با این کار ذرت خود را سرطان زا می‌کنید

mahdie.mohtashami
برای همه ما ذرت یا بلال یکی از خوشمزه ترین غذا ها و خوراکی ها می‌باشد اما باید توجه کنیم که نباید آن را برای خود مضر کنیم. همراه با ما باشید تا به شما بگوییم چگونه ذرت خود را سالم مصرف کنید.

ذرت را سرطان زا نکنید

ذرت یا بلال یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها می‌باشد. اما باید توجه داشته باشید که نباید با اشتبه طبخ دادن مواد غذایی به بدن خودمان ضرر وارد کنیم. ذرت یکی از آن مواد غذایی است که شما به اشتباه می‌توانید ذرت را برای بدنتان به یک ماده مضر تبدیل کنید. با بلال کردن ذرت بر روی آتش با نشستن دود بر روی ذرت باعث می‌شود این ماده غذایی خوشمزه سرطان زا شود. دود نشسته بر روی ذرت می‌تواند آن را سرطان زا کند. 

ذرت در کنار نان، برنج و سیب زمینی یکی از خانواده نان و غلات و منابع کربوهیدرات محسوب می شود. این ماده سرشار از ویتامین های خانواده B است.

وی با بیان اینکه از لحاظ انرژی؛ ۳۰ گرم نان، پنج قاشق برنج، حداکثر شش قاشق ماکارونی و نصف لیوان ذرت پخته تقریبا معادل یکدیگر هستند، ادامه داد: اگر فردی تمایل به مصرف ذرت یا بلال دارد، باید از سهم نان و غلات مصرفی در وعده‌های روزانه خود، کم کند؛ بعنوان مثال باید به جای پنج قاشق برنج، یک لیوان ذرت مکزیکی خورده شود.

این متخصص تغذیه درباره ذرت‌های کباب شده یا همان بلال اظهار داشت: هر آن چیزی که روی آتش تهیه و بسوزد، به دلیل کربن ایجاد شده در قسمت های سوخته، میزان ابتلا به سرطان افزایش پیدا می کند. خوردن دانه های سوخته بلال (که معمولا هم تعدادشان در بلال‌ها کم نیست) باعث ورود کربن به بدن و در نهایت با مصرف زیاد آن، فرد را مستعد ابتلا به سرطان‌های کبد و معده می کند.

کنترل فشار خون و دیابت با ذرت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ