هرگز گردن مرغ را مصرف نکنید!

sahar.d
شاید شما هم از طرفداران گردن مرغ باشید اما بهتر است قبل از مصرف دوباره آن این مطلب را بخوانید.

گردن مرغ هم مانند بال یکی از قسمت های لذیذ مرغ است که طرفداران بسیاری دارد. اما دلیل این محبوبیت چربی های انباشته شده در این قسمت ها است که بسیار برای بدن مضر هستند و سبب افزایش کلسترول و چربی خون می گردند. در ادامه این مطلب شما را با خطرات مصرف گردن مرغ آشنا می کنیم.

سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه: پوست مـرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند. چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند، اگر زندگی سالم می‌خواهید یا می‌خواهید خود را در برابر بسیاری از بیمار‌ی‌ها بیمه کنید بهتر است از خوردن چربی‌ حیوانی در حد امکان پرهیز کنید.

 امروزه مشخص شده برخلاف تصور گذشته بافت چربی در بدن، یک بافت مرده نیست و بسیار فعال است و در ردیف غدد درون‌ریز شمرده می‌شود و می‌گویند انواع آنزیم‌ها از این بافت‌های چربی ترشح می‌شود طوری‌که تمام سیستم کنترل‌ گرسنگی و اشتها را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

مورد مرغ توصیه می‌شود، پوست مرغ مصرف نشود برای اینکه بیشتر اسیدهای چرب اشباع شده یا چربی‌هایی که می‌تواند باعث افزایش وزن و افزایش کلسترول شود در این پوست وجود دارد. این چربی‌ها گاهی در داخل شکم و کناره‌های ران مرغ هم دیده می‌شوند که باید حتما جدا شوند.

دلیل ممنوعیت مصرف بال و گردن مرغ

گردن مرغ به دلیل آن‌که محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و از طرفی شستشوی مجرای داخلی آن غیرممکن است مصرف آن توصیه نمی‌شود.

در خوردنبال و گردن مرغ احتیاط کنید، بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی‌که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال و گردن مرغ انباشته می‌شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌کنید.

به طیور معمولاً آنتی‌بیوتیک می‌دهند، آنتی‌بیوتیک‌ها آنها را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و هم باعث می‌شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند. توصیه می‌شود، زمانی دام و طیور ذبح شوند که عمر آنتی‌بیوتیک‌ها به نیمه رسیده باشد، تا وقتی‌که این گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شوند، آنتی‌بیوتیک‌ها به انسان منتقل نشوند، ولی متأسفانه در بسیاری از موارد این نکته رعایت نمی‌شود، به همین علت بعضی از افراد در مقابل انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خودشان مقاومت نشان می‌دهند بدون اینکه خودشان علت آن را بدانند.

خطر مصرف بال و گردن برای خانم ها

خانم‌ها وقتی که به مرحله بلوغ می‌رسند یک جهش پیدا می‌کنند و یکی از تغییراتی که در آنها علاوه بر افزایش طول قدشان دیده می‌شود، تغییرات ترکیبی بدنشان است، دختر خانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخایر چربی بدنشان با پسرها، یکسان هستند ولی به محض اینکه به مرحله بلوغ می‌رسند و اولین دوره قاعدگی را تجربه می‌کنند مقدار چربی انباشته شده بدن‌ آنها تا 30درصد افزایش پیدا می‌کند و به این دلیل خانم‌ها نسبت به آقایان در معرض خطر شدیدتری برای افزایش وزن و انباشتگی چربی قرار دارند.

منبع: الودکتر

چه قسمت‌هایی از مرغ را نباید بخوریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ