آیا رژلب باعث سقط جنین می شود؟

atoosamirzavandi
رژلب یکی از وسایل آرایشی پرکاربرد خانمهاست که حتی حاضر به دوری از آن در زمان بارداری نیستند. رژلب می تواند تاثیرات مخربی بر روی جنین بگذارد و حتی موجب سقط جنین گردد.

 رژلب یکی از وسایل آرایشی می باشد که هر روزه خانم ها از آن استفاده می کنند. حتی امروزه خانم های باردار نیز از رژلب استفاده می کنند. شاید اگر مضرات و تاثیرهای منفی که رژلب بر جنین آن ها می گذارد و احتمال این که سقط جنین اتفاق افتد در مصرف آن تجدید نظر کنند.

مضرات استفاده از رژلب در بارداری

زنان فقط سالیانه 2 کیلوگرم رژ لب می خورند و از آنجایی که انسان باید بداند که چه چیزی نوش جان می کند پس باید ترکیبات رژ لب را بررسی کنیم تا بدانیم چه چیزی در آن وجود دارد که ما این قدر وابسته به آن شدیم و اگر استفاده نکنیم انگار که آرایش نکردیم .
60 درصد حجم رژ لب را روغن ها و موم تشکیل می دهند که در هر صورت که باشند خوب است باز هم قابل تحمل است چه روغن کرچک باشد چه روغن بادام باشد و چه موم عسل باشد و یا از کره کاکائو تشکیل شده باشد ولی اگر در این میان از رژ لب های ویتامینه استفاده کنیم شاید بهتر باشد .
ولی آنچه حائض اهمیت است ترکیبات باقیمانده است که مقداری از آن را الکل ها تشکیل می دهند که حلال هستند و مقداری را نیز عطر ها و اسانس ها تشکیل می دهند که برای خوشبو کردن آن ها استفاده می شودو مقداری نیز مواد نگه دارنده و برای رنگ رژ لب ها از ترکیبات رودخانه ای استفاده می شود که از واکنش جلبک ها و سنگ ها ایجاد می شود که ترکیبی بسیار سمی است و یا از ترکیبات ذغال سنگ استفاده می شود که می توانند باعث ایجاد مشکلات پوستی و حساسیت شوند و یا برای رنگ رژ لب از همان سوسک ها که گفتن استفاده می کنند که اگر دوست داشته باشید باعث ایجاد ناراحتی های پوستی و حساسیت می شود .
شاید بهتر باشد بدانید که حتی با خرید برند های برتر رژ لب هم نمی توانید از سرب و کروم و باقی مواد سمی و فلزات خطرناک موجود در رز لب در امان باشید و این مواد باعث ایجاد سرطان سینه و دهانه رحم و همین طور ایجاد یادسگی زود رس و بلوغ زود رس در کودکان می شود علاوه بر این در هنگام خرید رژ لب های تست را بر روی لبتان استفاده نکنید زیرا که ناقل تبخال هستند.
پس از این به بعد اگر خودمان هم رژ لب استفاده کردیم کودکانمان را منع کنیم زیرا که باعث ایجاد کم خونی و عقب ماندگی ذهنی و کوتاهی قد و کاهش رشد می شود وحتی از مواد رنگی که در پارک ها بر روی صورت بچه ها استفاده می کنند هم خودداری کنیم زیرا که دارای سرب است .
اگر بر روی لبتان دچار مشکل یا زخم و یا خارش شدید سریعا از آنتی بیوتیک استفاده کنید تا دچار زخم زرد نشوید و با رژ لب های SPF دار بر روی لب ها استفاده کنیم زیرا که در هنگام استفاده از کامپیوتر و گوشی رژ لب های مایع اشعه ماورای بنفش را بیشتر جذب می کنند و خطرناک تر هستند و این رژ لب ها شما را هم از این خطرات و هم از آفتاب سوختگی و خشکی زدن در امان نگه می دارند .
فراموش نکنید در میان رژ لب ها رژ لبی که دارای رنگ بیشتر باشد یعنی قرمز تر باشد دارای مواد سمی بیشتری است و خطرناک تر است .

چه موادی در رژ لب وجود دارد که برای زنان حامله مضر است:

سرب موجود در رژ لب :

سرب تمایل دارد در مغز استخوان ذخیره شود و این فلز شناور که شناخته شده است به تقلید فلزات حیاتی دیگر که بدن شما مانند آهن و روی به کلسیم تمایل دارد. بنابراین، سرب دارای توانایی واکنش با مولکول ها و پروتئین ها و ایجاد اثرات خطرناک است. حتی اگر بدن شما توانایی ذخیره این سرب را داشته باشد، هنگامی که حامله هستید آزاد می شود.

اثر نوروتوکسین بر روی جنین :

سرب دارای اثر نوروتوکسین بر سیستم عصبی است. سرب باعث خسارت شدید به رشد مغز می شود و همچنین در آینده مسائل رفتاری نیز به وجود می آید. شانس یک نوزاد با سطوح ضعیف IQ یا رشد نامناسب مغز، زیاد می شود. احتمال ابتلا به سقط جنین و مشکلات ناباروری با قرار گرفتن در معرض سرب بسیار رایج است.

مواد نفتی در رژ لب :

تولید کنندگان رژ لب از مواد نفتی در رژ لب استفاده می کنند که در حاملگی بسیار مضر می باشند. به نظر می رسد چسب های حاوی بیسموت اکسید کلرید، Parabens، نوعی روغن معدنی هستند که فرمالدئید را بلوکه می کند که می تواند به طور بالقوه اختلالی را برای رشد نوزاد پیدا کند.

منبع: الو دکتر

کدام رژلب سرطانزا است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ