با پاستیل قدبلند شوید

faateme1366
قد بلندی جزو جذابیت هاست و جایی خواندم با پاستیل قدبلند شوید یعنی امکان داشت که به همین سادگی این آرزویم برآورده شود؟

شما هم سودای بلندی قد فرزندتان را دارید. شاید شنیدید که می گویند با پاستیل قدبلند شوید و همین امر باعث شده بی محابا به کودکتان اجازه استفاده از پاستیل بدهید. در این مطلب به بررسی درستی یا غلطی این امر می پردازیم.

بسیاری از والدین به این باورند که مصرف ژله و پاستیل های ژله ای خوراکی برای کوکانشان بسیار مفید است . این درست است اما نه ژله های آماده و حاضری بلکه ژله هایی که با میزان شکر و شیرینی کم و مواد و آبمیوه های کاملا طبیعی تهیه شده باشند در حالیکه متاسفانه اخیرا مصرف این خوراکی شیرینی و دلچسب بین کودکان و بدون هیچ نظارتی از طرف والدین بسیار افزایش یافته است.

تمام مضرات پاستیل در یک نگاه

محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه گفت: مصرف ژله های خوراکی پاستیلی در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و با انسان های مختلف نه تنها هیچ سودی ندارند بلکه به علت  داشتن مواد نگهدارنده ای از جمله مونوسدیم و نظایر آن و همچنین اسانس ها و رنگ ها سیستم گوارشی کودکان را به شدت تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز آسیب های گوارشی و حتی سرطان در همان کودکی می شود زیرا کودکان دارای سیستم بسیار ضعیف و حساس تری نسبت به والدینشان هستند.

وی همچنین در خصوص سایر عوارض مصرف پاستیل تذکر داد: پاستیل ها علاوه بر موارد ذکر شده دارای قندهای سلولوزی فراوانی هستند که علاوه بر عوارض فوق کودکان را به راحتی مستعد چاقی و دیابت و بیماری های مرتبط با آن می کند.

تاثیر پاستیل بر استخوان ها و افزایش قد

محمدتقی انوشه در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف باور والدین ژله و ژلاتین هیچ ربطی در رشد استخوانها ندارند بلکه در تکمیل مفاصل و غضروفها و استحکام آنها موثر هستند و هر چند که نوع تغذیه نیز در رشد استخوانها تاثیر گذار است ولی در زمینه مصرف پاستیل یا حتی ژله های طبیعی نیز این مساله به امید قد بلند شدن صدق نمی کند.

غذاهایی که بر قد انسان تاثیر می گذارند

غذاهای بسیاری هستند که بر قد انسان تاثیر می گذارند، اما ده نوع ماده غذایی وجود دارد که تاثیرزیادی دراین زمینه دارد که درزیر به آن ها اشاره می شود :

1.شلغم

ماده غذایی است که دارای هورمون رشد در بدن است و مصرف این ماده غذایی می تواند به بلند قد شدن افراد کمک کند، این ماده همچنین دارای مواد معدنی و فیبر است و باعث تحریک هرمون های رشد در بدن می شود.

2.تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که نقش مهمی در افزایش قد ایفا می کند، بنابراین ، کودک هر روز باید این ماده غذایی را مصرف کند تا بدن سالم و قد متناسب داشته باشد.

3.اسفناج

غذای طلایی برای کودکان و نوجوانان به شمار می رود ، این ماده غذایی میزان ایمنی بدن را بالا می برد، و باعث افزایش قد نیز می شود و سرشار از آهن و کلسیم است.

4.میوه

بسیاری از میوه ها مانند انبه و هلو سرشار از ویتامینA هستند و افزایش مصرف این میوه ها رشد قد کودک یا نوجوان را تضمین می کند، این میوه ها همچنین ایمنی بدن را تقویت و استخوان ها را محکم می کند.

5.غلات

غذاهای سرشار از غلات، بسیار برای افزایش قد انسان مفید هستند و گندم بهترین نوع غلات است، گندم سرشار از ویتامین ب و آهن است و می توان برای تضمین رشد قد به نان های تهیه شده از دانه های غلات کامل نیز ماکارونی تهیه شده از غلات اعتماد کرد.

6.ماست

ماست سرشار از ویتامین “D” و پروتئین و نیز کلسیم است ، بنابراین، این نوع ماده غذایی از جمله غذاهایی است که باعث تحریک رشد و افزایش قد می شود.

7.مرغ

گوشت مرغ منبع کاملی از پروتئین هست که به افزایش رشد و قد انسان کمک می کند.

8.هویج

سرشار از ویتامین A است که باعث رشد و افزایش قد می شود.

9.شیر

شیر منبع اصلی کلسیم است که باعث تقویت استخوان ها و نیز رشد قد می شود ، بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر درهر روز به ویژه صبح ها برای سلامت بدن ضروری است.

10.دانه سویا

سویا به تقویت رشد عضلات و استخوان ها در بدن کمک می کند و منبعی سرشار از پروتئین است.

منبع: باشگاه-برنا

تعیین جنسیت به روش مادربزرگ ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ