راهکار رشد سلول های مغزی آلزایمری ها

faateme1366
اینکه پدربزرگ یا مادربزرگتان به طور کلی شما را نشناسد بسیار دلسرد کننده است. این بلایی است که آلزایمر بر سر خاطرات می آورد. در این مطلب برای شما راهکار رشد سلول های مغزی آلزایمری ها را گفته ایم.

آلزایمر جزو بیماری هایی است که اطرافیان از آن خیلی رنج می کشند، چرا که فرد بیمار اکثرا آنها را نمی شناسد. در همین خصوص تحقیقات جدیدی انجام شده و راهکار رشد سلول های مغزی آلزایمری ها کشف شده است.

رابطه ورزش با آلزایمر

مطالعات جدید محققان بیمارستان عمومی ماساچوست نشان می دهد تمرینات ورزشی منظم موجب تحریک و رشد سلول های مغزی می شود و این تمام چیزی است که این بیماران آلزایمری به آن نیازمندند.

این مطالعه نشان می دهد تمرینات ورزشی موثرترین روش تحریک فرآیندی به نام عصب زایی (neurogenesis) است که در آن نورون های جدید در مناطقی از مغز که حافظه رمزگذاری شده است، شکل می گیرند.

محققان در تلاشند تا با تقلید از اثر ورزش بر فرآیند عصب زایی، روش هایی مانند ژن درمانی یا داروهایی توسعه دهند که به بازیابی حافظه در بیماران مبتلا به زوال عقل کمک کند و منجر به بهبود علایم این بیماری شود. نتایج اولیه این پژوهش بر مدل های حیوانی موفقیت آمیز گزارش شده است.

آمار جهانی

بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد. در حال حاضر بیش از 5.7 میلیون نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا هستند و این عارضه ششمین علت مرگ و میر در آمریکا محسوب می‌شود. تا امروز هیچ درمان موثری برای کاهش پیشرفت این بیماری کشف نشده است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو چاقی، باریک شدن شریان کاروتید، افسردگی، فشار خون بالا، عدم تحرک، استعمال دخانیات، سطح بالای اسید آمینه و دیابت نوع 2 را به عنوان مهمترین عوامل خطر آلزایمر برشمرده اند.

منبع: ایرنا

چه کسانی آلزایمر می گیرند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ