اگر مبتلا به میگرن هستید، حتما این سبزیجات را بخورید

atoosamirzavandi
سردردهای میگرنی از جمله بیماری هایی است که خوردن مواد غذایی بر تحریک و تسکین آن موثر است.

سردرد های میگرنی آنقدر عذاب آور هستند که افراد به هر راهی متوسل می شوند تا سریع تر آن را درمان کنند. در این مقاله به گیاهان و سبزیجاتی اشاره خواهیم کرد که به تسکین میگرن کمک می کنند.

درمان سردردهای شدید میگرن با گل مینا

از سال‌ها پیش، اروپایی‌ها برای درمان سردردهای شدید میگرنی از گل مینا استفاده می‌کردند. پس از آن طی دو دهه گذشته در طب نوین هم تاثیر مثبت این نوع دمنوش برای درمان میگرن به اثبات رسید. نوشیدن این دمنوش اثرات جانبی نیز به همراه ندارد. از آنجا که میگرن نوعی سردرد عروقی است و به دلیل بروز مشکل در بعضی از رگ‌های خونی مغز به‌وجود می‌آید، با مصرف مسکن‌ها درمان نمی‌شود. دلیل مصرف گل مینا به‌عنوان درمان خانگی برای رفع سردردهای میگرنی، ترکیب‌های این گیاه است که پایانه‌های عصبی را مورد هدف قرار می‌دهد.

احتیاط کنید: زنان باردار نباید دمنوش گل مینا استفاده کنند. چون مصرف این گیاه دارویی باعث بروز انقباض‌های رحمی می‌شود.

تسکین درد میگرن با فلفل هندی

فلفل قرمز یکی از گیاهانی است که مصرف آن میان مبتلایان به بیماری میگرن دیده می‌شود. به‌این دلیل که فلفل هندی یا قرمز می‌تواند درد میگرن را تسکین دهد، افرادی که سردردهایشان به بخش خاصی از سر مربوط نیست و در تمام سر پخش می‌شود می‌توانند با خوردن فلفل هندی یا قرمز بیماری‌شان را تسکین دهند. فلفل ترکیب فعالی به نام کپسایسین دارد. این ماده تسکین‌دهنده درد است. به‌این ترتیب که مسیر انتقال پیام‌های عصبی از طریق گیرنده‌های درد به مغز را تغییر می‌دهد. البته هندی‌ها برای این درمان گیاهی روش خاصی دارند.

درمان حالت تهوع ناشی از سردردهای میگرنی با زنجبیل

معمولا از این گیاه برای خوش طعم کردن غذا استفاده می‌شود، اما گذشته از این، زنجبیل می‌تواند برای درمان حالت تهوع ناشی از سردردهای میگرنی موثر باشد. علاوه بر این گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش مهمی دارد. نکته مهم این‌که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن با ضد دردهای شیمیایی برابری می‌کند.

نعنا گیاهی برای کنترل سردرد در افراد مبتلا با میگرن

نعنا ترکیب‌های فعالی به نام منتول دارد که همین ترکیب باعث کنترل سردرد در افراد مبتلا به میگرن می‌‌شود. روغن نعنا هم برای درمان سردرد مناسب است. کافی‌ است مقداری از آن را روی پیشانی‌تان بمالید. وقتی روغن نعنا را به این شیوه روی پیشانی می‌مالید، منتول در کاهش دردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. این گیاه خاصیت بازکنندگی رگ‌های خونی را دارد. به ‌این ‌ترتیب خون در سر بهتر به جریان درمی‌آید.

روغن اسطوخودوس برای درمان سردردهای میگرنی

این گیاه نه‌تنها بوی خوبی دارد؛ بلکه به ‌عنوان یک داروی خانگی برای درمان سردردهای میگرنی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید این روغن را به ‌طور موضعی هم مصرف کنید.

نکته: این روغن را نباید بخورید و مصرف آن به صورت موضعی یا تنفسی توصیه می‌شود.

حبوبات

به گفته‌ی دکتر تراب، لوبیا، لپه، و عدس نیز از دیگر عوامل گروه خوراکی تحریک کننده میگرن به شمار می‌روند، با این حال میزان خطر این قبیل خوراکی‌ها از الکل و کافئین بسیار کم‌تر است. متخصصان هنوز به جواب دقیقی برای این پرسش دست نیافته‌اند چرا حبوبات باعث تحریک مبتلایان به میگرن می‌شوند، ولی پژوهش دیگری به‌عمل آمده که به اهمیت غذاهای گیاهی در دفع این قبیل سردردها اشاره کرده است: مطالعه‌ای در مجله‌ی تخصصی درد و سردرد در ۲۰۱۴ دریافت آدم‌هایی که تحت رژیم غذایی گیاهی قرار دارند نسبت به افراد دیگر، در طول بروز سردردهای میگرنی، درد کم‌تری را تحمل می‌کنند. تاثیر غذاهای گیاهی به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی در آنها کاملا طبیعی است، ولی پژوهشگران در طول مطالعات‌شان به تاثیر این قبیل غذاها در کاهش وزن نیز پی بردند بر اساس برخی پژوهش‌ها، میان چاقی و میگرن‌ها ارتباط ویژه‌ای وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ