این افراد چای نخورند!

faateme1366
بین ما ایرانی ها مرسوم است که حتی در گرم ترین روز سال هم چای می خوریم. ولی باید بدانید لیستی وجود دارد که افراد حاضر در آن نباید چای بخورند!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که ترفند خستگی در رفتنتان با چای است، باید بدانید که برخی افراد مجاز به خوردن چای نیستند و شاید حتی خودشان هم مطلع نباشند! پس در اسرع وقت مطلب این افراد چای نخورند! را دنبال کنید تا مطمئن شوید مجاز به مصرف چای هستید.

 

امیر محمد جلادت متخصص طب سنتی اظهار کرد: چای دارای طبع گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن موجب بروز غلبه خشکی در انسان شده و خلط سودا را در بدن تولید می‌کند.

 

محرومیت از چای بستگی به تشخیص پزشک دارد

به‌گفته این متخصص طب سنتی محروم کردن فرد از مصرف چای بستگی به تشخیص پزشک طب سنتی دارد. اگر پزشک متوجه غلبه سودا و خشکی در فرد شود, می‌تواند فرد را از مصرف چای پرهیز دهد.

 

چای مدر است

حکیم عقیلی خراسانی در مخزن الادویه از خواص چای بسیار صحبت کرده است و چای را به‌عنوان یک مُدر (ادرارآور) و تقویت کننده بدن معرفی کرده‌اند.

 

چای برای افرادی که غلبه رطوبت دارند, مفید است

جلادت ادامه داد: بسیاری از افراد در دستگاه گوارش غلبه رطوبت دارند و رطوبت زیادی در معده افراد وجود دارد که وجود رطوبت در معده دارای نشانه‌هایی مانند بی‌حالی و کسل بودن, خستگی زودهنگام, سنگینی سر و خواب آلودگی بعد از غذا و … است.

 

وی گفت: مصرف چای به‌راحتی می‌تواند رطوبت معده را برطرف کند و بلغم‌های دستگاه گوارش را با خودش بشوید. تحریم چای بستگی به بیماری و غلبه خلط در فرد دارد.

 

مقوی معده

این متخصص طب سنتی افزود: به‌طور معمول نوشیدن چای در رژیم روزانه توصیه می‌شود, چای نشاط‌بخش بوده و به هضم غذا و تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

 

از نظر طب ایرانی سرمنشأ بسیاری از بیماری‌ها معده است

جلادت بیان داشت: از نظر طب ایرانی سرمنشأ بسیاری از بیماری‌ها معده است و برای هضم خوب باید از مصرف نوشیدنی همراه با غذا خودداری کرد.

 

چای از انواع ادویه‌هاست و افراط در آن ممنوع است

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: چای از انواع ادویه‌هاست و افراط در آن ممنوع است، مخصوصاً افرادی که دارای سنگ‌های اگزالات کلیوی هستند یا زخم‌های دستگاه گوارشی دارند, این افراد باید مراقب باشند و از مصرف زیاد پرهیز کنند و در افرادی که غلبه سردی و تری دارند همراه با دارچین و زعفران می‌تواند مفید باشد.

 

وی اضافه کرد: افرادی که در سنین جوانی هستند و یا یبوست مزاج یا غلبه خشکی دارند, می‌توانند چای را شیرین کرده و با مقداری شیر مخلوط کرده و بنوشند.

 

این افراد اصلا چای ننوشند

یکی از این طبع ها،افراد با مزاج صفراوی هستند که نباید چای بخورند.

دکتر حمید افراسیابی متخصص طب سنتی در مورد این افراد می گوید: این افراد طبع سردی دارند و توصیه می شود که گوشت گوساله، ماهی، عدس، خیار، کاهو، موز و کیوی کمتر بخورند.اما گوشت گوسفند، نبات، نعنا، روغن کنجد، سبزی، مغزها و چای دارچین برای آنها مفید است.

 

چای و افرادی با طبع گرم

در مقابل افراد گرم مزاج که طبع گرمی دارند توصیه می شود که از نوشیدن چای داغ بپرهیزند.

مصرف نوشیدنی های بسیار داغ مثل چای، قهوه و نسکافه صفرای آنها را درگیر می کند و حتی در مواقعی حالات روحی آنها را تحت تاثیر قرار داده و خشم را در این افراد بیشتر می کند.

 

برای ناراحتیهای اعصاب و لرزش دستها توصیه می شود که چای بسیار کم نوشیده شود.

 

چای و کودکان

شب ادراری در کودکان به دلیل گرمی و سردی رخ می دهد و یا قبل از خواب دچار عطش فراوان می شوند که صفراوی مزاج هستند و بهتر است چای ننوشند.

منبع: فردا

زیباترین دمنوش جهان که در لیوان شکفته می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ