خوردن آب بعد از غذا کشنده است!

atoosamirzavandi
آب خوردن بعد از غذا با عوارضی که دارد می تواند به مرور زمان مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند که در آخر منجر به مرگ شخص گردد.

نوشیدن آب در طول روز جز ملزومات می باشد اما این خوردن آب اگر در زمان مناسب خود صورت بگیرد فواید بیشتری برای بدن خواهد داشت. از جمله مواقعی که باید از نوشیدن آب خودداری کرد، بعد از غذا می باشد. در این مقاله بیشتر با زمان مناسب نوشیدن آب و مواقع منع نوشیدن آب آشنا خواهید شد.

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود. افرادی که باید پیش از غذا دارو مصرف کنند، باید این کار را حداقل یک ساعت قبل انجام دهند و میزان مصرف آب پیش از ناهار یا شام را کاهش دهند.

از سوی دیگر، نوشیدن آب پس از یک وعده غذایی به صورت مستقیم کیفیت غذا و قدرت دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد. مهم نیست چه نوع غذایی می خورید، آب به عنوان یک سردکننده عمل می کند که خیلی زود به افزایش وزن غیر منتظره منجر خواهد شد.

چه زمانی نباید آب بنوشید؟

قبل از آب خوردن مسواک نزنید ،باید قبل از مسواک زدن 160 میلی لیتر آب بنوشید به این ترتیب، آبی که می خورید آلوده نخواهد شد. ( خمیر دندان حاوی فلوراید است .)از هر گونه غذا یا نوشیدنی برای 45 تا 50 دقیقه بعد از مسواک زدن اجتناب کنید .

نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب توصیه نمیشود و ممنوع است.

بعد از صبحانه تا 2 ساعت آب نخورید ، صبحانه را به تدریج بخورید و بعد از صبحانه، چیزی حدود 2 ساعت آینده نخورید به خصوص آب.

نوشیدن آب بعد از خوردن برخی میوه جات اصلا توصیه نمی شود ، در پاسخ به اینکه بعد از کدام میوه ها نباید آب بخوریم باید گفت بعد از خوردن میوه های تر مثل هندوانه و مرکبات مصرف آب سبب ضعف می شود زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده می شود ؛ همچنین بعد از خوردن زردآلو نیز مصرف آب مضر است.

نوشیدن آب بعد از فعالیت جنسی مضر و ممنوع است.

خوردن آب بلافاصله بعد از غذا سبب کاهش حرارت معده و سو هاضمه می شود.

چه زمانی باید آب بنوشید؟


مردم باید حداقل نیم ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی آب بنوشند زیرا به این روش هر چه بیشتر احساس سیری ایجاد می شود و تشنگی شما نیز برطرف می شود. پس از گذشت چند ساعت، هر میزان آب که بخواهید می توانید بنوشید.
آبی که می نوشید باید از دمای اتاق برخوردار باشد زیرا آب سرد آنزیم ها را غیر فعال می سازد و از این رو به تولید مواد زائد سمی در بدن شما منجر می شود و نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.
مهم‌تر از همه، شما باید از نوشیدنی های گازدار و کافئین‌دار هنگام خوردن غذا پرهیز کنید زیرا می توانند موجب بازگشت اسید معده به مری و مشکلات گوارشی شوند.

فواید آب ترکیب شده با آبلیمو

اول صبح یک لیوان آب با لیمو بنوشید به این دلایل:

کمک به سیستم ایمنی :ویتامین ث ، به ویژه آسکوربیک اسید لیمو برای التیام زخم ها ضروری است. آب لیمو نیز به بیرون آمدن خلط ها هنگام سرماخوردگی و تسکین گلو علاوه بر این ، نوشیدن H20 وقتی که بیمار می شوید بسیار مهم است چون دفاع از بدن برای مبارزه با بیماری وقت دارد. با این حال، باید اطلاع دهم، عصاره لیمو برای جلوگیری از بیماری هایی مثل سرماخوردگی معمولی توسط علم پشتیبانی نمی شود.

بالا بردن انرژی و هوشیاریعنصر پتاسیم لیمو به مغز و اعصاب کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد . هوشیاری را افزایش می دهد. طبق گفته مجله سلامت طبیعی، یافته های دانشمندان اعلام می کنند تنها عطر لیمو می تواند باعث بهبود حالتان شده و میزان استرسرا کاهش دهد. آشامیدن آب به درستی به این ناحیه کمک می کند چون مطالعات نشان می دهند خشکی می تواند انرژی را کاهش و باعث می شود احساس تنبلی نکنید.

خشکی بدناگر به درستی آب بخورید، احساس گرسنگی نمی کنید. بنابراین، آبدار ماندن برای سلامت کلی بدن ضروری است. نوشیدن یک لیوان آب برای شروع روز خوب است ،

جوان سازی پوست: لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است . علم ثابت کرده است ویتامین ث به تولید کلاژن کمک ، از تشکیل چین و چروک جلوگیری می کند و از بدن، به ویژه پوست، در برابر آسیب رادیکال – آزاد دفاع می کند. اضافه کردن آب به سیستم کمک می کند که مواد غذاییرا به سلول ها ببرید.

اثرات شگفت انگیز نوشیدن آب گرم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ