افراد چاق به هیچ وجه این میوه را نخورند!

atoosamirzavandi
میوه های پر کالری تابستانی می تواند زمینه ی چاقی افراد را فراهم کنند. این میوه ها از قبیل شلیل، انگور، گلابی و.. می باشد.

میوه ها همانطورکه می توانند باعث لاغری شوند، به چاقی افراد هم می توانند دامن بزنند. میوه های پر کالری برای افراد چاق که در حین رژیم غذایی به سر می برند به افزایش وزنشان کمک می کند. در این مقاله میوه های ممنوعه برای افراد چاق را بشناسید.

افراد دارای اضافه وزن زیاد خرمالو نخورند

یک کارشناس تغذیه گفت: خرمالو با دارا بودن رنگدانه های پلی فنولیک، خاصیت ضد سرطانی دارد.

یوسف نقیایی با بیان این که برخی از میوه ها مانند موز و خرمالو وقتی به صورت کال چیده می شوند بعد از مدتی می رسند، افزود: میوه خرمالو دارای 80 کیلو کالری انرژی است، این میوه جزو میوه های پر انرژی محسوب می شود لذا افرادی که به ویژه که دارای اضافه وزن هستند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

وی افزود: بیماران دیابتی به لحاظ دارا بودن قند فراوان در این میوه باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

این کارشناس تغذیه در خصوص ترکیبات خرمالو عنوان کرد: مقدار سدیم این میوه می تواند برای افرادی که دارای فشار خون هستند مفید باشد بدون این که روی فشار خون این افراد تاثیری بگذارد.

وی با اشاره به مقدار قابل توجه پتاسیم موجود در خرمالو یاد آور شد: این میوه دارای 271 میلی گرم پتاسیم در هر 100 گرم را به خود اختصاص می دهد و پتاسیم بالا برای بیماران قلبی – عروقی حائز اهمیت است.

نقیایی با بیان این که خرمالو دارای مقدار قابل توجه پکتین است،خاطرنشان کرد: پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های بدن و چربی های محلول در خون می شود.

 مصرف موادغذایی با فروکتوز بالا، تلاش شما برای کاهش وزن را با شکست مواجه می کند زیرا سوخت و ساز فروکتوز در بدن متفاوت است محققان به این نتیجه رسیدند که سطح بالای فروکتوز می تواند با چاقی ارتباط داشته باشد مصرف موادغذایی که میزان فروکتوز پایین تر و فیبر بالاتری دارند می تواند به کاهش وزن کمک کند.

مواد غذاییدارای فروکتوز بالا مانند:

سیب و سس سیب، سودا، انگور، عسل، گلابی، هندوانه، خرما، انبه و آب میوه ها مثل آب سیب و آب انگور می باشند.

 نوشیدنی های انرژی زا به علت افزودن شیره ذرت یک قند فراوری شده دارای 55 درصد فروکتوز می باشند و میزان بالایی فروکتوز دارند.

احتیاط در مصرف میوه های تابستانی چاق کننده

باید دقت شود که مصرف زیاد میوه نیز مانند سایر خوراکی ها مخصوصا میوه ای تابستانی، باعث چاقی می شود. پس در مورد این مواد غذایی نیز باید جانب احتیاط را رعایت کرد. به عنوان مثال هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه‌های ممنوعه برای رژیم دارها محسوب می شوند.
هر عدد شلیل حدود ۵۰ کیلوکالری دارد، هر عدد آلود زرد ۷۵ کیلوکالری و هر عدد هلو ۶۰ کیلوکالری دارد. در ۱۰۰ گرم انگور ۸۰ کیلو کالری و در همین میزان گلابی هم ۶۰ کیلو کالری وجود دارد. بنابراین سعی کنید برای چاق‌تر نشدن در روزهای تابستان دور مصرف بیش از اندازه این میوه ها را خط بکشید.

با این میوه صورتتان را چاق کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ