با حالت خوابیدن از آتروز گردن پیشگیری کنید

mousavi
از شایعترین علت های گردن درد گرفتگی و کشیدگی عضلات است که این گرفتگی و کشیدگی علت های گوناگونی دارد، که یکی از این علت ها حالت خوابیدن است، در این مطلب می خوانیم که چگونه از این حالت پیشگیری کنیم

یک فیزیوتراپ با اشاره به نقش انتخاب بالشت مناسب در پیشگیری از آرتروز گردن گفت: آرتروز گردن در برخی از افراد موجب حساسیت به دما و بروز سردرد در آنها می‌شود.

دکتر محمد اکبری ، درباره آرتروز گردن اظهار کرد: آرتروز گردن<neck arthritis> در زنان نسبت به مردان شایع‌تر است.

وی با بیان اینکه علامت‌های آرتروز گردن معمولا بعد از ۴۵ سالگی بروز می‌کند، افزود: آرتروز با درد در ناحیه گردن، شانه‌ها و اندام‌ها بالای تنه مشاهده می‌شود به طوری که فرد هنگام حرکت دادن سر و بلند شدن از خواب احساس درد می‌کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: آرتروز گردن حتی می‌تواند موجب سردرد با منشا گردنی شود و در برخی موارد به سیستم عصبی خودکار فشار وارد کند بنابراین این افراد نسبت به تغییر دما، سرما و گرما واکنش نشان می‌دهند.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه استفاده از بالش نامناسب هنگام خواب باعث آرتروز گردن می‌شود، یادآور شد: افراد بر اساس اینکه چطور می‌خوابند باید بالش مناسب خود را انتخاب کنند به طور مثال اگر طاقباز می‌خوابند باید ضخامت بالش آنها ۵ سانتی‌متر و اگر به پهلو می‌خوابند باید ۱۵ سانتی‌متر باشد.

اکبری ادامه داد: افراد باید به طور کلی بالشی را انتخاب کنند که محتویات داخل آن از پر، پشم یا پنبه باشد که به راحتی جابه جا شوند و فشاری در ناحیه سر آنها به وجود نیاید و گردن در امتداد ستون  مهره‌ها باشد.

وی عنوان کرد: نشستن‌های طولانی مدت، عدم فعالیت و استفاده طولانی مدت از وسایل دیجیتال همچون گوشی و تب‌لت نیز افراد را مستعد ابتلا به آرتروز گردن می‌کند.

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود افرادی که فعالیت کم دارند یا کارمند هستند پیش از بروز آرتروز گردن به فیزیوتراپ مراجعه کنند همچنین افراد درصورت مشاهده  هر نوع تغییری در تقارن شانه، کتف و گردن نیز  باید به پزشک مراجعه کنند.

منبع: شفاآنلاین

بهترین حالت خوابیدن کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ