درمان چاقی با این میوه تابستانی

mahdie.mohtashami
در این خبر می‌خواهیم به شما میوه‌ای تابستانی برای کاهش وزن و درمان چاقی معرفی کنیم. این میوه خوشمزه تابستانی فواید بیمشاری دارد که یکی از آن‌ها درمان چاقی می‌باشد.

کاهش وزن با یک میوه تابستانی

میوه‌ای تابستانی خوشرنگ و خوشمزه که یکی از خواص بیشمار آن به شما کمک به کاهش وزن و درمان چاقی می‌باشد، هلو است. هلو یک میوه تابستانی می‌باشد که دارای خواص فراوان است. از خواص هلو می توان به درمان بیماری های کمبود پتاسیم ، سرطان ، چاقی ، کلسترول، استاز خون و بیماری های تخریب نورون ها اشاره کرد. همچنین این میوه به سلامت پوست و چشم و حفظ سلامت سیستم عصبی، استخوان ها و دندان کمک می کند. خواص ضد پیری دارد و در سم زدایی و بهبود سیستم گوارشی ، تقویت سیستم ایمنی و سلامت سلولی موثر است. مصرف هلو بدلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان دردوران بارداری توصیه می شود.

درمان چاقی با میوه تابستانی

هلو حاوی ترکیبات بیواکتیوی است که تاثیرات مثبتی بر درمان بیماری های چاقی دارد. وجود ترکیبات فنولیک موجود در هلو خواص ضد التهاب و ضد چاقی دارد که به مبارزه با سندروم متابولیسمی کمک می کند.

دیگر خواص میوه تابستانی 

کاهش سطح کلسترول با هلو

طبق تحقیقات ترکیبات فنولیک موجود در پوست و گوشت هلوهای هسته چسبیده به حفظ سطح کلسترول LDL پایین و و تحریک کلسترول HDL بالا کمک می کند. این امر در کاهش ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی موثر است.

دوران بارداری با هلو

هلو سرشار از املاح و ویتامین است و مصرف آن در دوران بارداری توصیه می شود. ویتامین C موجود در آن به رشد استخوان ها،پوست، ماهیچه و رگ های خونی جنین کمک می کند. همچنین به جذب آهن کمک می کند. فولات موجود در هلو در پیشگیری از نقص سلول های عصبی مانند SPINA BIFIDA موثر است. پتاسیم موجود در هلو از گرفتگی ماهیچه و خستگی عمومی بدن که امری شایع در دوران بارداری است ،جلوگیری می کند. وجود فیبر به هضم غذا و کاهش یبوست کمک می کند.

کمک به هضم غذا با هلو 

هلو بخاطر ترکیبات قلیایی و فیبر سلامت سیستم هاضمه را حفظ می کند. فیبر موجود در هلو آب را جذب می کند و از بیماری های گوارشی مانند یبوست،هموروئید، زخم معده، التهاب معده و حذکات نامنظم روده جلوگیری می کند. همچنین به پاکسازی مواد سمی از روده می انجامد و از بروز ناراحتی های گوارشی مانند سرطان معده پیشگیری می کند. هلو ملین است و به حل سنگ کلیه و مثانه کمک می کند.

حفظ سیستم عصبی با هلو 

وجود منیزیم در هلو از استرس و اضطراب بدن جلوگیری می کند و به حفظ آرامش سیستم عصبی کمک می کند. کمبود منیزیم می تواند عملکرد سیستم عصبی مرکزی را مختل کند و به بیش برانگیختگی ماهیچه ها و افزایش فعالیت سیگنال های عصبی بینجامد. طبق تحقیقات انجام گرفته در این خصوص دریافت غذاهای منیزیم دار بهمراه ویتامین B6 تاثیرات مطلوبی بر درمان بیش برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی کودکان دارد. بر اساس مطالعه دیگر منیزیم به بهبود علائم حاد افسردگی حاد کمک می کند. مصرف هلو در طب آیورودا برای تنطیم تعادل سیستم عصبی موثر است.

درمان سریع سردرد با یک میوه تابستانی خوشمزه!

خواص فوق العاده هلو که نمی دانستید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ