8 عادت بد، که برایتان خوب است!

atoosamirzavandi
عادت های بد گاهی ناخواسته برای بدن مفید واقع می شوند. این نکته بدین معنی نیست که عادت های بد را ترک نکنید اما اگر گاهی تنبلی کردید نگران مضر بودن این عادت های بد نباشید.

عادت های بد همیشه هم مضر نیستند گاهی همین عادت های بد به بدن سود می رسانند. در این مقاله به چند عادت بد که برایتان خوب است اشاره شده است.

ایرادی ندارد هوس شکلات کنید

در مورد شکلات، هر چه تلخ‌تر بهتر! فواید شکلات تلخ بسیار زیاد است؛ می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش بدهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند افرادی که مکررا شکلات می‌خورند، شاخص تود‌ه‌ی بدنی پایین‌تری دارند.
خوردن ِ بیشتر از ۴۵ گرم شکلات در هفته، باعث کاهش ۲۰ درصدی خطر سکته‌ی مغزی در میان زنان می‌شود. ضمنا شکلات می‌تواند طول عمرتان را بیشتر کند.

فرار کردن از صبحانه می‌تواند مفید باشد

نخوردن صبحانه قبل از جلسه‌ی تمرین‌تان می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد. محققان بلژیکی روی افرادی مطالعه کردند که به مدت شش هفته، رژیم غذایی پُر چرب و پُر کالری مصرف کرده بودند و نتیجه اینکه، آنهایی که قبل از خوردن ورزش کرده بودند، وزن اضافه نکردند.
اما اگر به قصد رقابت و مسابقه تمرین می‌کنید، مثلا ماراتن یا ورزش‌های سه گانه، باید صبحانه بخورید تا انرژی لازم حین تمرین داشته باشید.

راحت باشید و قهوه‌تان را بنوشید

بهتر است حس بدی نسبت به قهوه‌ی صبحگاهی‌تان نداشته باشید. محققان ثابت کرده‌اند آنهایی که عادت به نوشیدن قهوه دارند، خیلی کمتر در معرض دیابت نوع دوم، پارکینسون و زوال عقل هستند. ضمنا در میان قهوه نوش‌ها، موارد کمتری از سکته‌ی مغزی، مشکلات ضربان قلب و برخی انواع سرطان دیده می‌شود.

اگر موهای‌تان را نشستید مهم نیست

البته باید هر وقت لازم بود دوش بگیرید، اما لازم نیست همیشه موهای‌تان را بشویید. مو، نوعی فیبر است؛ یعنی اگر هر روز آن را بشویید ممکن است استحکام و شکل خود را از دست بدهد. اگر پوست سرتان خشک است، شستشوی موها دو بار در هفته کافیست، اما اگر موهای‌تان چرب است می‌توانید یک روز در میان آنها را بشویید.

از سُس پُرچرب‌تان لذت ببرید

سس پرچرب مطمئنا خوشمزه‌تر است، اما از آن مهمتر اینکه اگر نوع درست آن را انتخاب کنید، به شما کمک می‌کند از خطر بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی بکاهید. شما باید دست کم ۱۰ درصد از چربی دریافتی روزانه‌تان را از چربی‌های تک غیر اشباع مصرف کنید. هر چند عبارت «پُر چرب» جوری به نظر می‌رسد که انگار باید از آن پرهیز کنید، اما در واقع لازم است سسی را انتخاب کنید که کم کالری‌تر باشد. برخی از چربی‌های خوب می‌توانند به شما کمک کنند بیشتر احساس سیری کرده و دچار پُر خوردی نشوید.

مرتب نکردن رختخواب

مطمئنا این امر بی سلیقگی به نظر می رسد، اما مرتب نکردن رختخواب در واقع به دور کردن انواع آلرژی ها کمک می کند. تحقیقی دریافت که آلرژی و آسم که به دلیل گرد و غبار ایجاد می شود اغلب به دلیل مرتب کردن رختخواب است. مرتب نکردن رختخواب باعث ازاد شدن گرد و غبار که نیاز به بقا و گسترش دارند نمی شود.

صرف دسر با صبحانه

اگر کیک دارید، خوردن آن اصلا اشکالی ندارد! برخی تحقیقات نشان دادن که مصرف یک خوردنی شیرین در صبحانه می تواند به شما کمک کند تا به اهداف کاهش وزنتان نزدیک شوید. در واقع افرادی که خوردنی شیرین در صبحانه می خورند، خیلی بهتر می تواند در طول روز خودشان را کنترل کنند تا مواد غذایی پر کالری مصرف نکنند.

بی قراری

آرام و قرار ندارید و نمی توانید یک جا بنشینید؟ اگرچه ممکن است این کار در کل دنیا زیاد مودبانه به نظر نرسد، اما برای سلامتی خیلی خوب است. افرادی که یک جا نمی نشینند نسبت به افراد دیگر کالری بیشتری می سوزانند. و بهتر از آن، هر چه وزنتان بیشتر باشد، با بی قراری کالری بیشتری می سوزانید!

منبع:  الو دکتر
عادت های بدی که به پوست و مو آسیبمی زنند

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ