چرا زنان ژاپنی خوش اندام و جوان می مانند؟

atoosamirzavandi
ژاپنی‌ها، چه مرد و چه زن عادت دارند که زیاد قدم بزنند و پیاده‌روی کنند. پیاده‌روی یکی از بهترین روش‌ها برای تناسب اندام و از بهترین انواع تمرینات ورزشی است.

زنان ژاپنی خوش اندام و جوان می مانند زیرا سبک زندگی و تغذیه ی متفاوتی دارند. با مطالعه این مقاله با سبک زندگی زنان ژاپنی و راز زیبا و جوان ماندنشان آشنا شوید.

 

مصرف مواد تخمیر شده

ژاپنی‌ها اغلب از غذاهای تخمیر شده استفاده می‌کنند، مثلا نام برخی از این غذاها به این شکل است: کفیر، کیمچی، میزو و . غذاهای تخمیری غذاهایی هستند که در فرایندی از تخمیر لاکتو ساخته می‌شوند. در این فرایند، باکتری‌های طبیعی از شکر و نشاسته‌ی موجود در غذاها تغذیه کرده و اسید لاکتیک تولید می‌کنند. تخمیر شدن باعث حفظ مواد مغذی موجود در غذا می‌شود و آنزیم‌های مفیدی تولید می‌کند؛ ویتامین‌ B، امگا۳، اسیدهای چرب و انواع پروبیوتیک‌ها.

 

تخمیر شدن منجر به رشد باکتری‌هایی می‌شود که به عملکرد روده کمک می‌کنند و با تجزیه‌ی مواد غذایی به شکلی قابل هضم‌تر، به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند. از دیگر فواید آنها می‌توان به دفع سموم مضر و فلزات سنگین از بافت سلولی اشاره کرد.

 

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و گزارش آن در مجله‌ی «Physiological Anthropology» به چاپ رسید، میان مواد لبنی تخمیری و رشد میکروب‌های روده‌ای ارتباطی وجود دارد.

 

این مطالعه نشان می‌داد که مواد غیرلبنی تخمیری و گیاهان دارویی نیز تأثیر مثبتی روی میکروب‌های روده‌ای دارند و ممکن است آثار بلندمدتی روی ارتباطات مغز-روده داشته باشند

 

عادت قدم زدن

ژاپنی‌ها، چه مرد و چه زن عادت دارند که زیاد قدم بزنند و پیاده‌روی کنند. پیاده‌روی یکی از بهترین روش‌ها برای تناسب اندام و از بهترین انواع تمرینات ورزشی است. پیاده‌روی علاوه بر کاهش وزن به بهبود عملکرد قلبی-عروقی، افزایش انرژی و خلق و خو و کاهش استرس نیز کمک می‌کند.

 

جمعیت ژاپن بیشتر در شهرها متمرکز است و بیشتر افراد معمولا برای عبور و مرور از قطار عادی و زیرزمینی استفاده می‌کنند. و به همین دلیل برای رسیدن به ایستگاه و بازگشت از آن یا پیاده‌روی می‌کنند یا دوچرخه سوار می‌شوند. حتی کودکان نیز برای رفت‌وآمد به مدرسه بخش قابل توجهی از مسیر را پیاده طی می‌کنند و والدین‌شان آنها را با اتومبیل دقیقا تا جلوی درب کلاس نمی‌رسانند.

 

به جز پیاده‌روی، استفاده از دوچرخه نیز در ژاپن رواج زیادی دارد. خیلی از افراد برای رفت و آمد خود از دوچرخه استفاده می‌کنند. به این ترتیب با یک تیر دو نشان می‌زنند و ورزش هم می‌کنند.

 

استقبال از غذای دریایی

بر خلاف آمریکایی‌ها، علاقه‌ی ژاپنی‌ها به غذاهای دریایی خیلی بیشتر از گوشت قرمز است. خب همان‌طور که می‌دانید گوشت قرمز موجب بسیاری از مشکلات سلامت می‌شود که از بین آنها می‌توان به چاقی افراطی، کلسترول بالا و بیماری‌های التهابی اشاره کرد.

 

برنج و نودل یا همان رشته به شکل‌های مختلفی با انواع غذاهای دریایی ترکیب می‌شود و انواع متنوعی از غذاها را برای نوش جان کردن ژاپنی‌ها فراهم می‌کند. دور تا دور کشور ژاپن دریا وجود دارد و همین باعث شده که این کشور منبع عظیمی از صدف، ماهی‌های مختلفی مانند: تُن، ماهی اسقومری، سالمون، میگو و باشد. این غذاهای دریایی به شدت در ژاپن طرفدار دارند.

 

ماهی منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین، سرشار از مواد مغذی متنوع، و اسیدهای چرب امگا۳ است. این مواد برای مغز، قلب و سایر ارگان‌های بدن بسیار مفیدند.

 

اسیدهای چرب امگا۳ برای کاهش میزان چربی بدنی خیلی کاربرد دارند، به‌ویژه برای کاهش چربی‌های شکمی عالی عمل می‌کنند. علاوه بر اینها غذاهای دریایی به کم شدن التهاب بدن نیز کمک می‌کند و برای سیستم عصبی مفید است.

 

اسیدهای چرب امگا۳ به داشتن پوستی زیبا نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی صاف و جذاب داشته باشید. این چربی‌های مفید از اختلالات پوستی مانند: آتوپیک درماتیت، آکنه ولگاریس، سرطان پوست و جلوگیری می‌کند.

 

ژاپنی‌ها معتقدند هرچه ماهی مصرفی شما سالم‌تر باشد، برای سلامتی شما هم مفیدتر خواهد بود و از انواع ماهی‌ها در شکل‌های مختلف خام، کبابی، سرخ کرده، پخته، بخارپز ،آب‌پز و استفاده می‌کنند.

 

آب پز را به سرخ کردنی ترجیح می دهند

برای حفظ سلامت و زیبایی تمامی بخش های بدن مردمان سرزمین شرق نوع پخت و پز آب پز را در ارجحیت قرار می دهند و جالب است بدانید که اگر انها به میهمانی بروند که غذای سرخ کردنی سرو شود این را نشانه ی کم اهمیتی مهمانی از طرف میزبان می دانند چرا که انها می گویند اگر میزبان به میهمان علاقه داشته باشد بایستی به سلامت میهمان اهمیت قائل شود.

 

چای سبزو طرفداران بسیارش 

زمانی که نام چای سبز را می شنویم خواه نا خواه به یاد مردم شرقی با ان قوری ها و فنجان های کوچکشان یم افتیم که با علاقه در میهمانی هایشان چای سبز سرو می کنند . چای سبز به دلیل داشتن انتی اکسیدان فراوان برای تناسب اندام و زیبایی عالی است و مصرف ان برای تمام افراد توصیه می شود.

چرا زاپنی ها لاغر و خوش اندام هستند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ