با این میوه ها لاغر شو!

faateme1366
میوه ها هم انواع مختلفی دارند و می توانند در رژیم غذایی نقش به سزایی ایفا کنند. در این مطلب لیستی برای تان آورده ایم که به سادگی می توانید با این میوه ها لاغر شوید.

شنیده اید که می گویند میوه خوردن برای سلامتی ضروری است ولی این که چه میوه ای بخورید تا لاغر شوید هم مهم است و در ادامه تعدادی از میوه های لاغر کننده را معرفی کرده ایم که می توانید با این میوه ها لاغر شوید.

 

بررسی میوه ها به طور کلی

بعضی از میوه ها به دلیل دارا بودن قند موجب چاقی و اضافه وزن می شوند و برخی دیگر نیز خاصیت سوزاندن چربی و لاغری را دارند. بعضی از میوه ها یا میوه های لاغر کننده وجود دارند که با نام غذاهایی با کالری منفی معروف هستند. این میوه ها نسبت به سایر میوه ها انرژی بیشتری برای هضم خود لازم دارند، یعنی بدن برای هضم آنها انرژی بیشتری می سوزاند و از این رو بدن کالری زیادی برای خود نمی تواند ذخیره کند.

 

میوه ها سیستم ایمنی بدن را قوی تر و باعث بهبود گردش خون می شوند، موها را براق می کنند، پوست را شاداب و جوان نگه می دارند و به طور کلی موجب افزایش سلامت عمومی بدن می شوند. رژیم میوه ها یا میوه های چربی سوز و لاغر کننده از موثرترین و پرطرفدارترین رژیم های لاغری در جهان محسوب می شوند.

 

بررسی انواع میوه های لاغر کننده

رسیدن به اندام مناسب و کاهش وزن یکی از دغدغه های اصلی و مهم برای افراد چاق و دارای اضافه وزن می باشد. برخی از این میوه ها به کاهش وزن و لاغری بسیار کمک می کنند. میوه هایی مانند لیمو ترش، هلو، سیب، زغال اخته، گریپ فروت ، طالبی، انبه، هندوانه، تمشک، گوجه فرنگی و نارنگی، جزء میوه های لاغر کننده هستند.

 

میوه های دارای کربوهیدرات پایین

میوه هایی مانند سیب، هلو، هندوانه و دارای کربوهیدرات پایین هستند. این میوه ها به دلیل آب فراوانی که دارند به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند و موجب تنظیم درجه حرارت بدن می شوند. همچنین این نوع میوه ها انرژی لازم برای فعالیت مناسب سیستم عصبی را فراهم می کنند. این میوه ها به دلیل قندی که دارند بدن را برای مصرف قندهای دیگر بی نیاز می نماید و از این رو منجر به سوزاندن قندهای اضافی در بدن می شود و در نتیجه موجب کاهش وزن و لاغری می گردند.

 

میوه های دارای کربوهیدرات بالا

میوه هایی مانند آناناس، موز و انگور دارای کربوهیدرات بالایی هستند. این میوه ها را باید در وعده صبحانه مصرف نمایید. زیرا در حالی که انرژی لازم روزانه را برای ما تامین می کنند، موجب کاهش وزن و لاغری نیز می شوند.

 

میوه های دارای آب

میوه هایی مانند طالبی، هندوانه و میوه های آب دار هستند. بخش بزرگی از رژیم لاغری و کاهش وزن را این نوع میوه ها به خود اختصاص داده اند. زیرا این میوه ها علاوه بر بازسازی بافت ها و هیدرانه کردن بدن و همچنین تامین انرژی، موجب حفظ شادابی و جوانی بدن نیز می شوند. در کنار این همه فایده این نوع میوه های لاغر کننده تاثیر فراوانی برای لاغری دارند.

 

توت ها و مرکبات

میوه های مانند پرتقال، لیمو و در دسته رژیم لاغری غنی قرار دارند. این نوع میوه ها مواد معدنی ضروری و مهم بدن را حفظ می نمایند. علاوه بر این، این میوه ها به سیستم حرکتی بدن اجازه می دهند تا نیروی خود را تامین کند و ضعف و گرسنگی رخ ندهد. مهم تر از همه اینها این میوه های خوشمزه قدرت بدنی را بالا می برند و  موجب تصفیه خون می شوند، همچنین در دوران رژیم و هم در دوران عادی سلامتی قلب را به همراه خواهند داشت.

 

مرکبات برای لاغری

افرادی که از اضافه وزن خود ناراحت هستند، مصرف میوه هایی که باعث لاغری میشوند به آنها توصیه می شود. این نوع میوه های لاغر کننده علاوه بر کاهش وزن موجب سلامتی بدن آنها نیز می شود.

 

میوه های چربی سوز را بشناسید

هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می کنید تمام چیزهایی که می خورید در کاهش وزن تان اثر دارند. در این مقاله میوه هایی را معرفی می کنیم که در کاهش وزن و از بین بردن چربی های تان موثر هستند. پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی های تان را بالا ببرد.

 

1.آووکادو

آووکادو یکی از میوه هایی است که خودش دارای محتوای چربی بسیار بالایی است ولی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب امگا9 سوخت و ساز بدن تان را بالا می برد. آووکادو باعث افزایش هورمون های خاصی که به از دست دادن وزن کمک می کنند، می شود. همچنین به سرعت احساس سیری به شما می دهد.

 

2.سیب

سیب یکی از مهم ترین میوه ها برای چربی سوزی است. سیب سرشار از فیبر بوده و کالری بسیار کمی دارد به همین دلیل یک پیشنهاد عالی برای یک میان وعده سیر کننده است. همچنین سرشار از ویتامین B ، C  و آنتی اکسیدان و مواد معدنی بوده که باعث ایجاد انرژی بسیار زیادی در بدن تان می شود.

 

3.بلوبری

تمام میوه هایی که از خانواده توت هستند برای بدن بسیار مفید می باشند ولی بلوبری ( قره قاط ) منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان بوده و یک میوه عالی برای چربی سوزی است.مواد مغذی موجود در این میوه سوخت و ساز بدن تان را بالا برده و کالری بیشتری از بدن تان دفع ی کند.

 

4.گریپ فروت

به گفته کارشناسان تناسب اندام کسانی که هر روز یک عدد گریپ فروت میل کنند هیچ موقع تناسب اندام خود را از دست نمی دهند. این میوه یک چربی سوز فوق العاده است و از آنجا که بدن تان انرژی بیشتری برای هضم این میوه لازم دارد کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید.

 

5.نارگیل

نارگیل به عنوان یک میوه شیرین بهترین جایگزین برای شیرینی و شکلات هاست. یک تکه کوچک از نارگیل شما را بسیار سیر نگه می دارد و همچنین سوخت و ساز بدن تان را افزایش می دهد.

 

6.انار

انار هم ای میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به سوزاندن چربی ها کمک می کند. همچنین انار از میوه هایی است که اشتهای شما را کاهش می دهد. به همین دلیل یک لیوان آب انار قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.

 

7.لیمو

لیمو هم بهترین میوه برای چربی سوزی است. همچنین این میوه کالری های اصافی در بدن تان را می سوزاند.

 

8.توت فرنگی

این میوه هم به دلیل طعم شیرینی که دارد می توان جایگزین مناسیب برای شیرینی و شکلات ها باشد. این میوه را اگر به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید شاهد تاثیر شگفت انگیز آن در کاهش وزن تان خواهید بود. از دیگر خواص این میوه بهبود گردش خون، افزایش ایمنی، بهبود هضم غذا، زیبایی پوست و مو می باشد.

 

9.هندوانه

هندوانه از بهترین میوه ها برای فصل تابستان است. یک لیوان آب هندوانه قبل از غذا در کم کردن اشتهای تان بسیار موثر است.

 

10.طالبی

طالبی از دیگر میوه های سیر کننده است. این میوه غنی از ویتامین A و C است. در طالبی هم آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که در سوزاندن چربی ها و کم کردن اشتها موثر است.

 

11.کیوی

این میوه حاوی ویتامین C و E و اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 در کم کردن اشتها موثر هستند.

 

12. سیب و هلو

این دو میوه با روشی متفاوت باعث کاهش وزن می‌شوند؛ سیب و هلو دارای مقدار زیادی فیبر هستند و باعث سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن می شوند. مصرف سیب و هلو به عنوان میان وعده باعث سیری شما خواهد شد؛ سیب و هلو سرشار از پکتین هستند که مانع جذب چربی توسط سلول ها می شود و در عوض موجب جذب آب می‌گردند.

 

13.زغال اخته

زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی 25 کالری است.

شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده ی غذایی داشته باشید. توصیه می شود زغال اخته را به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

 

14.گلابی

گلابی سرشار از فیبر است و به کنترل دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده ی غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

منبع: سیمرغ

لاغری معجزه آسا با خوردن این میوه در صبح

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ