویتان ورم کرده

ارتفاع به کاهش تورم کمک می کند.

ارتفاع برعکس گرانش کار می کند برای کمک به برگشت مایعات است که درغیر این صورت در زانو تجمع می کنند و سبب تورم می شود.

• در ارتفاع نگه داشتن پا هنگامی که شما در حال نشسته اید، و یا پشت کامپیوتر هستید، بهترین آثار را دارد.

 

خم کردن زانو با تمرین های حرکتی

۱تمرین با صندلی:

روی صندلی بلندی بنشینید طوری که پای شما در حالت خمیده در زاویه ۹۰ درجه قرار گیرد سپس یکی در میان مفصل زانوی خود را راست کنید و تا شماره ۳ نگه دارید این حرکت را ۳ بار هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید.

۲نشست و برخاست :

صاف باستید و پشت خود را تا حد امکان راست نگه دارید به آرامی بنشینید تا اینکه زانوی شما به زاویه ایکمی بیشتراز ۹۰ درجه تبدیل شود سپس دوباره به آرامی بایستید . این حرکت را با نشستن و برخاستن از روی صندلی نیز می توانید انجام دهید با توجه به اینکه از دستان خود نباید استفاده کنید.

۳-دوچرخه ثابت :

زین دوچرخه را طوری تنظیم کنید که هنگامی که پدال در وضعیت پایین و کف پا بر روی آن قرار دارد زانو تقریباراست باشد مقاومت را در حد متوسط تنظیم کنید و ده دقیقه با سرعت ثابت پدال بزنید ابتدا میزان مقاومت و سپس زمان تمرین را افزایش دهید

 

درمان زانو درد با روغن مالی

۱استفاده از روغن بادام تلخ و اسانس نعنا برای ماساژ دادن اندام‌هایی که دردناک است،معجزه میکند ،

۲۲قاشق مرباخوری روغن خردل را با ۵ جبه سیر رنده شده کمی گرم کنید و به زانوها بمالید.

۳ماساژ با روغن ولرم نارگیل، تسکین دهنده درد است و گردش خون را بهبود می بخشد.

۴-ماساژ با روغن زیتون، مفصل ها را نرم و منعطف می کند و درد زانو را تسکین می دهد. این روغن حاوی ماده ای به نام «الیوکانتل» است که درد در قسمت موثر را کاهش می دهد.

ماساژ دادن آرام زانو با روغن های ذکر شده ، التهاب را کاهش می دهد و گردش خون را تقویت می کند.

 

رژیم غذایی مناسب برای درمان زانو درد

افراد چاق و دارای اضافه وزن، احتمال بیشتری برایزانو درد دارند. حمل وزن اضافه، باعث کار بیشتر مفاصل می‌شود. لاغر شدن به کاهشزانو درد طولانی مدت و درد ناشی از آرتروز، کمک می‌کند. رژیم غذایی سالم به کاهش وزن و نگه داشتن آن، کمک می‌کند. رژیم غذایی سالم یعنی یک رژیم غذایی متعادل که :

چربی کمی دارد

میوه، سبزیجات و فیبر بالایی دارد

چربی و گوشت حیوانات کمی دارد

رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که به طور خاص برایزانو درد یا آرتروز خوب باشد. دنبال کردن رژیم غذایی‌ای که برایزانو درد خوب است ممکن است بیشتر از این که فایده‌ای داشته باشد، ضرر بزند.

 

درمان کمتر شنیده شده برای زانو درد

مطالعه ای که در سال 2001 انجام شد نشان می دهد که برخی از افراد توانسته اند با استفاده از پوست درخت بید درد خود را برطرف کنند. عصاره آن نیز برای درمان تب و کاهش درد و التهاب استفاده می شود. دقت کنید که اگر به آسپرین حساسیت دارید و یا خونتان رقیق است از این راه استفاده نکنید. همچنین مصرف آن برای کودکان زیر 4 سال نیز ممنوع است.

 

درمان زانو درد با ورزشی کمتر شناخته شده

یوگا درمان بسیاری از مشکلات جسمی است. با این ورزش هر نوع دردی را می توان درمان کرد و مغز و قلب را سالم نگه داشت. یوگا همچنین در رفع درد پا نیز موثر است. بسیاری از حالت های یوگا عضله زانو را تقویت می کند و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. یوگا برای رفع درد مکرر زانو بسیار مفید است.

 

درمان زانو درد با تخم شنبلیله

تخم شنبلیله طبیعت گرم دارد و برای بهبود درد زانو ناشی از آرتروز بسیار مفید است. به این منظور یک قاشق چایخوری از تخم شنبلیله را در آب تصفیه شده به مدت یک شب بخیسانید. صبح روز بعد آب را خالی کنید و دانه‌ها را بجوید. همچنین می‌توانید به اندازه‌ی یک مشت دانه را برشته کنید، سپس آسیا کنید. پودر را در یک شیشه دربسته نگه دارید و هر بار یک قاشق چایخوری از آن را با مقداری آب مخلوط کنید، طوریکه به شکل خمیری درآید. به مدت ۳۰ دقیقه روی محل درد قراردهید. سپس با آب گرم بشویید. این درمان را به مدت یک هفته، دوبار در روز انجام دهید

اگر زانو درد امانتان را بریده، این مطلب مخصوص شماست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ