هرگز آب پرتقال و شیر را باهم نخورید!

parya
بسیار دیده ایم که عده ای در وعده ی صبحانه آب پرتقال و شیر را باهم می خورند اما آیا این کار درست است یا خیر؟

آب پرتقال و شیر هرکدام به تنهایی سرشار از خواص بی شماری می باشد که اگر با هم مصرف شوند می تواند برای سلامتی خطرناک شود. اگر شما هم در هنگام صبحانه دوست دارید آب پرتقال و شیر را همزمان مصرف کنید بهتر است این مقاله را بخوانید و هرگز آب پرتقال و شیر را باهم نخورید!

آب پرتقال و شیر

هنگامی که آب پرتقال را به غلات صبحانه و شیر اضافه می کنید، در حقیقت گوارش آن را برای معده دشوار می سازید. معده توانایی پردازش نشاسته غلات صبحانه را ندارد و این می تواند به شکل گیری مشکلات سلامت منجر شود.

شیر یا آب پرتقال! کدام را صبح ها بنوشیم؟

بهتر است شیر را به عنوان نوشیدنی صبحگاهی خود انتخاب کنید. دکتر رن می گوید شیر به دندان ها آسیب نمی زند، زیرا دارای کلسیم بیشتری است که در حقیقت به بازسازی مینای دندان کمک می کند. اما بهتر است از شیر طبیعی استفاده کنید، زیرا نه تنها شیرهای طبیعی حاوی آفت کش ها، کودها، آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد نیستند، بلکه حاوی آنتی اکسیدان مفیدی هستند که در آب پرتقال هم موجود است. شیر طبیعی نسبت به آب پرتقال حاوی 75 درصد آنتی اکسیدان بتاکاروتن beta-carotene  بیشتر و 50 درصد ویتامین E بیشتر (یک آنتی اکسیدان قوی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و می تواند با برخی سرطان ها و بیماری های قلبی مبارزه کند) است، همچنین دو تا سه برابر آنتی اکسیدان لوتئین lutein و زآگزانتین zeaxanthin بیشتر از آب پرتقال دارد که به سلامت چشم ها کمک می کنند، به علاوه 70 درصد بیشتر از آب پرتقال اسیدهای چرب امگا 3 دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ