دمنوش جو و یک دنیا خاصیت

parya
اگر تا بحال دمنوش جو را امتحان نکرده اید با ما باشید تا با خواص بینظیر دمنوش جو آشنا شوید.

جو به قدری خاصیت دارد که گاهی اوقات لازم است به جای خوردن آن در سوپ به شکل های مختلف دیگر نیز می توان مصرف کرد تا از خواص آن بهره برد. دمنوش جو از شکل های دیگر مصرف جو می باشد. این مقاله را بخوانید تا با دمنوش جو و یک دنیا خاصیت آشنا شوید.

خواص دمنوش جو

دمنوش جو به علت داشتن بیش از ۱۰ نوع ماده آنتی اکسیدانی و ترکیباتی چون لیگنان، سلنیوم، ویتامین‌های A و C مانند آنتی‌اکسیدان عمل و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، مرگ سلول‌ها و مشکلات عصبی جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این دمنوش توانایی جذب و تجزیه پروکسی نیترات‌های موجود در ترکیبات سمی و رادیکال‌های آزاد را دارند.

خاصیت آنتی اکسیدانی دمنوش جو خطر ابتلای افراد سیگاری یا اشخاصی را که در شهر‌های بزرگ و در معرض هوای آلوده قرار دارند، به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش می‌دهد.

نقش دمنوش جو در افزایش گردش خون

غلظت بالای خون، کندی حرکت خون در رگ‌ها و مغز را موجب می‌شود، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تشکیل لخته‌های خونی، سکته قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات انمجام شده دمنوش جو خون را رقیق می‌کند.الکیل پیرازین موجود در دمنوش جو باعث کاهش غلطت خون می‌شود.

مصرف دمنوش جو بهبود جریان خون را به همراه دارد و میزان ابتلای افراد به سکته را کاهش می‌دهد. مصرف دمنوش جو برای مردان میانسال، سالمند و افراد سیگاری مناسب است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ