چگونه استرس خوردن را متوقف کنیم

toranj
برای رهایی از پرخوری استرسی بهتر است این مقاله را دنبال کنید.

به گزارش الودکتر: بررسی توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA)نشان داد که پول، کار، جنایت، خشونت، جو سیاسی و آینده ملت همه عوامل استرس زا برای افراد هستند که هر کدام بیش از نیمی از پاسخ یک نظر سنجی را دربرگرفته است.
در حالی که استرس برای بدن بد است، روش‌های مقابله با آن می‌تواند به همان اندازه نامناسب باشد.APA در یک بررسی مختلف یافت که تقریبا ۴۰ % افراد بزرگ‌سال در پاسخ به استرس در طی یک ماه، پرخوری و یا مصرف غذاهای کم‌ارزش را گزارش کردند.و از آن افراد، حدود نیمی از آن‌ها این کار را هفتگی انجام دادند.

چرا استرس دارید؟

مردم به دلایل فیزیولوژیکی و روانی به دنبال راحتی در غذا هستند.
آلیسون knott، متخصص رژیم، می‌گوید که هورمون کورتیزول با استرس مزمن افزایش می‌یابد و می‌تواند منجر به افزایش اشتها شود. او می‌گوید: اگر استرس را گسترش دهید، این هورمون کورتیزول  به نقطه ضربه زدن به اشتهای شما آسیب می رساند که می‌تواند گرسنگی واقعی باشد.
آماندا Baten، یک روانشناس تغذیه‌ای می‌گوید: اما درست مانند اغلب اوقات، غذا به عنوان یک استراتژی بی‌حسی موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.این یک استراتژی انحراف فکر است که مردم ممکن است از الکل یا مواد مخدر یا سکس و یا تلویزیون به عنوان روشی برای ایجاد یک بافر بین خودشان و هر احساسی که ممکن است تجربه کنند استفاده کنند. و یا تلویزیون به عنوان روشی برای ایجاد یک دیوار بین خودشان و هر احساسی که ممکن است تجربه کنند استفاده کنند.

خوردن حتی می‌تواند برخی از واکنش‌های عصبی مشابهی که داروها انجام می‌دهند، را مهیا سازد .Baten می‌گوید: تحقیقات تصویربرداری مغز نشان داده‌است که وقتی افراد شروع به پرخوری و قندها می کنند در واقع می‌توانند مراکز تفریحی مغز را فعال کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که شکر، مانند هروئین یا کوکائین، می‌تواند باعث شود که دوپامین ترشح شود و حس خوبی داشته باشید. بخشی از مغز مسئول لذت و پاداش است.هم چنین قند می‌تواند opioids داخلی، داروی مسکن طبیعی bodys را آزاد کند که تاثیر خوشایندی ایجاد می‌کند.
اما درست مثل مواد مخدر و الکل، خوردن عاطفی یک بانداژ برای استرس است تا یک درمان. Baten  می‌گوید که پاسخ سالم‌تر این است  که استرس و عواطف منفی اتفاق می‌افتند و ما باید راه‌های پایدار برای مقابله با آن‌ها پیدا کنیم.
ما در فرهنگی بزرگ شده‌ایم که به ما می‌گوید ما نباید احساسات منفی داشته باشیم  ما نباید ناراحت باشیم نباید عصبانی باشیم. اما این تمایز بین خواسته ما مبنی بر عصبانی و یا ناراحت نبودن و فشار و استرسی ک هاز زندگی بر دوش ما است همیشه و همه جا وجود دارد.

از کجا معلوم است که استرس داری می‌خوری یا نه ؟

knott می‌گوید در حالی که برخی افراد عمدا و آگاهانه پس از یک روز تلاش در یک ظرف بستنی شیرجه می‌روند، برخی دیگر ممکن است بدون دانستن آن استرس بخورند. این بخشی از زندگی ما می‌شود و ما لزوما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد.
برای اجتناب از خوردن آگاهانه ، مهم است که تفاوت بین گرسنگی و گرسنگی فیزیکی را درک کنیم. قبل از اینکه یک بسته چیپس باز کنی  باید احوال خودت را از نظر جسمی و روحی در نظر بگیری. Knott می‌گوید:گرسنگی برای همه متفاوت است، اما اغلب با علایم فیزیکی مثل یک غرولند یا شکم خالی، انرژی کم و سردرد همراه است.Knott می‌گوید: اگر بخواهی بدون هیچ یک از این علائم فیزیکی، از اسنک ها لذت ببری، مراقب باش، شاید فقط دنبال آرامش یا حواس‌پرتی هستی.
knott می‌گوید: اگر واقعا گرسنه نیستید و نوعی از نوع غذا و یا راهی برای مدیریت استرس است که مربوط به استفاده از مواد غذایی برای تسکین است، پس شما ممکن است بخواهید یک رویکرد متفاوت داشته باشید.

چگونه استرس خوردن را متوقف کنیم

وقتی تو در گیر یک موقعیت پر اضطراب هستی، درست در مورد هر حواس‌پرتی خوب مثل رفتن برای پیاده‌روی، هوای تازه، انجام دادن هوای تازه، و یک دوست کمکی می‌تواند به تو کمک کند تا از کشیدن غذاهای پرچرب و شیرین خودداری کنی.آب آشامیدنی نیز ممکن است کمک کند، چون مردم اغلب گرسنگی و تشنگی را اشتباه می‌گیرند.
Baten می‌گوید که عادت‌های سالم مانند ورزش، خواب و تغذیه مناسب همه مسکنهایی  هستند. که می تواند به آرامش شما کمک کنند و اگر به طور مداوم با خوردن غذا یا استرس دست و پنجه نرم کنید، بهتر است با یک متخصص صحبتی داشته باشید که می‌تواند به شما کمک کند تا مسائل  را حل کنید.
Baten می‌گوید: توجه به احساسات قبل از این که آن‌ها آنقدر شدید شوند که ما نمی‌توانیم به روشنی به انها فکر کنیم، اهمیت دارد. در مواقع احساسی ما می خوریم چون ان اتفاق احساسی رخ نداده است.
اما مهم است که درک کنید که احساسات شما از زمانی به زمان دیگر برده می‌شود به خاطر انتخاب غذاهای راحت به دلیل رهایی از استرس  خو را دچار اضافه وزن نکنید.
پس در انتها می گوییم که بهتر است در خوردن احساسی و استرسی کمی تفکر کنید و نگذارید که احساسات برایتان نوع غذا و زمان غذا را انتخاب کنند.

منبع: الودکتر

راهکاری ساده برای مقابله با پرخوری استرسی

 

راهکارهایی برای جلوگیری از غذاخوردن استرسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ