آیا شیر سویا در افزایش قد کودک اثر گذار است؟

atoosamirzavandi
شیر سویا سرشار از پروتئین و کلسیم می باشد اما به دلیل طعم خاصی که دارد معمولا آن را طعم دار عرضه می کنند. شیر سویا برای افزایش رشد استخوان بسیار مفید است.

شیر سویا سرشار از کلسیم می باشد. کلسیم از جمله مواد معدنی ضروری برای سلامت و افزایش رشد استخوان ها می باشد. به همین دلیل استفاده از شیر سویا برای افزایش قد کودکان می تواند موثر واقع شود. در این مقاله به خواص شیر سویا اشاره خواهیم کرد.

کمک به سلامت قلب

کمک به سلامت قلب از خواص شیرسویا است.

کمک به سلامت قلب یکی از خواص شیر سویا است. شیر سویا محتوی پروتئین‌هایی است که برای رشد ضروری‌‌اند. پروتئین‌های شیر سویا از اسیدهای آمینه‌ای تشکیل شده‌اند که در پیشگیری از مشکلات سلامتی مختلف مؤثرند. اسیدهای آمینه و ایزوفلاون‌های تشکیل‌دهنده‌ی پروتئین‌های سویا می‌توانند به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک بکنند. سایر مطالعات نشان می‌دهند مصرف ایزوفلاون‌های سویا سطح کلسترول سرم را در مردان مسن کاهش می‌دهد. مصرف شیر سویا می‌تواند به حفظ فشار خون سالم در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک بکند. بنابراین مصرف شیر سویا راهی مؤثر جهت بهبود سلامت قلبی-عروقی است.

خواص شیر سویا برای زنان؛ کاهش عوارض یائسگی

شیر سویا می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از یائسگی را بهبود بدهد. مطالعات نشان می‌دهند ایزوفلاون‌های سویا می‌توانند به تثبیت سطح استروژن در دوران یائسگی کمک بکنند. مصرف شیر سویا می‌تواند از بیماری‌هایی که در اثر کاهش طبیعی هورمون استروژن رخ می‌دهند، جلوگیری بکند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی ایزوفلاون‌های سویا می‌تواند در کاهش برخی بیماری‌ها مزمن مخصوصا بیماری‌های دستگاه قلبی-عروقی مؤثر باشد.

تسکین پوکی استخوان

شیر سویا در تسکین پوکی استخوان در زنان یائسه مؤثر است. خطر پوکی استخوان در زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند، افزایش می‌یابد. پوکی استخوان باعث شکنندگی استخوان‌ها شده و کمبود کلسیم می‌تواند به پیشرفت این بیماری کمک بکند.

مطالعات نشان می‌دهند که رژیم غذایی محتوی پروتئین‌های جانوری ترشح کلسیم به ادرار را افزایش می‌دهند، درحالی‌که پروتئین‌های سویا این تأثیر را ندارند. ازجایی‌که غنی‌کردن شیر سویا با کلسیم روبه‌افزایش است، می‌توان گفت کهشیرسویا می‌تواند مانند مکملی برای بدن محسوب بشود. درمان با جایگزینی هورمون به‌کمک ایزوفلاون‌های سویا به‌طور طبیعی صورت گرفته و می‌تواند به حفظ توده و تراکم استخوان کمک بکند. درنتیجه خطر شکستگی‌ها را در زنان یائسه کاهش بدهد.

نوزادان و کودکان

نوزادان زیر 1 سال بهتر است که با شیر مادر تغذیه شوند چون تمام اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را که برای رشد به آن نیاز دارند، تامین می کند.

اما بعد از یک سالگی می توانید شیر سویا را که غنی از کلسیم، آهن و پروتئین است به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید، روزانه یک فنجان یا دو فنجان شیر سویا برای کودک نو پا مفید می باشد.

شیر سویا در مقابل سقط جنین


مصرف شیر سویا در زنانی که از طریقINF یا کاشت تخمک بارور شده اند می تواند تا6 برابر سبس موفقیت روند بارداری شود. از سوی دیگر شیر سویا احتمال سقط جنین را به شدت کاهش می دهد.

خواص شیر سویا یرای پوست و مو

1. جوان سازی پوست صورت

پروتئین های موجود در شیر سویا الاستیسیته پوست را بهبود بخشیده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

2. درمان لکه های قهوه ای پوست

شیر سویا باعث بازسازی سلول های پوست شده و لکه های قهوه ای پوست را درمان می کند.

3. درمان موخوره

شیر سویا باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود و پروتئین های موجود در آن موخوره را درمان می کند.

4. نرم کننده طبیعی موی سر

نوشیدن روزانه شیر سویا باعث افزایش آبرسانی موها شده و به عنوان یک نرم کننده طبیعی موی سر عمل می کند.

5. تقویت ناخن ها

شیر سویا برای تقویت ناخن و درمان ناخن های شکننده مفید است، همچنین شیر سویا قارچ های ناخن را درمان می کند.

شیر سویا یکی از واجبات سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ