اگر اپیلاسیون می کنید، حتما این مطلب را بخوانید

faateme1366
برای رهایی از شر موی زیرپوستی چه کنیم؟ این سوال بسیار آزار دهنده ای است که مغز خیلی از خانم ها را درگیر کرده. به همین دلیل اگر اپیلاسیون می کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

البته موی زیرپوستی فقط با اپیلاسیون به وجود نمی آید و هنگام استفاده از اپیلاتورها هم دچار این مشکل می شویم. حال به دنبال رفع موهای زیرپوستی هستیم که از طریق اپیلاسیون به وجود می آیند. پس اگر اپیلاسیون می کنید، حتما این مطلب را بخوانید

جلوگیری و درمان موی زیرپوستی

موی زیرپوستی به مویی گفته می‌شود که سر آن از پوست بیرون نمی‌آید و دور خود میپیچد . موی زیرپوستی در افراد دارای موی فرفری بیشتر اتفاق می افتد . اگر به‌ صورت مرتب اصلاح می‌کنید ممکن است بیشتر از افراد عادی دچار این عارضه بشوید . خوشبختانه راههای زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد که آن‌ها را بررسی میکنیم . البته مهمترین قسمت درمان جلوگیری از آن میباشد که میتوانید برای جلوگیری از آن مقاله جلوگیری از رویش موی زیر پوستی را مطالعه بفرمایید .

از محصولات آرایشی بدون الکل استفاده کنید :

بسیاری از کارشناسان پوست مردم را تشویق به خرید لوازم آرایشی پوست بدون الکل می کنند چون باعث جلوگیری از رویش موی زائد می شود.

کمپرس شیرگرم و نان بیات:

شیر را گرم کنید خیلی داغ نکنید و یا نجوشانید و یک تکه نان بیات را داخل آن فرو کنید تا نرم شود بعد نان را روی آن قسمت از پوست که موهای زیر پوستی دارد بگذارید بماند تا نان کاملا خنک شود. این کار را تا 15 دقیقه چند بار انجام دهید. چک کنید اگر منفذهای زیرپوستی باز شده بودند با موچین موها را خارج کنید.

آسپرین :

دو عدد قرص آسپرین را در کمی آب گرم نه داغ بگذارید تا له شوند بعد با کمی عسل مخلوط کنید و خمیری را که به دست می آید روی موی زیر پوستی بگذارید آسپرین کمک می کند موها زودتر خارج شوند.

سرکه سیب:

یک پنبه را در سرکه سیب فرو برید تا کاملا سرکه را جذب خودش بکند و روی موهای زیر پوستی بگذارید تا پوست سرکه را کاملا جذب کند برای اینکه نتیجه بگیرید روزی 2 بار این کار را انجام دهید.

مالیدن جوش شیرین :

خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی جوش شیرین برای جلوگیری از رویش موهای زیر پوستی مناسب است.

1 قاشق چایخوری جوش شیرین با 2 قاشق آب ترکیب کنید و روی پوست بمالید.

با استفاده از اجسام تیز

از سوزن ، موچین یا دستگاه پزشکی مخصوص این کار استفاده کنید . اگر مو به‌راحتی قابل‌دسترسی نیست این روش را انجام ندهید شما نباید برای رسیدن به مو پوست را بکنید .

اگر مویی به‌صورت حلقه ( دایره‌ای شکل ) دیدید یعنی مو شروع به رشد کردن داخل پوست‌کرده است . یک عدد سوزن داخل حلقه بکنید و کمی آن را بکشید تا شل شود .

اگر از موچین استفاده می‌کنید از نوع نوک تخت آن‌ها استفاده کنید زیرا نوک‌تیز آن‌ها می‌تواند به پوست شما آسیب برساند .

دستگاه مخصوصی برای این‌گونه موها وجود دارد که می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید .

 پوسته تخم‌مرغ

۱پوشته داخلی تخم‌مرغ را از پوست آن جدا کنید . لایه داخلی پوست تخم‌مرغ دارای یک‌لایه پوسته داخلی است که باید آن را از پوسته جدا کنید .

۲قسمتی که موی زیرپوستی دارد را با پوسته بپوشانید . بعد از چسباندن صبر کنید تا خشک شود .

۳بعد از خشک شدن پوسته را بکنید . موی زیرپوستی باید با آن خارج‌شده باشد .

محصولات ضد جوش

مقداری داروهای ضد جوش روی موی زیرپوستی بزنید . موهای زیرپوستی خیلی شبیه به جوش هستند مخصوصاً وقتی‌که با چرک همراه است . بنزویل پروکساید و اسید سالیسیلیک را روزی چند بار روی محل مورد نظر بزنید . ترکیب این روش با لایه‌برداری می‌تواند نتایج بهتری را برای شما به همراه داشته باشد . این کار باعث کاهش تورم و دادن فضای بهتر به مو جهت رشد به بیرون را دارد .

درصورتی‌که داروی ضد جوش ندارید از خمیردندان یا قرص آسپرین می‌توانید به‌صورت موضعی استفاده کنید .

لایه‌برداری کنید

منطقه‌ای که داری موی زیرپوستی است را لایه‌برداری کنید . روزی ۲ بار موهای زیرپوستی را لایه‌برداری کنید . لایه‌برداری باعث کمک به برداشتن سلول‌های مرده پوست ، چربی و کثیفی میشود که ممکن است باعث رویش موی زیرپوستی شده باشد . به‌آرامی لایه‌برداری کنید و این کار را خشن انجام ندهید زیرا باعث می‌تواند باعث آسیب به پوست بشود .

تأثیر لایه‌برداری نیاز به مقداری زمان دارد .

 جلوگیری از موی زیرپوستی

با آب گرم و صابون جایی که موی زیرپوستی است را شستشو دهید . برای جلوگیری از عفونت می‌توانید از ضدعفونی‌کننده نیز استفاده بفرمایید. برای جلوگیری از موهای زیرپوستی می‌توانید از لوسیون های روزانه استفاده کنید .

مالیدن ژل آلوورا : 

خاصیت نرم کنندگی و آنتی اکسیدانی آلوورا باعث می شود که پوست نرم باشد و از رویش موهای زیر پوستی جلوگیری می کند و اجازه بدهید ژله آلوورا 30 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب سرد بشویید.

مالیدن خیار : 

آب خیار به عنوان یک ماده طبیعی و نرم کننده به شمار می آید و از رویش موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.سعی کنید آب خیار را 2 یا 3 بار در روز به پا بمالید.

پوشیدن لباس های گشاد : 

بعد از وکس یا شیو لباس های گشاد بپوشید چون لباس تنگ باعث رویش موهای زیر پوستی و زبری پوست می شود.

کمپرس آب گرم : 

48 ساعت بعد از وکس یا شیو، کمپرس آب گرم باعث می شود منافذ پوست باز شود تا مو زیر پوست نروید.بعد از وکس،با آب گرم و لیف پاها را بشوئید.

مرطوب نگه داشتن پوست : 

بعد از ازبین بردن موهای زائد بسیار مهم است که پوست را مرطوب نگه دارید چون موهای زیر پوستی در پوست های خشک می روید.

اگر موی زیرپوستی شما عمقی هستند کاری از دست شما برنمی‌آید و باید به پزشک مراجعه بفرمایید .

نکات مهم موی زیرپوستی

از فشار دادن موهای زیرپوستی اجتناب کنید زیرا می‌تواند باعث آسیب به پوست بشود . حتی ممکن است مو را شکسته و باعث گیر کردن آن در پوست بشود که می‌تواند باعث عفونت نیز بشود .

همیشه اطراف و خود موی زیرپوستی را تمیز نگه‌دارید .

برای استریل کردن وسایل می‌توانید آن‌ها در آب جوش قرار دهید یا با الکل این کار را انجام دهید .

اگر ابتدای مو را نمی‌بینید کمپرس‌های گرم را بیشتر روی آن نگه‌دارید .

اگر جای موهای زیرپوستی قرمز شد از مرطوب‌کننده یا وازلین استفاده کنید .

از محصولات non-comedogenic که به‌عنوان ضد جوش و ضد بستن منافذ پوست فروخته میشوند ؛ استفاده کنید .

عوارض موهای زیر پوستی چیست ؟

دربعضی موارد این موهای زیر پوستی هیچ مشکل خاصی ایجاد نمی کند .ولی در بعضی از افراد این موها در زیر پوست سبب ایجاد خارش ،‌التهاب ،‌قرمزی وتورم شود . وبعضی وقتها چرکی می شوند وجای آنها لک های قهوه ای روی پوست باقی میگذارد که ماها وسالها ماندگار هستند.

منبع: نمناک- کورک

آیا کوتاه کردن مژه تاثیری در رشد آن دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ