این میوه ها عضله ساز هستند

faateme1366
برای داشتن بدنی عضلانی و زیبا فقط ورزش کردن مهم نیست بلکه اطلاع از این میوه ها که عضله ساز هستند، به شما کمک بسیار بزرگی می کند.

عضله سازی کاری بسیار دشوار است که نیاز به مداومت و پیگیری بسیار زیادی دارد. در این مطلب برای شما از این میوه ها که عضله ساز هستند صحبت کرده ایم و کمک کردیم تا شما هر چه سریعتر به خواسته خود برسید.

پتاسیم عضله ساز

ممکن است فکر کنید پتاسیم یک ماده معدنی برای کمک به حفظ تعادل الکترولیت و نه رشد عضلات محسوب می شود. اما برای ساخت پروتئین و عضله دریافت پتاسیم به میزان کافی از رژیم غذایی نیاز است. بزرگسالان به 4,700 میلی گرم پتاسیم در روز نیاز دارند. هر میوه ای می تواند به تامین نیاز روزانه پتاسیم کمک کند، اما از جمله بهترین منابع برای این ماده معدنی می توان به موز، پرتقال، طالبی، کیوی، آلو و برگه زردآلو اشاره کرد.

آووکادو

آووکادو سرشار از پتاسیم است که برای تنظیم تعادل آب بدن و جبران آسیب‌هایی که بعد از فعالیت جسمی شدید به بدن وارد می‌شوند مفید است و همچنین چربی‌های سالمِ اشباع‌نشده‌ی تک‌پیوندی‌ای دارد که بدن آنها را به راحتی برای کسب انرژی می‌سوزاند.

درست مانند روغن زیتون، چربی‌ آووکادو می‌تواند در مدیریت وزن مؤثر باشد. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که خوردن نیمی از آووکادوی تازه به همراه ناهار احساس سیری بیشتری به فرد می‌دهد و در نتیحه باعث می‌شود کمتر تمایل به مصرف میان‌وعده‌های ناسالم داشته باشد. چربی موجود در آووکادو همچنین کمک می‌کند که بدن شما ویتامین‌های محلول در چربی را که در غذاهای دیگر وجود دارند، جذب کند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف یک آووکادوی تازه به همراه سس گوجه یا هویج خام باعث جذب کارتنوئیدها و تبدیل آنها به ویتامین A می‌شود. آووکادو همچنین ۲۰ ماده‌ی مغذی دیگر دارد که از آن جمله می‌توان به ویتامین B ،E و فولیک اسید اشاره کرد.

بیشترین مقدار کارتوئیدها در قسمت سبز تیره‌ی آووکادو و نزدیک به پوست آن قرار دارند، پس بهترین کار این است که آووکادو را مثل موز با دست پوست بگیرید.

کربوهیدارت های پشتیبان پروتئین

کربوهیدارت ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و اگر به میزان کافی از آنها دریافت نکنید، بدن ممکن است عضله سوزی برای تولید انرژی را آغاز کند. اگر حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی انجام می دهید، حداقل نیمی از کالری های دریافتی شما باید از کربوهیدات ها باشد. کربوهیدارت ها از درشت مغذی های اصلی در میوه هستند و از این رو، میوه ها انتخابی سالم برای عضله سازی در رژیم غذایی شما محسوب می شود. از جمله میوه هایی که محتوای کبروهیدارت بالایی دارند می توان به انگور، گلابی، گیلاس، آناناس و خرما اشاره کرد.

آنتی اکسیدان های محافظ عضلات

ورزش شدید موجب واکنش های شیمیایی در بدن می شود که ممکن است به سلول ها آسیب برسانند و این شرایط می تواند اهمیت افزودن مکمل های آنتی اکسیدان به روتین روزانه شما را افزایش دهد. اما زمانی که موضوع سلامت و آنتی اکسیدان ها مطرح می شود، بهتر است آنها را از مواد غذایی طبیعی تامین کنید. میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف هستند که از آن جمله می توان به ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها اشاره کرد. با افزایش مصرف میوه های سرشار از آنتی اکسیدان مانند انبه، گریپ فروت، سیب و توت ها از عضلات خود در برابر آسیب سلولی محافظت می کنید.

پرتقال

میوه خوب دیگری که حقیقتا” به افزایش رشد عضلات، قدرت و استقامت عضلات کمک می کند، پرتقال است. مخصوصا” اگر قبل از تمرین ورزشی مصرف شود، پرتقال است.

طالبی

این میوه به این دلیل که محتوی فروکتوز کمتری است، یکی از کربوهیدرات ها با هضم سریع است. این میوه کربوهیدرات خوبی است که می توان به عنوان اولین ماده غذایی در صبح بعد از خواب شبانه و گرسنگی میل شود و یکی از معدود میوه های خوبی است که بعد از تمرین می تواند صرف شود.

سیب

پلی فنول موجود در سیب به افزایش قدرت عضلات و رفع خستگی عضلات کمک کرده و به شما اجازه می دهد تا زمان طولانی تری تمرین سخت تری داشته باشید. تحقیقات دیگر همچنین نشان داده است که پلی فنول باعث افزایش سوختن چربی شده است و این دلیل خوبی است که از سیب به عنوان منبع خوبی از کربوهیدرات قبل از تمرین استفاده کنید.

هندوانه

ثابت شده هندوانه به دلیل غنی بودن از آنتوسیانین، پروفایل لیپیدی را بهبود می‌بخشد و از تجمع چربی جلوگیری می‌کند. این ماده‌ی غذایی خوشمزه، باعث می‌شود آب از دست رفته‌ی بدن جبران شود و بعد از انجام حرکات ورزشی دشوار، دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد. می‌توانید آب هندوانه را در بطری بریزید و حین وقت‌های استراحت در هنگام ورزش کردن، آن را بنوشید.

فراموش نکنید که هندوانه اگر به همراه بعضی از غذاها میل شود، به راحتی هضم نمی‌شود. پس بهتر است برای احتیاط تا ۳۰ دقیقه قبل و بعد از مصرف هندوانه غذای دیگری میل نکنید.

منبع: عصرایران- سلامت نیوز-چطور

مردان نباید گوشت قرمز بخورند!

چه کسانی اصلا ال کارنتین لاغر کننده نخورند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ