این میوه قرمز دست و پای سرطان را می بندد

sahar.d
میوه های قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کنند.

توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و منگنز است. این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش سرعت تولید سلول‌های سرطانی می‌شود.در ادامه این مطلب به بررسی خاصیت ضدسرطانی توت فرنگی می پردازیم.

توت فرنگی میوه ضد سرطان

مصرف توت فرنگی می تواند مانع از ابتلا به سرطان هایی چون ریه، سینه، رحم، تخمدان و زبان در افراد شود و مصرف آن می تواند سرعت رشد تومورهای سرطانی را کاهش دهد . توت فرنگی همچنین در کنترل عوارض بیماری هایی چون آرتروز، آرتریت روماتوئید و آسم نیز موثر است.

در همین راستا محققان دانشگاه اوهایو امریکا توانستند ثابت کنند که توت فرنگی خشک شده سرعت رشد بافتهای سرطانی را کاهش می دهد.

این پژوهشگران به سرپرستی تانگ چن، استادیار بخش آنکولوژی دانشگاه اوهایو 38 نفر را در چین با میانگین سنی حدود 55 سال که ناهنجاری خفیف تا متوسط در رشد سلولهای ریه خود داشتند مورد بررسی قرار دادند.

از آنها خواسته شد تا 30 گرم توت فرنگی خشک را دو بار در روز در یک لیوان آب حل کرده و بنوشند و این کار را به مدت شش ماه انجام دهند.

36 نفر این تحقیق را به اتمام رساندند. نتیجه نشان داد در 29 نفر از این افراد اندازه بافت های سرطانی کاهش یافته است یا رشد آنها کند شده است.

وی گفت برای تایید این نتیجه بررسی های بیشتری لازم است. دکتر چن افزود مشخص نیست که دقیقا چه ماده ای در توت فرنگی خاصیت ضد سرطانی دارد اما توت فرنگی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف و مواد دیگری است که به عنوان مواد شیمیایی گیاهی  شناخته شده اند و در انواع دیگر توتها نیز وجود دارند.

۸ خاصیت شگفت انگیز توت فرنگی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ