مرغ با چه وزنی بخریم بهتر است؟

parya
اگر قصد خرید مرغ برای ایام محرم و پختن نذری دارید بهتراست هنگام خرید به وزن مرغ توجه کنید تا نذری با کیفیت را دراین روزها داشته باشید. آیا می دانید مرغ با چه وزنی بخرید بهتر است؟ اگر پاسختان منفی است این مقاله را بخوانید.

نزدیک ماه محرم است و بازار پختن نذری ها داغ است اما افرادی که نذری می پزند باید حواسشان به مواد غذایی که میخرند باشد. مرغ با کیفیت از مسائلی است که هنگام پختن نذری باید به آن توجه شود که وزن مرغ از ویژگی هایی است که بر کیفیت مرغتاثیر گذار است. حتما می پرسید مرغ با چه وزنی بخریم بهتر است؟

مرغ با چه وزنی بخریم بهتر است؟

    

 یک کارشناس امور دام بهترین زمان برای کشتار مرغ را سنین بین 30 تا 35 روز عنوان کرد و گفت: مرغ در این زمان وزنی حدود یک کیلو و 700 گرم دارد. 

داریوش صمدی خواه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در جامعه مرغ‌های سنگین وزن بازارپسندی بیشتری دارند، گفت: بالا رفتن سن مرغ هزینه‌های زیادی را به مرغداران تحمیل می‌کند، چراکه باعث بالا رفتن مصرف دان می‌شود. 

این صاحبنظر عرصه مرغداری با بیان اینکه مرغ‌های سنگین وزن ارزش غذایی پایین‌تری نسبت به مرغ‌های سبک وزن دارند، گفت: هرچه سن مرغ بیشتر می‌شود ارزش غذایی آن نیز کاهش می‌یابد، چرا که از یک زمان به بعد نگهداری مرغ منجر به افزایش میزان چربی زیر پوست آن می‌شود. 

وی بهترین زمان برای کشتار مرغ را سنین بین 30 تا 35 روز عنوان کرد و گفت: مرغ ها در این زمان وزنی در حدود یک کیلو و 700 گرم دارند. 

وی در ادامه با بیان اینکه بی ثباتی بازار مرغ مشکلات زیادی را برای فعالان صنعت مرغداری در پی داشته است، گفت: این مشکلات تا جایی است که به جرات می‌توان گفت اکثر مرغداری‌ها نفس‌های آخرشان را می‌کشند. 

 مرغ های کم وزن سالم تر هستند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ