میان وعده های بعد از شام که باعث اضافه وزن نمی شوند!

toranj
بعد از خوردن شام ممکن است هوس خوراکی کنید اما به دلیل اضافه وزن منصرف شوید اما ما در اینجا میان وعده های کم کالری را برایتان مشخص می کنیم.

به گزارش الودکتر: استفاده از میان وعده‌های مناسب برای شب که گرسنه هستید اما نمی خواهید غذای پر کالری بخورید گزینه خوبی است و خواب راحت را باخود همراه خواهد آورد و حتی به شما در بیدار شدن صبح احساس انرژی بیشتری می دهد..  در ادامه به بعضی از این میان وعده های کم کالری اشاره می کنیم.

1. یک سیب با کره بادام‌زمینی

یک قاشق سوپ خوری کره بادام‌زمینی را با یک قاشق سوپ خوری کره بادام‌زمینی آغشته کنید.امی گرین، مدیر تغذیه ای  در ناحیه نیویورک سیتی می‌گوید فیبر موجود در سیب و چربی سالم در کره بادام‌زمینی ترکیبی است که تا زمان بیدار شدن شما را مد نظر قرار خواهد داد.

2. یک فنجان پودینگ شکلاتی

هنگامی که شما در دیروقت شب به خوردن دسر تمایل دارید، به دنبال یک غذای مطبوع ساده مانند پودینگ باشید. شیر دارای پروتئین است، و اگر خودتان درست کرده باشید از سلامت خوبی برخوردار است.

3. یک هلوی پوست‌کنده با پنیر

جسیکا ، سخنگوی آکادمی تغذیه، می‌گوید این ترکیب پر از پروتئین و فیبر با ویتامین های  کلسیم و  C است. بهتر است با پنیر دست ساز خودتان که نمک کمتری دارد میل شود.

4. مغز بادام

Crandall می‌گوید: بادام در پروتئین و فیبر و همچنین سلنیم و منیزیم بالاترین رتبه را دارند.
این خبر خوب برای عاشقان آجیل است، چون در حالی که پروتئین و فیبر شما را تامین می کند، منیزیم می‌تواند به شما کمک کند تا به خواب بروید.

5. ماست یونانی کم چرب با دانه‌های chia

ماست یونانی منبع بزرگی از پروتئین و فیبر است.Crandall می‌گوید که ریختن یک قاشق سوپ خوری بذر chia که غنی از آهن و فیبر است، واقعا باعث می‌شود که نیرو بگیرید.

6. زیتون سیاه

زمانی که می‌خواهید مقدار کمی کالری جذب کنید ، بهتر است زیتون سیاه را به عنوان میان وعده انتخاب کنید.
یک فنجان به عنوان یان وعده برای شما کافی است. .آن‌ها یک میان وعده خوب  با چربی‌های سالم هستند که فقط در حدود ۳۰ کالری در اختیار دارند.

7. موز با مشتی دانه آفتابگردان

ترکیب  یک موز با فیبر بالا با دو قاشق سوپ خوری دانه آفتابگردان ، خشک و برشته شده بهترین میان وعده می باشد.
این دو، دارای چربی‌های سالم و همچنین تریپتوفان، یک آمینو اسید  است که به بدن شما کمک می‌کند ملاتونین ایجاد کند.

8.کاسه غلات با شیر بدون چربی

این فقط برای صبحانه نیست.به دنبالچیزهایی  باشید که قند پایین و پروتئین و فیبر بالایی دارند، مثل : بادام و غلات خالص و حتی عدس، و سویا .استفاده از شیر بدون چربی یک انتخاب عالی برای میتن وعده شب خود خواهید داشت.

9. هویج کوچک

هویج برای شب هایی که هوس خودن چیبس دارید عالی است. .آن‌ها کالری کمی دارند، اما فیبر بالایی دارند، پس شما را بهتر از چیپس ها پر می‌کنند در حالی که میل خود را برای جویدن چیزهای دیگر از بین می برید.

10. پسته

پسته به تنهایی  یک گروه  از پروتئین گیاهی، فیبر و چربی سالم را تامین می‌کنند.

11.لوبیای پخته

آن‌ها ممکن است زیاد به نظر برسند اما لوبیای چیتی از نظر پروتئین و فیبر بالا هستند. k. a. Crandall می‌گوید: به راحتی معده شما را پر می کندپو توصیه می شود با پودر فلفل میل کنید.

12.گوجه‌فرنگی

یک ظرف از گوجه فرنگی که غنی از فیبر است سرشار از ملاتین نیز می باشد که شما را به راختی به خواب می برد.

13.ذرت بو داده

 خودتان در منزل ذرت بو داده را با دارچین اماده کنید و از فیبر بالای آن لذت ببرید.رو فنجان از آن برای میان وعده شبانه بسیار عالی است.

چند نکته  خیلی مهم

* در انتخاب میان وعده ها حتما وسوسه می شویم، چه در مقدار و چه در نوع آن. هرگز نباید قانع شویم وقت نداریم و سراغ میان وعده های آماده که سرشار از کالری مازاد برای بدن و چربی های نامطمئن هستند، برویم. گهگاه ایرادی ندارد، ولی عادت کردن پُر از اشکال است.

* زیبایی اهمیت ما به خودمان این است که در زمانی که وقت داریم، برای زمانی که وقت نداریم برنامه ریزی کنیم و میان وعده مناسب را در ظرفی کوچک، مناسب به محلی که می رویم آماده کنیم، مثلا در هنگام کار یا خرید نمی توانیم مخلوط شیر و بستنی ببریم، ولی یک لقمه یا ظرف کوچکی که مخلوطی از سبزیجات در آن است، هم خستگی امان را به در می کند و هم کلاس مان بالاتر می رود!!!

* هرگز تسلیم جمله ی “بابا حوصله داری ها” نشویم، چون به احتمال زیاد بسیاری با شنیدن تصمیم جدید شما برای حفظ سلامتی اتان، این جمله را بلند یا آهسته خواهند گفت، در عوض با ممارست شما این جمله را بسیار می شنوید “خوش به حالت!”

* خجالت نکشیم که از کیف مان میان وعده ی خود ساخته مان را در آوریم، همان طور که اگر یک میان وعده آماده باشد، هرگز خجالت نمی کشیم! کافی است مدتی اجرا کنیم، به زودی یک فرهنگ می شود.

* و یادمان باشد اگر جایی را سراغ داریم که میان وعده های تازه وسالم در اختیار مشتری قرار می دهد، حتما از بهداشت آن خاطر جمع باشیم!

منبع: سایت الودکتر

بهترین میان وعده ها برای رژیم کاهش وزن
این بدترین میان وعده است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ