این غذاها باعث پیری و حالت تهوع میشود!

faateme1366
همیشه هنگام طبخ غذا بهتر است به اولین چیزی که فکر می کنید این باشد که این غذاها باعث پیری و حالت تهوع میشود یا نه! چرا که بدن نیاز به مراقبت ویژه دارد.

در این مطلب برای شما از دو دسته غذایی صحبت کرده ایم که یا باعث پیری می شوند و یا باعث حالت تهوع. برای حراست از سلامت خود بهتر است به شدت مراقب خود باشید و این غذاهایی که باعث پیری و حالت تهوع میشوند را به خاطر بسپارید.

بامصرف این غذاها پیری زو رس در کمین شماست

 علت زود پیر شدن چه می تواند باشد؟ در تازه ترین تحقیقات ، دانشمندان به نتایج جالبی در زمینه رابطه مصرف برخی خوراکی ها و مواد غذایی با پیری زودرس به دست آورده اند که از انها مطلع خواهید شد.

 تحقیقات دانشگاه ملبورن استرالیا نشان می دهد که غذاهای مملو از شکر و نمک برای افزایش محیط دور کمر خطرناک هستند.

 این مواد غذایی در عین حال می توانند بدن را سریعتر از چیزی که متوجه می شوید، پیر کنند.

 در این گزارش شماری از خوراکی هایی که روند پیری بدن را تسریع می کنند، معرفی شده اند؛ هر کدام از این خوراکی ها حاوی عناصری هستند که تنش به بدن وارد می کنند و باعث آسیب سلولی و بروز علائم فیزیکی پیری می شوند.

 سوزی بورل یک کارشناس تغذیه در استرالیا نیز در این رابطه می گوید:برخی خوراکی ها ویژگی هایی دارند که موجب پیری سلول ها در دراز مدت می شوند.

 در این گزارش به پنج خوراکی اشاره شده است که روند پیری را تسریع می سازند:

کیک های مافین و نان موز

 مصرف یک عدد کیک مافین یا یک تکه نان موز با قهوه در وعده صبح کار رایجی به شمار می رود اما این عادت می تواند متحمل آسیب های طولانی مدت شود.

 مخلوط چربی اشباع شده و شکر باعث افزایش التهاب در بدن می شوند و بر پوست تاثیر می گذارد.

 علاوه بر تاثیر پوست، سطح بالای قند در واقع می تواند نوع کلاژن بدن را تغییر دهد و آن را به یک نوع شکننده تر تبدیل کند.

چای لاته

 چای لاته که در واقع مخلوط چای و شیر است جایگزین محبوبی برای قهوه در روزهای پاییزی به شمار می رود؛ چای لاته یک نوشیدنی نسبتا شیرین و مملو از کف شیر است.

 با این وجود بیشتر کافی شاپ ها چای لاته خود را با دم کردن برگ چای درست نمی کنند و در عوض از مخلوط های آماده چای لته استفاده می کنند.

 این درحالی است که یک پاکت مخلوط چای لته آماده محتوی شش قاشق چایخوری شکر است که زمانی با شکر طبیعی شیر مخلوط می شود به یک بمب شکری پنهان تبدیل می شود.

 زمانی که این شکر وارد جریان خون می شود مولکول های مضری می سازد که به پروتیین بدن به ویژه پروتیین هایی که مسئول کلاژن سازی هستند، آسیب می زند که این خود باعث بروز چین و چروک بر روی پوست می شود.

 با این حال قهوه نیز جایگزین مطلوبی به نظر نمی رسد زیرا کافیین رطوبت بدن را خالی می کند و باعث می شود که پوست چروکیده و مسن به نظر برسد.

سوپ های پاکتی

 سوپ های پاکتی جایگزین های راحتی برای درست کردن غذا هستند فقط کافی است که محتوی پاکت را به آب در حال جوش اضافه کرد تا سوپ آماده شود.اما همانطور که زمان آماده سازی غذا نصف می شود مزایای تغذیه ای آن نیز نصف می شود. همچنین در هر پاکت سوپ بیش از 800 تا هزار میلی گرم سدیم وجود دارد ورژیم های غذایی مملو از نمک، فشار زیادی بر بدن وارد می کنند و می توانند باعث آسیب جدی به سلول های بدن به ویژه کلیه ها شوند .

آب میوه

 صرف یک لیوان آب میوه با صبحانه به نظر مفید می رسد اما قند حاوی یک لیوان آب میوه بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد.

 از سوی دیگر آب میوه به شدت اسیدی است که موجب از بین بردن مینای دندان می شود ؛ همچنین یک لیوان آب میوه حاوی بیش از شش قاشق چایخوری قند است که باعث می شود سطح انسولین بالا رود.

 از سوی دیگر سطح بالای انسولین نیز با التهاب و افزایش وزن ارتباط دارد.

 قند موجود در آب میوه همچنین مینای دندان را نیز از بین می برد و اسیدهای موجود در آب میوه دندان ها را مستعد لکه دار شدن می سازند.

غذاهای چرب و سرخ شده

 غذاهای چرب و سرخ شده گزینه لذت بخش مناسبی بعد از یک روز طولانی کار به نظر می رسند اما مصرف این غذاها به مرور زمان موجب پیر شدن سریعتر انسان می شود.

 این بدان معنی نیست که این غذاها مزیت های تغذیه ای اندکی دارند اما مشارکت آنها در روند پیری قابل توجه است.

 غذاهای سرخ شده و فست فودها نه تنها مملو از نمک هستند بلکه حاوی چربی های ترانس نیز هستند بنابراین تا آنجایی که می توان باید این نوع خوراکی ها را کمتر مصرف کرد زیرا بطور قابل توجهی با آسیب سلولی در ارتباط هستند.

 از سوی دیگر چربی های ترانس حساسیت پوست و بدن را به اشعه فرابنفش خورشید را افزایش می دهند که این خود عامل اصلی پیری محسوب می شود

خوراکی هایی که می تواند حالت تهوع ایجاد کند

برخی از موادغذایی شاید بی ضرر به نظر برسد اما مصرف زیاد آن می تواند به بدن آسیب برساند. به همین علت در این مطلب ، به چند ماده غذایی که مصرف زیاد آن می تواند سمی باشد، اشاره می شود. (البته در مصارف دارویی از همین مواد موثره گیاهی وبه میزان مناسب برای درمان بیماری های خاص استفاده می شود. )

ریواس :

اگرچه ساقه آن سرشار از آنتی اکسیدان و کلسیم است اما ریشه و برگ های آن حاوی اسیداکسالیک است که حتی مصرف کم آن حالت تهوع، استفراغ و ضعف ایجاد می کند. مصرف آن به کبد و کلیه آسیب می رساند. بنابراین ریشه و برگ های آن را مصرف نکنید و ساقه آن را کاملا بپزید.

سیب زمینی :

همه انواع سیب زمینی مسموم کننده نیست اما وقتی سیب زمینی خام بیش از حد در معرض نور قرار می گیرد، ماده شیمیایی سمی به نام سولانین تولید می کند که باعث اسهال و حالت تهوع می شود. «سولانین» باعث سبز شدن لایه سطحی سیب زمینی می شود. با کندن جوانه ها و برداشتن قسمت سبز سیب زمینی، مصرف آن اشکالی ندارد. سیب زمینی ها را در یک مکان خنک نگه دارید.

دانه بعضی از میوه ها :

برخی دانه ها و تخم ها از جمله سیب درختی، گلابی، انبه، زردآلو، شلیل و گیلاس حاوی ماده شیمیایی و سمی به نام آمیگدالین است که به ماده سمی دیگری به نام هیدروژن سیانید تبدیل می شود. مقدار زیاد این سم می تواند ناراحتی های متعددی از جمله سردرد، صرع، حالت تهوع، استفراغ، افزایش ضربان قلب و فشارخون ایجاد کند. البته در صورت نجویدن و باز نشدن هسته خطر مسمومیت ایجاد نمی کند و دفع می شود. در صورت مصرف یک یا ۲عدد جای نگرانی وجود ندارد.

قارچ های وحشی :

اگرچه قارچ هایی که در سوپرها عرضه می شود کاملا بی ضرر است اما آن نوعی که به صورت وحشی در محیط زیست رشد می کند،ممکن است سمی باشد. هزاران نوع مختلف از این قارچ ها وجود دارد و به سختی می توان قارچ های مضر را تشخیص داد. این قارچ های سمی، باعث اسهال، حالت تهوع و استفراغ می شود.

لوبیاقرمز :

لوبیای خام حاوی سمی به نام لکتین است که باعث ناراحتی معده، حالت تهوع ومسمومیت می شود. بنابراین قبل از پخت، لوبیا را به مدت ۵ساعت در آب خیس کنید و آب را دور بریزید. سپس به مدت ۱۰دقیقه بجوشانید و آب آن را نیز دور بریزید.

باقلا :

این دسته از حبوبات، منبع عالی پروتئین، فولات و فیبر است اما حاوی سمی به نام کومارین است که حالت تهوع، استفراغ و معده درد ایجاد می کند. پس قبل از پخت آن را خیس کنید.

منبع: بیتوته-نمناک

کاهش کالری برنج با 3ترفند ساده

غذاهای ممنوعه برای مردان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ