چگونه کبد را همانند روز اول پاکسازی کنیم؟!

sahar.d
حتما شما هم در رابطه با اهمیت پاکسازی کبد شنیده اید و شاید تا بحال روش های مختلفی را برای اینکار امتحان کرده باشید. ما در این مطلب یک نسخه جادویی برای پاکسازی کامل کبد برای شما داریم.

کبد یکی از مهمترین و حیاتی ترین عضوهای بدن است که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. کبد وظیفه به دام انداختن سموم و تصفیه آن‌ها با تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر، تاثر در فعالیت‌های سوخت‌وساز بدن مانند گوارش، متابولیسم داروها را در بدن، شرکت در خون‌سازی (در دوره پیش از تولد) و مقاومت در برابر عفونت‌ها، فراهم ساختن سریع انرژی در هنگام ضرورت، ذخیره آهن و… را در بدن دارد. از همین رو توجه به پاکسازی کبد از سموم بسیار مهم است. در این مطلببهترین روش پاکسازی کبد مانند روز اول را به شما معرفی می کنیم.

کنگر فرنگی معجزه پاکسازی کبد

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می شود و به این ترتیب به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند. ماده موثره موجود در آرتیشو مانع انباشته شدن چربی در سلول های کبدی می شود.عصاره این گیاه، ذخایر چربی در کبد و سایر بافت ها را کاهش می دهد و با مهار آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل، کوآنزیم A و ردوکتاز سبب کاهش کلسترول در بدن می شود.این گیاه به شکل دمنوش و در مدت 45 روز باید استفاده شود تا از این طریق بتواند آنزیم های کبدی را تنظیم کند.

دستور تهیه دمنوش

 10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

موارد احتیاط

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی چون گرم است ممکن است در بعضی از اشخاص تولید سودا کند لذا بهتر است با سرکه خورده شود. ضمناً برای افرادی که طعم آرتیشو را دوست ندارند، اینگونه اشخاص اگر بخواهند از مزایای آرتیشو استفاده‌کننده تنطور قرص یا کپسول آرتیشو مصرف نمایند.

منبع: الوکتر

معجزه برنامه 5 روزه در پاکسازی کبد

این کار قبل از خواب، کبد را پاکسازی می کند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ