روشن کردن پوست زیر بغل

toranj
برای روشن کردن پوست زیر بغل در خانه این مطلب مفید را بخوانید.

به گزارش الودکتر: پوست زیر بغل از ان پوست هایی است که باید به ان توجه زیادی داشته باشید تا رنگ سیاه خود را از دست بدهد که در این مطلب به شما چند روش برای روشن کردن پوست زیر بغل آموزش داده می شود

روشن کردن پوست زیر بغل

پوست زیر بغل ناحیه ای است که به دلایل مختلف تیره تر از سایر بخش های بدن می شود. به عنوان مثال یکی از این عوامل ژنتیک است. از طرف دیگر مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها و ضد عرق ها اغلب باعث تغییر رنگ پوست می شوند. تیرگی پوست زیر بغل ممکن است به دلیل تراکم موهای زائد زیر بغل و عدم رفع کامل آنها بروز کند. یا گاهی استفاده از تیغ کند باعث تیرگی پوست زیر بغل می شود.

به هر حال علت این تغییر رنگ هر چه که باشد، تیرگی زیر بغل باعث ناراحتی شما شده و تاثیر تامطلوبی بر اعتماد به نفس شما خواهد داشت. در این مطلب زوش های ساده ای معرفی می شوند که به روشن شدن پوست زیر بغل و بهبود سلامت این ناحیه کمک می کنند.

گرچه محصولاتی در بازار وجود دارد که سازندگان آنها ادعا می کنند می توانند زیر بغل را روشن کرده و لکه ها را برطرف کنند، اما توصیه ما این است که به جای استفاده از این محصولات گران قیمت از محصولات طبیعی و خانگی استفاده کنید. در ادامه این روش ها را معرفی می کنیم.

لایه برداری زیر بغل با لیمو و شکر

این لایه بردار طبیعی اولین گامی است که برای روشن شدن و رفع تیرگی زیر بغل انجام می شود. لیمو حاوی اسید زیادی است و باید تنها شب ها روی پوست مورد استفاده قرار گیرد، چرا که بعد از مالیدن لیمو روی پوست و قرار گرفتن آن در مقابل نور خورشید باعث می شود تاثیرات معکوس بروز کند.

لیمو یک عامل روشن کننده قوی است و شکر یک لایه بردار طبیعی محسوب می شود که به راحتی سلول های مرده را برمی دارد. برای استفاده از این لایه بردار و روشن کننده باید یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا شکر تصفیه نشده را با نصف فنجان آبلیمو ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به طور مستقیم روی پوست زیر بغل خود قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید، سپس پوست خود را شسته و خشک کنید.

کرم های خانگی برای سفید کردن زیر بغل

برای آماده کردن این کرم لازم است یک قاشق غذا خوری عسل را با آب لیموی تازه حل کرده و دو قاشق غذا خوری جو پرک به آن اضافه کنید، سپس این خمیر به دست آمده را مستقیم روی پوست زیر بغل خود استفاده کرده و به مدت 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

سفید کردن زیر بغل با آبلیمو

یک راه ساده برای استفاده از خواص سفید کنندگی لیمو این است که لیمو را قبل از خواب برای زیر بغل خود استفاده کنید. لیمو یک مرطوب کننده طبیعی است که به طور عمیق پوست را پاکسازی می کند و به رفع سلول های مرده پوست کمک می کند. در این روش مقداری آبلیمو را به طور مستقیم روی پوست زیر بغل خود استفاده کرده و به مدت نیم ساعت صبر کنید و قبل از خواب این منطقه را بشویید

رفع تیرگی زیر بغل با ماست و جو

ترکیب ماست و جو دارای خواص روشن کنندگی و لایه برداری قوی است که به کاهش لکه های زیر بغل کمک می کند و این کار را در درجه اول با رفع سلول های مرده انجام می دهد. در ایت روش یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با نصف قاشق چایخوری جو دو سر ترکیب کنید. این ترکیب را با یک حرکت دایره ای شکل ملایم به زیر بغل خود بمالید و سپس محل را با آب سرد بشویید.

روغن نارگیل

استفاده منظم از روغن نارگیلمی تواند لکه های زیر بغل را کاهش دهد. این روغن دارای عطر خوشایندی است که می تواند بوی عرق را نیز کاهش دهد؛ به علاوه حاوی مقدار زیادی ویتامین E است و به این ترتیب به یک مرطوب کننده قوی تبدیل شده است.

پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه

یک روش موثر و به صرفه دیگر برای سفید کردن زیر بغل استفاده از آب اکسیژنه است. آب اکسیژنه یک محصول طبیعی است که به رفع لکه های زیر بغل کمک می کند، اما در درجه اول باید در مصرف آن محتاط باشید تا از بروز واکنش های حساسیتی پیشگیری شود.

توصیه می شود از آب اکسیژنه ای با غلظت کم استفاده شود تا از تحریک پوست پیشگیری شود، اما می توانید آب اکسیژنه با غلظت بالاتر را هم امتحان کنید. برای استفاده از این محصول آب اکسیژنه را به طور مستقیم زیر بغل خود بمالید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید و سپس محل را با آب سرد بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید طبیعی است که به حذف باکتری ها کمک کرده و از رشد آنها نیز جلوگیری می کند. به علاوه سرکه سیب یک عامل سفید کننده محسوب می شود که می تواند بوی زیر بغل را نیز برطرف کند. برای استفاده از سرکه سیب لازم است مقدار مساوی از آب و سرکه سیب را با یکدیگر حل کنید و آن را با استفاده از یک پارچه نرم بر روی ناحیه زیر بغل خود استفاده کنید. بهتر است ابتدا مقداری سرکه سیب را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن به این ماده مطمئن شوید.

درمان‌ خانگی تیرگی زیربغل با پوست پرتقال

راه های سریع و راحت برای سفید کردن زیربغل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ