این گیاه برطرف کننده درد مفاصل است

atoosamirzavandi
علت درد مفاصل و ایجاد آرتروز، التهاب می باشد که زنجبیل یک برطرف کننده ی قوی التهاب و درد مفاصل است.

زنجبیل گیاهی است که طبق تحقیقات اخیر در درمان التهاب و درد مفاصل مفید واقع شود. در این مقاله ضمن بررسی اثر زنجبیل در برطرف کردن درد مفاصل، به دیگر گیاهان موثر در درمان التهاب مفاصل نیز اشاره شده است.

زنجبیل

طبق نتایج یک تحقیق جدید، زنجبیل می تواند به کاهش مواد شیمیایی التهاب زا تولید شده توسط بدن کمک کند. التهاب یکی از علل اصلی بیماری آرتروز است.

محققان همچنین دریافتند این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک نیز کمک می کند؛ اسید سالیسیلیک یک ترکیب طبیعی است که در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مورد استفاده برای درمان دارویی آرتروز نیز وجود دارد.اسید سالیسیلیک یکی از ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند.

به گفته محققان، زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی ایجادکننده التهاب مفاصل را کاهش دهد. زنجبیل یک داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است. شایع ترین عوارض گزارش شده این گیاه ناراحتی معده و سوزش دهان بوده است.

طبق نتایج این مطالعه، افراد دارای مشکل مفاصل که مکمل زنجبیل و ایبوپروفن مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند، شاهد کاهش چشمگیر درد مفصل خود بودند.در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما برخی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم کمک کنند.

در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می شود؛ یعنی اینکه باعث می شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند.

کرفس Apium  graveolense

در طب سنتی اروپا یک داروی مهم برای درمان مشکلات آرتروزی و روماتیسمی است که در آن مفاصل، عضلات و تاندون ها متورم و سفت شده و دچار درد می گردند. دانه های کرفس حاوی یک روغن فرار (اسانس) است که باعث تحریک کلیه ها به دفع مواد زاید از بدن می شود.

بطور خاص، می توان از عملکرد خوب کرفس در حذف نمکهای اورات از بدن اشاره کرد که اغلب باعث التهاب و سفتی در سیستم عضلانی و اسکلتی می شوند. دانه های کرفس برای درمان درد و سفتی عضلات به خصوص در اوایل صبح و بعد از بیداری به خوبی اثر دارند.

بذر کرفس همچنین برای دفع مایعاتی که در اثر آرتریت در مفاصل تجمع کرده اند نیز مفید می باشد. نقرس، یکی از مهمترین علائم این عارضه (آرتریت) است که می توان برای درمان و جلوگیری از عود آن از بذر کرفس استفاده کرد.

روغن دانه یانگور فرنگیRibes nigrum

مثل روغن گل مغربی دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا-۶ است که می تواند برای کنترل التهاب در بیماریهایی نظیر آرتریت روماتوئید و ام اس (Multiple Sclerosis) مفید باشد.

میوه تمر هندی Tamarindus indica

قابلیت دسترسی ایبوپروفن را در بدن بالا می برد و می توان از آن در بیماریهای آرتریتی برای کاهش میزان مصرف داروهای آسپرینی استفاده کرد.

زردچوبه

از شناخته شده ترین و موثرترین گیاهان دارویی با خواص ضدالتهابی است. کورکدمین ماده موثر موجود در زردچوبه است که اثرات ضدالتهابی و ضددرد شبیه مسکن های معمولی را دارا می باشدافرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، می توانند آن را به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنند.

می توان یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در فنجان آب جوش دم کرده و عصاره آن را روزی سه بار و هر دفعه یک قاشق غذاخوری میل کرد.

همچنین می توان زردچوبه را با نمک و روغن زیتون مخلوط کرد و خمیر حاصل را روی مفصل قرارداده و بانداژ کرد. مصرف زردچوبه نیز با مهار آنزیم ها در بدن خواص ضد التهابی دارد.

رزماری

نیز دارای خاصیت ضدالتهاب و ضددرد است و می توان رزماری، گل سرخ و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و روی موضع مفصل قرار داد.

دم کرده برگ گیاه قاصدک و گل پامچال نیز خواص ضد التهاب دارند. گزنه، پنجه شیطان و آواکادو نیز می توانند موثر باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ