با این عادت دستشویی را آلوده می کنید!

toranj
برخی عادت های شما می تواند باعث آلوده کردن محیط دستشویی شود که بسیار خطرناک است.

به گزارش الودکتر: با داشتن برخی عادت های نادرست در هنگام استفاده از دستشویی می توانید آلودگی را در سراسر دتشویی پراکنده کنید و باعث بیماری برای دیگر افراد نیز شوید.

آلودگی دستشویی بر اثر یک عادت اشتباه

هر کسی یک عادت بد و چندش آور دارد، مثلا بعضی با کفش وارد خانه می شوند، بعضی ها تا مدت ها ظرف های کثیف را در جا ظرفی نمی شویند و حتی برخی با لباس های کثیفی که از بیرون آمده اند روی تختخواب خود می نشینند، اما یکی از عادت های بدی که تقریبا می توان گفت همه ما آن را انجام می دهیم کشیدن سیفون توالت فرنگی است در حالیکه در روی ان باز است. مشکل اصلی مربوط به این عادت این است که تقریبا همه این کار را انجام می دهند.

با کشیدن سیفون آنچه در داخل توالت است به داخل فاضلاب می رود که البته زمانی که در روی توالت باز است، بخشی از آن در هوا نیز پخش می شود. از لاحظ علمی این آلودگی میکروب توالت a.k.a نامیده می شود و میکروبی است که به سمت بالا حرکت می کند – این میکروب می تواند تا 4.5 متر بالاتر از جایی که هست برود.

تحقیق در این زمینه اولین بار در سال 1975 انجام شد و محققان دریافتند که با یک بار کشیدن سیفون باکتری های مضری وارد هوا می شوند که حداقل 4 تا 6 ساعت در هوا ماندگار هستند.

توالت های امروزی طوری طراحی شده اند که میکروب کمتری وارد هوا شود، اما با این حال نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده چندان خوشایند نیستند. محققان معتقدند این میکروب توالت نقش مهمی در انتقال بیماری های عفونی دارد که پاتوژن آنها در مدفوع یا استفراغ موجود است.

راه حل جلوگیری از این مشکل بسیار ساده است: در هنگام کشیدن سیفون در دستشویی را ببندید. به علاوه توصیه می شود صندلی دستشویی کمی پایین تر قرار گیرد، به ویژه اگر افراد زیادی از دستشویی استفاده می کنند. تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شد نشان داد که کوتاه تر بودن صندلی دستشویی و بستن در آن در هنگام کشیدن سیفون احتمالا ابتلا به اسهال را تا 12 برابر کاهش می دهد.

ترفندهای ضد عفونت ادراری برای بانوان

 به محض اینکه احساس کردید که ادرار دارید، ادرار را به داخل برنگردانید، فوراً به توالت بروید. با این روش، ادرار مدتی طولانی در مثانه باقی نخواهد ماند، همان طور که می‌دانید ماندن ادرار در مثانه می‌تواند باعث تکثیر میکروب ها و در نتیجه عفونت ادراری شود. هر چه بیشتر به خودتان برای نگه داشتن ادرار فشار بیاورید، احتمال افزایش هیپرتونی بر اسفنکتر مثانه بیشتر خواهد شد.

 برای توالت رفتن، وقت بگذارید. به درستی در توالت قرار بگیرد و بگذارید ادرار به آهستگی خارج شود. به هیچ وجه به خودتان فشار نیاورید، اعمال فشار ممکن است به میاندوراه تان (محدوده میان منطقه تناسلی و مقعد) آسیب بزند. حواستان باشد که در روز به طور میانگین 6 تا 8 بار به توالت بروید تا مثانه تان به طور کامل خالی شود، اگر همۀ این زمانی را که برای توالت رفتن می‌گذارید، با هم جمع کنید فقط چیزی حدود 1 تا 2 ساعت در ماه خواهد شد !

 هر بار مثانه تان را به طور کامل خالی کنید. هر گونه حبس ادرار می‌تواند باعث تکثیر میکروب ها شود و این خود می‌تواند عاملی باشد برای بروز عفونت ادراری.
 ادرارتان را متوقف نکنید، این کار با تخلیۀ کامل مثانه در تعارض خواهد بود.

 خانم ها حواسشان باشد که بعد از اتمام رابطۀ جنسی، حتماً به توالت بروند.

 و اما نوارهای بهداشتی، این نوارها فقط برای دوران قاعدگی در نظر گرفته شده اند و باید مرتب تعویض شوند، اما به خاطر حضور رطوبت، عاملی برای بیشتر شدن و تولید میکروب ها خواهند بود.

 همیشه بعد از توالت خشک کردن را از قسمت جلو به عقب انجام دهید تا از جابه جایی میکروب های مقعدی به سمت فرج جلوگیری شود.

رعایت این اصول مهم باعث می‌شود که سیستم ادراری تان با سلامت و به خوبی کار کند. با انجام این اقدامات می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات که با عفونت ادراری شروع می‌شوند و در دراز مدت به عدم کنترل ادرار ختم می‌شوند، پیشگیری کنید.

آخرین توصیه: اگر در ادرارتان خون دیدید، حتماً با پزشک تان صحبت کنید، در این وضعیت انجام یک سری از آزمایش ها ضروری است. ممکن است وجود خون در ادرار علت های متفاوتی داشته باشد، از جمله: عفونت ادراری، سنگ کلیه و حتی سرطان کلیه ها… 

به هیچ عنوان از این نوع دستمال توالت ها استفاده نکنید!

عادات ناسالم که از کاسه توالت هم کثیف‌ترند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ