یک مرد از همسرش چه می خواهد

sahar.d
اگر می خواهید از خواسته های همسرتان آگاه شوید تا زندگی بهتر و پر عشق تری داشته باشید، بهتر است این مطلب را بخوانید.

برای داشتن زندگی مشترک موفق لازم است که زن و شوهر خواسته های یکدیگر را بدانند تا بتوانند بهتر رفتارهایشان را مدیریت کنند. اگر زوج ها خواسته هایشان را بیان نکنند مسلما طرف مقابل نمی تواند حدس بزند چه چیزی برای او مهم است و چه چیزی آزارش می دهد. به دلیل اهمیت این موضوع در این مطلب سعی داریم مهمترین خواسته های مردان از همسرشان را بیان کنیم.

احترام  و تحسین

یکی از مهمترین چیزهایی که آقایان در زندگی از خانم ها انتظار دارند احترام است.اگر شک دارید از همسرتان بپرسید و خواهید دید که چه جوابی به شما خواهد داد. این خواسته، با وجود اینکه شاید مهمترین خواسته یک مرد از زن زندگی اش باشد، از آن چیزهایی است که هیچ وقت در مورد آن حرفی به شما زده نمی شود. حالا این احترام چه چیزهایی را در بر می گیرد؟ خیلی ساده است، احترام به افکار، عقاید، رفتار و احساسات آنها. این که فکر کنید آنها مهم هستند و این موضوع را در رفتارتان نیز نشان دهید.

چیزی که همراه با احترام باید وجود داشته باشد تحسین است. مردها عاشق تحسین شدن هستند، اما به یک شرط، این تعریف و تمجید باید واقعی باشد. آنها یک رادار مخفی دارند که هرنوع تعریف متملقانه و غیر صمیمی را کشف می کند. 

 دوست داشته شدن

حتی اگر فکر می کنید که او می داند که او را می خواهید هم، این احساس خود را به او نشان دهید. مردها نیاز دارند که دوست داشته شوند و برای شما جذاب باشند، اگر چنین حسی را به او انتقال ندهید اعتماد به نفس او از بین خواهد رفت. به او نشان دهید که برایتان جذابیت دارد و او را می خواهید و از بودن با او احساس خوش شانسی می کنید.

همراهی

مردها از همراهی زنی که برایش اهمیت قائل هستند لذت می برند. او دوست دارد هنگام انجام کارهایی که از آنها لذت می برد با او همراه باشید، مسابقه تیم فوتبال مورد علاقه اش را همراه با او ببینید و برنامه تلویزیونی دلخواهش را در کنار او تماشا کنید. نکته مهم این است که او می خواهد زمانش را با شما بگذراند. البته نباید فراموش کرد که او به تنهایی و وقت گذراندن با دوستانش نیز نیاز دارد، ولی خوب به بودن در کنار شما نیز نیاز دارد، پس برای همراهی با او زمان بگذارید، حتی اگر گاهی کاری که می کنید زیاد باب میلتان نباشد.

زیبایی و برازندگی

مردها از اینکه زن زندگیشان برای خودش وقت بگذارد و زیبا به نظر برسد لذت می برند. برای این کار لازم نیست مانند ستاره های هالیوودی باشید، تنها کافی است کمی تلاش کرده و به خودتان برسید تا از نظر او عالی و بی نظیر شوید. زمانیکه در انتظار او هستید کمی وقت صرف کنید و آرایش کرده و موهایتان را مرتب کنید. لباس هایی که می دانید دوست دارد بپوشید تا از نتیجه ای که می گیرید خودتان هم شگفت زده شوید.

شناخت

درست مثل شما که نقش های مختلفی را در طول روز باید انجام دهید، آقایان نیز نقش های زیادی را برای خانواده و دوستان خود ایفا می کنند. زمانی را صرف یادآوری این قضیه به مرد زندگی خود بکنید و به او بگویید که متوجه هستید که او چه پسر، پدر،همسر، دوست و برادر خوبی است. مردها خیلی کمتر از زنان به خاطر ایفای نقش هایی که به عهده دارند مورد توجه و قدردانی قرار می گیرند، چرا که همه فکر می کنند این وظیفه آنهاست که از پس تمامی اینها به نحو احسن بر بیایند. اگر ببینند که شما متوجه این مسئله هستید، بسیار از شما متشکر خواهند شد.

 نیاز به آرامش

زنان در حالی که استراحت می‌کنند، می‌توانند هم حرف بزنند و هم به صحبت‌ها گوش بسپارند، اما مردها نمی‌توانند چند کار را همزمان انجام دهند. مغز مردان خطی است و از کاری به کار دیگر حرکت می‌کند، علاوه بر آن برقراری ارتباط در محل کار در طول روز مغزشان را خسته می‌کند، بنابراین به زمان و فرصتی برای تنها ماندن نیاز دارند تا بتوانند آرامش خود را بازیابند.

قدردانی و حمایت

مردها دلشان می خواهد مورد قدردانی قرار بگیرند و این نیاز به زحمت زیادی ندارد. یک «متشکرم» ساده همراه با یک لبخند شیرین می تواند برای تشکر از هر آنچه آنها برای شما انجام می دهند کافی باشد.

همه ما به حمایت نیاز داریم و مردها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. وقتی تصمیم میگیرند کار جدیدی انجام دهند دوست دارند حمایت شما را داشته باشند.  هر چقدر هم که هدفش بزرگ و یا حتی به نظرتان دور از دسترس باشد بگذارید بداند که پشت او هستید و هوای او را دارید. وقتی چیزی برای او مهم است، دلش می خواهد که برای شما نیز مهم باشد.

استقلال

مردها عاشق استقلال خود هستند. این بدان معنا نیست که آنها می خواهند تمام مدت تنها باشند، بلکه می خواهند برخی کارها را به تنهایی و بی آنکه مورد نظارت قرار بگیرند و یا احساس گناهکار بودن به آنها منتقل شود انجام دهند. فراموش نکنید که زمانی را به همسرتان بدهید تا با دوستانش و کسانی که دوست دارد وقت بگذراند یا حتی تنها باشد. او به این زمان نیاز دارد و مطمئن باشید که ارزش اعتماد شما را دارد. برای خود شما هم بد نمی شود، شما هم می توانید این زمان را صرف خودتان و کارهایی که دوست دارید بکنید.

منبع: الودکتر

3 تفکر واقعا اشتباه درباره تفاهم در زندگی مشترک!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ