تعادل کلسترول خون با این میوه بهشتی

mahdie.mohtashami
برای درمان کلسترول خون باید رژیم غذایی مناسب به خود را داشته باشید. یکی از میوه های تابستانی و بهشتی که به شما برای تعادل کلسترول خون کمک می‌کند را به شما معرفی می‌کنیم.

افرادی که چربی خون دارند برای ایجاد تعادل کلسترول خون باید بهتر که از برخی میوه‌ها بیشتر استفاده کنند. انگور یکی از این میوه های بهشتی است که برای تعادل کلسترول خون بسیار مناسب می‌باشد. انگور دارای خواص بسیار زیادی است که در این خبر با خواص دیگر این میوه بهشتی شما را آشنا می‌کنیم.

تعادل کلسترول خون با انگور

انگور حاوی ترکیبی بنام پتروستیلبن است که می تواند از میزان کلسترول بدن بکاهد. این ماده با رزوراترول ارتباط نزدیکی دارد. رزوراترول آنتی اکسیدان مفید و فلاونوئید رنگی است که در انگور وجود دارد. بر اساس تحقیقات اولیه این ترکیبات خواص ضد سرطانی دارند و بر سطح کلسترول تاثیر می گذارند. همچنین خواص پیشگیری از زوال عقلی و ذهنی نیز دارند. ساپونین موجود در پوست انگور به چسبیدن به کلسترول از جذب کلسترول جلوگیری می کند.

جلوگیری از سرطان سینه

بر اساس تحقیقات اخیر، نوشیدن آب انگور بنفش در پیشگیری از سرطان سینه موثر است. آزمایشات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی مبتلا به تومور سینه ، حاکی تاثیر مثبت آب انگور در کاهش میزان تومور است. آنتی اکسیدان های موجود در انگور برای پیشگیری از انواع سرطان مفید است. اما تحقیقات جالبی حکایت از تاثیر شگفت انگیز انگور بر سرطان سینه دارد. ترکیبات شیمیایی خاصی در انگور وجود دارد که به آروماتازها می چسبد و از تبدیل آندروژن به استروژن که از عوال اصلی بروز سرطان سینه محسوب می شود ممانعت بعمل می آورد.

کاهش آلزایمر

رزوراترول پلی فنول مفید انگور است که به کاهش آمیلوئید بتاپتید بیماران آلزایمری کمک می کند. انگور سلامت مغز را ارتقا می دهد و از بروز بیماری های زوال سلول های عصبی جلوگیری می کند. بر اساس مقاله چاپ شده در مجله بریتانیایی مواد مغذی، مصرف آب انگور عملکرد مغزی سالمندانی که ناراحتی ذهنی دارند را تقویت می کند. تحقیقات بیشتری که تاثیر انگور بر سیستم عصبی را دقیق تر مشخص کند در حال انجام است.

برطرف کردن سوء هاضمه

انگور نقش مهمی در درمان اختلالات هاضمه ایفا می کند. گرما را از بین میبرد و سو, هاضمه و سوزش معده را بر طرف می سازد. این میوه به هضم کمک می کند و غذای سبک خوانده می شود.

کاهش خستگی

آب انگور سبک و روشن حاوی مقادیر فراوانی آهن در بدن است و از خستگی جلوگیری می کند. آنمی مشکل خیلی از افراد است و مصرف انگور می تواند سطح آهن و املاح بدن را متعادل سازد. کمبود آهن شما را تنبل می کند و سرعت مغز شما تعدیل می کند. آهن یکی از اساسی ترین املاحی است که بر عملکرد خیلی از ارگان ها تاثیر گذار است. البته انگورهای تیره رنگ نه تنها آهن را افزایش نمی دهند بلکه میزان آهن بدن را پایین می آورند. نوشیدن آب انگور هم می توالند به اندازه خود میوه سطح انرژی را ارتقا دهد.

کلسترول خون را چطور کاهش دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ