درمان خانگی جوش روی سینه

atoosamirzavandi
درمان خانگی جوش سینه به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از مواد خوراکی خانگی که اثر سویی بر بدن ندارد می توان جوش روی سینه را درمان کرد.

جوش و آکنه مشکلی است که گاهی حتی تا سنین بالا گریبان گیر افراد است و به هر روشی روی آورده می شود تا آن را درمان کنند.  با روش های خانگی میتوان تا حدودی جوش روی سینه را از بین برد. در این مقاله به درمان خانگی جوش روی سینه پرداخته ایم.

دارچین

دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی برای درمان جوش سینه موثر است .

مخلوط نصف قاشق چای خوری پودر دارچین و کمی عسل تا خمیری درست شد و سپس روی قفسه سینه به شکل داره به مدت پانزده دقیقه بمالید و سپس با آب بشویید و با یک حوله خشک کنید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید

روش دیگر مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری پودر دارچین با سه قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. پس از یک ساعت منقطه آسیب دیده را با آب سرد بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید

زردچوبه

زردچوبه برای درمان جوش سینه به دلیل خاصیت ضد باکتریو خواص آنتی اکسیدانی و همچنین یک ضد التهابی طبیعی است موثر است و می تواند قرمزی و التهاب ناشی از آکنه قفسه سینه را درمان کند و همچنین جای جوش را از بین می برد .

مخلوط یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه به اندازه کافی با گلاب تا خمیری تشکیل شود و سپس آن را بیست دقیقه بر روی منطقه آکنه بمالید و سپس با آل ولرم به خوبی تمیز کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید

روش دیگر، مخلوط یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای خوری عسل و دو قاشق چای خوری شیر و سپس بر روی منطقه جوش زده قرار دهید سپس صبر کنید تا خشک شود و پس از آن با استفاده از آب ولرم به خوبی شستشو دهید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید

درمان جوش های قفسه سینه با سرکه سیب

سرکه سیب با نام علمی آلفا هیدروکسی اسید، خواص شگفت انگیزی در درمان آکنه سینه دارد. سرکه سیب باعث باز شدن منافذ پوست شده و سلول های مرده پوست را در خود حل می کند. همین دو عامل کافی است که باعث خشک کردن سریع آکنه ها و جوش های قفسه سینه شود. از سویی سرکه سیب دارای خواص زد التهابی و ضد باکتری فراوانی است که منجر به کاهش التهاب جوش ها و بهداشت محیط قفسه سینه و کمتر شدن امکان رشد مجدد باکتری ها می شود.

همچنین سرکه سیب باعث بازیابی پی اچ PH طبیعی پوست شده و خطر ابتلا آکنه به زخم را کاهش می دهد.

برای استفاده از سرکه سیب در درمان جوش های قفسه سینه، ۱ واحد سرکه سیب (ترجیها فیلتر نشده) را با دو واحد آب رقیق کنید. سپس با یک گوله پنبه محلول را روی محل جوش ها بزنید. پس از سی دقیقا توسط آب ولم محل را بشویید و خشک کنید. این کار را دو مرتبه در روز تا بهبودی کامل ادامه دهید.

همچنین روش دیگری نیز برای استفاده از سرکه سیب در درمان جوش های قفسه سینه موجود است. در این روش ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب فیلتر نشده را با ۲ قاشق چای خوری چای سبز سرد شده و ۵ قاشق چای خوری شکر و ۱ قاشق چای خوری عسل خام مخلوط می کنیم. این مخلوط را با دستان و به صورت دایره وار روی محل جوش ها بمالید و ده دقیقه رها کنید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را دوبار در هفته تکرار کنید. هم زمان با این درمان ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و هر روز یک یا دو وعده بنوشید. این درمان را نیز تا بهبودی کامل ادامه دهید.

درمان جوش های قفسه سینه با جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. این ماده به اسکراب کردن لایه های مرده پوست کم کرده و باعث صاف، تمیز و شفاف شدن پوست می شود.

جوش شیرین همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب جوش های قفسه سینه و کاهش درد آن ها کمک کند.

۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را در مقدار کمی آب ریخته تا به شکل یک خمیر نرم و صاف شود. سپس این ماده را بر روی جوش ها زده و بگذارید ده دقیقه بماند. سپس محل را با آب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار تا بهبود کامل انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ