6 مورد از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

atoosamirzavandi
آنتی بیوتیک های طبیعی علاوه بر این که مضرات داروهای شیمایی را ندارند، فواید ی غیر درمان کردن و تسکین درد را به همراه دارند.

در بین مواد خوراکی آنتی بیوتیک های طبیعی بسیاری وجود دارد که قوی ترین آن ها عسل، زردچوبه، سیر وزنجبیل می باشند. در این مقاله با 6 مورد از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعیو طریقه ی مصرف آن ها آشنا خواهید شد.

اسانس پونه کوهی:

گیاه ارگانو که به پونه کوهی نیز معروف است بدون شک یکی ازآنتی بیوتیک های طبیعی قوی محسوب می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این گیاه قدرت تخریب باکتری های پنوموکوک، استافیلوکوک، استرپتوکوک و انتروکوک را به ترتیب به میزان ۹۶،۹۲، ۸۳، ۷۸ درصد دارد. روغن ارگانو برای مقابله با ویروس ها، عفونت ها و تب مورد استفاده قرار می گیرد. محققان معتقدند که روغن ارگانو برای درمان ۲۵ نوع باکتری مختلف از جمله باکتری هایی که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند و همچنین باکتری های عامل عفونت های روده ای، عفونت های مجاری ادراری، تب تیفوئید (حصبه)، وبا، زخم ها و عفونت های پوستی مفید هستند. قدرت ضدویروسی این گیاه برای مقابله با آنفلوآنزا, سرماخوردگی, سرخک و اوریون از شهرت خوبی برخوردار است.

سرکه سیب:

 دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد قارچی و ضد عفونی کننده است و می تواند به جلوگیری از سرطان نیز کمک کند. این نوع سرکه همچنین می تواند باعث کاهش سوزش سر دل، کاهش وزن و کاهش کلسترول شود. علاوه بر این، از سرکه سیب می توان به عنوان استریل کننده و ضد عفونی کننده به صورت موضعی استفاده کرد.

عسل:

از زمان های دور، عسل به عنوان یک پماد برای درمان زخم ها و پیشگیری از بروز عفونت مورد استفاده قرار می گرفته است. متخصصان حوزه سلامت نیز دریافته اند که این ماده در درمان زخم های مزمن، سوختگی ها، زخم بستر و مشکلات پوستی موثر است.

به عنوان مثال نتیجه یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که عسل می تواند به درمان زخم کمک کند. خاصیت آنتی باکتریایی این ماده به خاطر محتوای هیدروژن پروکسید موجود در آن است. با اینحال عسل مانوکا با باکتری ها مبارزه می کند هر چند محتوای هیدروژن پروکسید اندکی دارد.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد بهترین نوع عسل شناخته شده از رشد و توسعه بیش از ۶۰ نوع باکتری جلوگیری می کند. این مطالعه نشان می دهد عسل می تواند زخم هایی که با استافیلوکوک اورئوس (طلایی) مقاوم به متی سیلین آلوده شده اند را به طور موفقیت آمیزی درمان کند. عسل علاوه بر خاصیت آنتی باکتریایی خود می تواند با فراهم کردن پوشش محافظتی ، زخم را بهتر کند.

سیر:

کشورهای مختلف سرتاسر جهان، سیر را به عنوان یک ماده گیاهی قدرتمند برای پیشگیری از بیماری ها می شناسند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که سیر می تواند یک درمان موثر در برابر اشکال مختلف باکتری ها همچون باکتری سالمونلا و باکتری ای کولی باشد. سیر می تواند در برابر باکتری هایی که به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گیاه جینسینگ:

بر اساس نتایج یک پژوهش کانادایی مصرف منظم جینسینگ از سرماخوردگی پیشگیری به عمل می‌آورد.همچنین محققان دریافتند که این گیاه دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر می‌کند؛ به این دلیل که جینسینگ محرک دستگاه ایمنی بدن است. میزان مصرف: روزانه ۳ مرتبه، ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلی گرم به صورت قرص مصرف شود.(به مدت ۳ هفته)

زنجبیل:

جامعه علمی نشان داده است که زنجبیل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. مطالعات مختلف همچون مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که زنجبیل توانایی مبارزه با انواع مختلفی از باکتری ها را دارد. محققان در حال بررسی قدرت این ماده برای مبارزه با بیماری و حالت تهوع و نیز کاهش سطح قند خون هستند.

با قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ