این میوه از چروک شدن پوست جلوگیری می کند!

atoosamirzavandi
میوه ها در جوانسازی پوست بسیار موثر هستند. با استفاده از میوه چه به صورت خوراکی چه تهیه ی ماسک می توان چروک پوست را به تاخیر انداخت.

جلوگیری از چروک شدن پوست با میوه ها و ماسک هایی که از میوه ها تهیه می شود امری امکان پذیر است. یکی از میوه های موثر در جلوگیری از چروک شدن پوست، کیوی می باشد. در این مقاله به معرفی چند میوه ضد چروک پوست پرداخته ایم.

کیوی؛ میوه ای سرشار از ویتامین ث:

کیوی یکی از بهترین میوه هایی است که مصرف آن موجب جوان نگاه داشتن پوست شما می شود. کیوی سرشار از ویتامین ث و مواد مغذی است.

خوردن تنها یک کیوی می تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین ث تامین کند. همچنین این میوه دارای مقادیر زیادی از فیبر است. وجود فیبر در رژیم غذایی به دفع سموم از بدن شما کمک می کند و این موضوع مقداری از بار دفع سموم را از پوست بدن می کاهد.

ویتامین ث به ساخته شدن کلاژن در بدن کمک شایانی می کند. عنصری که به عنوان آنتی اکسیدان محافظ، در بدن شما قرار دارد.

در پوست افراد مسن، کلاژن شروع به شکستن می کند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. خوردن موادغذایی سرشار از ویتامین ث همچون کیوی، راهی است تا به پوستتان مواد لازم برای نو شدن را برسانید.

توت فرنگی و هندوانه

کلاژن پروتئینی است که در محصولات غذایی حیوانی یافت می شود. مواد غذایی دیگری نیز هستند که به تولید طبیعی و سنتز آن کمک می کنند. شما می توانید برای جذب کلاژن بیشتر، گوشت گاو، ماهی یا دسر با ژلاتین مصرف کنید. همچنین می توانید به دو میوه ی مفید که سرشار از میزان زیادی آب، ویتامین و آنتی  اکسیدان  ها هستند اعتماد کنید. این میوه ها به افزایش کلاژن سازی کمک کرده و پوست را محکم می کنند. هندوانه و توت فرنگی جزو تونیک های طبیعی پوست محسوب می شوند.

روش مصرف

از آغاز فصل توت فرنگی و هندوانه تا آخر آن هر روز از این میوه ها مصرف کنید. حتماً از توت فرنگی های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. می توانید از این میوه ها اسموتی های خانگی نیز تهیه کنید. هندوانه و توت فرنگی به کلاژن سازی کمک کرده و به دلیل آبدار بودن باعث رطوبت دهی به پوست می شوند.

انبه هندی یک میوه ضد پیری و چروک پرخاصیت

تنها استفاده از میوه ی انبه ی هندی به صورت ماسک می تواند شما را متوجه شگفتی این میوه در زیبایی ، جوانی ، شفافیت و نرمی پوستتان کند. انبه هندی یا پاپایا سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است که پوست برای زیبایی و صاف ماندن به انها نیاز دارد.

موز برای پوست یک سد قوی ضد پیری

میوه موز برای تنظیم کشش و انسجام پوست فوق العاده مفید است . همین جمله همه چیز را روشن می کند که برای دورماندن از چین و چروک و پیری پوست باید موز بخورید. منگنز و آنتی اکسیدان های مختلف موجود در این میوه ضد پیری طبیعی و قوی هستند.

آلوئه‌ ورا

نکته جالب در مورد ژل آلوئه ورا این است که با همه نوع پوستی سازگاری دارد و همه افراد می توانند از ژل این گیاه استفاده کنند. ژل آلوئه ورا که از برگ های آن استخراج می شود، دارای خواص ضد التهابی است که به درمان جوش، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی کمک می کند. ژل این گیاه به صورت لایه بردار عمل کرده و به پوست آبرسانی می کند. اگر به طور منظم از ژل آلوئه ورا بر روی پوست خود استفاده کنید، سلول های مرده از بین می روندو پوستتان صاف و بالطافت می شود. همچنین این گیاه جادویی می توانند از چین و چروک پوست جلوگیری کند.

برای تهیه اسکراب آلوورا کافی است ژله آلوورا را با ته فنجان نمک دریایی آسیاب شده مخلوط کنید. می‌توانید دو قاشق از آلوئه ورا را با یک قاشق نمک دریایی مخلوط کنید و از آن برای لایه‌ برداری پوست صورت و بدن استفاده کنید.

آقایان! جوان سازی با این میوه مخصوص شماست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ