دشمنان قسم خورده کبد کودکان رابشناسید!

parya
شاید فکر کنید که کودکان هرچه بخورند هیچ مشکلی برای کبدشان به وجود نمی آید ولی لازم است بدانید که خوردن بعضی از مواد غذایی کبد کودکان را در معرض خطرات جدی قرار می دهد. در این مقاله دشمنان قسم خورده کبد کودکان رابشناسید!

کبد کودکان نیز با خوراکی های نا سالم از کار می افتد، به گفته ی محققین و متخصصین مشکل در کبد کودکان بر اثر خوردن غذاهای ناسالم از 4 سالگی آغاز می شود پس بهتر است بیشتر از پیش حواستان به خوراکی هایی که به کودکانتان می دهید باشد. اگر نمی دانید که چه عواملی کبد کودک را از کار می اندازد این مقاله را بخوانید و دشمنان قسم خورده کبد کودکان رابشناسید!

دشمنان قسم خورده  کبد کودکان ،خوردن یخ،جویدن آدامس و پاستیل،خوردن غذای چرب و غذاهای شب مانده،میوه سبز و نارس مثل گوجه نارس  و خوردن بیش از حد تخمه و سس مایونز است .

کودکان هم ممکن است به کبد چرب مبتلا شوند؟

بیماری کبد چرب در میان تقریبا 3 درصد از کودکان و 22 تا 53 درصد از کودکان چاق رواج دارد. بروز این عارضه در کودکان از چهارسالگی شروع می شود و احتمال ابتلا به آن با بالا رفتن سن افزایش می یابد، بنابراین میان نوجوانان، درصد شیوع بالاتری دارد. به علاوه دختران بیش از پسران به این بیماری دچار می شوند.

 همچنین، در کودکان مبتلا به اختلالات مادرزادی ازجمله سوءجذب چربی ها، سیستیک فیبروزیس (یک اختلال ارثی است که می تواند بسیاری از ارگان ها ازجمله ریه ها و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار دهد) و بیماری ویلسون (یک بیماری وراثتی است که در آن مس به اندازه کافی از بدن دفع نمی شود) ابتلا به کبد چرب نیز دیده می شود.

کودکان هم ممکن است به کبد چرب مبتلا شوند؟ 

خطر ابتلا به کبد چرب در کودکان با نوشیدنی های شیرین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ