موثرترین عامل در تعیین جنسیت جنین!

atoosamirzavandi
تعیین جنسیت جنین یکی از هیجانات بچه دار شدن برای هر زوجی است. گاهی برای مادر یا پدر نوع جنسیت زیاد مهم نیست و برایشان فرقی ندارد اما گاهی پدر یا مادر جنس خاصی را مد نظر دارند به همین منظور به دنبال راه هایی  برای دختر یا پسر دار شدن هستند. در این مقاله به راه های موثر در تعیین جنسیت جنین می پردازیم.

تعیین جنسیت جنین یکی از هیجانات بچه دار شدن برای هر زوجی است. گاهی برای مادر یا پدر نوع جنسیت زیاد مهم نیست و برایشان فرقی ندارد اما گاهی پدر یا مادر جنس خاصی را مد نظر دارند به همین منظور به دنبال راه هایی  برای دختر یا پسر دار شدن هستند. در این مقاله به راه های موثر در تعیین جنسیت جنین می پردازیم.

1- PHرحم:

اسپرم مرد ( کروموزوم y‌) در محیط قلیائی بهتر زنده می ماند،ازطرفی محیط رحم در زمان تخمک گذاری (14 سیکل ماهانه 28 روزه) دارای PH بالا و قلیائی است و در صورتی که لقاح در این روز صورت گیرد به احتمال زیاد جنین تولد یافته پسر خواهد بود و در بقیه اوقات چون PH دهانه رحم پایین و اسیدی است کرموزوم X بیشتر زنده مانده و احتمال دختر شدن جنین بیشتر است.

2-زمان آمیزش:

خانمها هر ماه در اواسط سیکل خود یک یا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند تولید می کنند و در مقابل آقایان دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزوم های جنسی Xو Y هستند در واقع این مرد است که جنسیت سلول تخم را تعیین می کند به شکلی که اگر تخمکی که حاوی کروموزوم جنسی X است با اسپرم حاوی کروموزوم جنسی Y لقاح یابد سلول تخم مذکر شده و اگر تخمکX با اسپرم حاوی X لقاح یابد سلول تخم مونث می شود.

اگر آمیزش در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گیرد ، پسر بدنیا خواهد آمد چرا که در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر و رقیق تر است و ارتجاع پذیر تر است و حرکت اسپرمهایY را بسیار سهل و آسان می کنداما اگر مقاربت ۳ تا ۴ روز بعد یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد شانس پسر شدن بشدت کاهش می یابد و احتمال دختر زیاد می شود .

3- رژیم غذایی و جنسیت جنین:

دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج‌های جوان کمک می‌کند بتوانند جنسیت کودک خود را تا حد زیادی پیش از بارداری تعیین کنند.

به عنوان مثال، مصرف غذاهایی که منابع غنی از دو ماده معدنی کلسیم و منگنز هستند مثل سبزیجات سبز رنگ پیش از باردار شدن، احتمال به دنیا آوردن فرزند دختر را افزایش می‌دهد. 

از سوی دیگر زنانی که بیشتر از خوراکی‌های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی استفاده کرده بودند، احتمال پسرزایی بیشتری داشتند؛ البته این مورد دوم هنوز به طور جداگانه مورد آزمایش قرار نگرفته است.

پسر می‌خواهید، دور این غذاها را خط قرمز بکشید

اگر تصمیم دارید نوزاد پسری را به جمع خانواده خود اضافه کنید، می‌توانید با تغییر برنامه و رژیم غذایی به سبک طب سنتی به آرزوی خود برسید. به گفته درمانگران طب سنتی این مادران باید مصرف غذاهای دریایی، شیر، لبنیات، کلم، کدو، قهوه، کاکائو، تره، ماءالشعیر و جوانه گندم را که موجب افزایش PH محیط رحم می‌شود از برنامه غذایی خود حذف کنند.

بهترین زمان برای اجرای این رژیم غذایی از اولین روز قاعدگی تا 19 روز بعد از پایان آخرین روز قاعدگی است. اجرای این برنامه غذایی در ماه‌های پیش از بارداری به زوج کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای تولد نوزاد پسر داشته باشند.

مادر با مصرف این غذاها می‌تواند موجب کاهش میزان اسیدیته رحم شود و به این ترتیب محیط رحم را برای قلیایی شدن آماده کند. به این ترتیب او می‌تواند با مصرف پرتقال شیرین در میان‌وعده‌ها به کاهش میزان اسیدیته رحم خود کمک کند.

توصیه طب‌سنتی: شستشو با آبلیمو خیلی رقیق


یکی از روش‌هایی که در طب سنتی برای تولد نوزاد دختر به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود شست‌وشوی رحم با آبلیموی تازه خیلی رقیق است. برای این منظور کافی است از 6 ماه قبل از بارداری این روش را اجرا کنید. 5 سی‌سی آبلیموی تازه را با یک استکان آب مخلوط کرده و از آن برای شست‌و‌شوی رحم استفاده کنید.

این کار نه تنها موجب پاکسازی رحم از قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود بلکه مقاومت رحم را در برابر اسیدیته بیشتر می کند. به این ترتیب بعد از چند بار تکرار این روش شرایطی ایجاد می‌شود که شانس تولد نوزاد پسر را کاهش می‌دهد. 

ضمن آنکه درمانگران طب سنتی از این شیوه برای درمان برخی از عفونت‌ها و حتی پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های دستگاه زنانه و رحم استفاده می‌کنند

بیشتر بخوانید:درمان فوری سرگیجه در منزل

تعیین جنسیت با آبلیمو؛ آری یا خیر؟

سال های اخیر تعیین جنسیت حواشی زیادی داشته تا جایی که برخی افراد برای تعیین دختر یا پسر بودن فرزندشان از قبل بارداری اقدام می کنند حتی اگر این راهکارها مورد حمایت علمی هم قرار نگیرند باز افراد زیادی نسبت به استفاده آنها تمایل دارند.

علاوه بر تعیین جنسیت برخی والدین هم دوست دارند از جنسیت فرزند خود مطلع نباشند، بنابراین حتی برخی افراد از سونوگرافی هم استفاده نمی کنند، اما برای افزایش جذابیت برای حدس جنسیت فرزند خود به راهکارهای سنتی و قدیمی متوسل می شوند.

در زمان های قدیم که علم پیشرفت زیادی نکرده بود و تعیین جنسیت با دستگاه سونوگرافی امکان پذیر نبود بسیاری از راهکارهای خانگی در این زمینه مورد استفاده قرار می گرفتند که از جمله آنها می توان به آزمایش سیر، جوش شیرین، کلم قرمز و تست کلید اشاره کرد.

بیش از نیمی از زوج ها دوست دارند از جنسیت فرزند خود قبل از تولد آگاه باشند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد 57 درصد زوج ها تمایل دارند از جنسیت فرزند خود آگاه شوند. اینکه قبل از به دنیا آمدن کودک متوجه پسر یا دختر بودن فرزند خود شوید یک انتخاب شخصی و آگاهانه اس که بر اساس شرایط و ترجیح زوج ها انتخاب می شود.

با توجه به پیشرفت علم و وجود دستگاه  سونوگرافی برای تشخیص جنسیت جنین، اما برخی افراد همچنان علاقه مند به استفاده از راهکارهای قدیمی هستند حتی اگر علم از آنها پشتیبانی نکند. گرچه خبر بارداری به خودی خود هیجان انگیز است، اما خیلی سریع ذهنیت هایی درباره تعیین جنسیت نوزاد در ذهن پدر و کادرها شکل می بندد.

تا هفته بیستم بارداری نمی توان به طور قاطع از جنسیت نوزاد صحبت کرد. حتی برخی اوقات با توجه به تعیین جنسیت نوزاد با دستگاه و توسط فرد مجرب احتمال خطا نیز وجود دارد، اما در این بین آزمایش ها و نظریه ه ای زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند قادر به پیش‌بینی جنسیت کودک هستند که برخی از آنها پایه و اساس علمی ندارند و برخی هم ممکن است توسط علم مورد حمایت قرار گیرند.

با این حال، بسیاری از مادران برخی روش های قدیمی را استفاده کره اند و مدعی هستند که جواب درست را نشان داده است. یکی از شیوه های قدیمی تعیین جنسیت استفاده از آبلیمو است. برخی از زنان قدیمی بر این باورند در صورت ویار زیاد زن باردار برای خوردن خوراکی های ترش و شور مانند لیمو ترش تازه با نمک فراوان یا کشک شور می تواند به عنوان علامتی برای تعیین جنسیت نوزاد استفاده شود.

ویار یکی از اتفاقات دوران بارداری که بسیاری از زنان آن را در این دوران به ویژه ماه‌ نخست تجربه می‌ کنند. دلیل بروز ویار در حالی که هنوز به طور کامل مشخص نشده بسیاری از زنان آن را به جنسیت خاصی ربط می‌دهند، اما در حقیق هیچ آزمایش علمی از این موضوع حمایت نمی‌کند زیرا تاکنون براساس مطالعات انجام شده ویارهای دوران بارداری ناشی از کمبود مواد غذایی در بدن است و نه نشانه ای از تعیین جنسیت.

برخی شواهد علمی نشان می دهند هنگام ویار ماده خاصی یعنی بدن به مواد مغذی موجود در آن نیاز دارد. در مورد ویار آبلیمو یا آب لیموترش زیاد این موضوع به احتمال زیاد در مورد افراد کم خون در این دوران رخ می‌دهند. در واقع در اثر کم خونی احساس نیاز به خوردن آبلیمو در زن باردار ایجاد می‌شود.

ویار نسبت به خوردن مواد غذایی شور مانند کشک در طول دوران بارداری نیز به همین علت است. در دوران بارداری چون حجم خون مادر تا 2 برابر افزایش پیدا می ‌کند میزان سدیم آن نسبت به حجم کاهش پیدا می‌ کند در نتیجه میل به خوردن خوراکی های شور در مادر افزایش می یابد.

در شرایطی که برخی افراد این ویارها را به جنسیت جنین پسر نسبت می دهند، اما در حقیقت چنین چیزی از اعتبار علمی برخوردار نیست و علت علمی این ویارها افت فشار خون است.

بیشتر بخوانید:علائم زردی در نوزاد و راه های درمان آن

شستشوی واژن و رحم با آبلیمو برای تعیین جنسیت

یکی از روش‌ های مورد استفاده در طب سنتی برای تولد نوزاد دختر شستشوی رحم با آبلیموی تازه خیلی رقیق است. برای انجام این کار باید از ۶ ماه قبل از بارداری از آن استفاده کنید.چ

برای استفاده از این روش ۵ سی‌ سی آبلیموی تازه رو با یک فنجان آب مخلوط کرده و از آن برای شستشوی رحم استفاده کنید. این کار نه تنها باعث پاکسازی رحم از قارچ‌ ها و باکتری ‌ها می شود بلکه مقاومت رحم را  در برابر اسیدیته افزایش می دهد. به این ترتیب بعد از چند بار تکرار این روش با ایجاد شرایطی شانس تولد نوزاد پسر کاهش می یابد. تعدادی از درمانگران طب سنتی از این شیوه برای درمان برخی عفونت ‌ها و حتی پیشگیری از ابتلا به عفونت ‌های دستگاه زنانه و رحم استفاده می کنند.

با توجه به اینکه احتمال می رود استفاده از برخی درمان های سنتی با بروز عوارضی همراه باشد، بنابراین بهتر است قبل از استفاده از هر گونه راهکار سنتی نخست با پزشک خود مشورت کنید.

منبع الو دکتر

برای تعیین جنسیت نوزاد چه باید کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ