کناره های نان و این همه خاصیت؟!

parya
صحنه ای که بسیاری از ما هنگام خوردن نان در بین اطرافیانمان دیده ایم دور انداختن کناره های نان است. ولی شاید باورتان نشود که کناره های نان سرشار از خاصیت می باشد.

اگر این مقاله را بخوانید و باخاصیت هایی که از کناره های نان که دراینجا به شما می گوییم آشنا شوید حتما با خود خواهید گفت کناره های نان و این همه خاصیت؟! 

خاصیت های کناره های نان

روند پخت نوعی آنتی اکسیدان که با سرطان مقابله می کند درنان ایجاد می کند ومقدار این آنتی اکسیدان در کناره های نان 8 برابر خود نان است.

نان حاوی گلوسیدهای پیچیده، پروتئین و فیبر است. در عین حال این ماده‌ی غذایی مفید، چربی و گلوسیدهای زود جذب کمی دارد. باید بدانید که گلوسیدهای پیچیده انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن، کنترل عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی را تأمین می‌کنند. این گلوسیدها در مقایسه با گلوسیدهای ساده دیر جذب می‌شوند. برای همین قند خون را با سرعت زیادی بالا نمی‌برند. نان‌های سبوس داری که حاوی فیبرها و گلوسیدهای پیچیده هستند سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند و برای همین از ریزه خواری بین وعده‌های غذایی دور می‌مانید. اگر رژیم لاغری گرفته باشید مصرف نان را فراموش نکنید به خاطر این که نان حاوی مواد چرب و قند کمی است. از این گذشته به راحتی شما را سیر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

مصرف نان برای چه افرادی خطرناک است؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ