ناشتا انار و گلپر بخورید

faateme1366
انار یک میوه پاییزی و بسیار خوشمزه است که طرفداران بیشماری دارد. در این مطلب برای شما دلایلی آوردیم تا ناشتا انار و گلپر بخورید.

ناشتا خوردن عسل را زیاد شنیده ایم. ناشتا خوردن آب ولرم هم همینطور، برای شما توصیه جدیدی داریم که ناشتا انار و گلپر بخورید. چرا که خواص جالبی از آن برایتان آورده ایم.با ما همراه باشید.

 

دمنوش انار و گلپر

دمنوش ها یکی از بهترین جایگزین ها برای چای هستند.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه دمنوش انار و گلیر

انار دون شده : 3 عدد متوسط

آب جوش یا آب انار : به مقدار لازم

گلپر، چوب دارچین و نبات : به مقدار لازم

 

طرز تهیه دمنوش انار و گلپر

نخست انار دون شده را درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. گلپر، نبات و چوب دارچین را اضافه کنید

و روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید . بگذارید قوری برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد.

بهتر است برای دمنوش از قوری چینی استفاده کنید.اگر از آب انار به جای آب جوش استفاده کنید دمنوش شما خوش رنگ تر می شود.

 

خواص دمنوش انار و گلپر

خوردن این میوه و آب آن به دلیل ترکیباتی که دارد، یبوست‌آور است و خوردن‌اش به همراه هسته مانند یک ملین عمل می‌کند اما به دلیل ایجاد مشکلاتی به هنگام دفع، بهتر است که یک چهارم آن را با هسته و بقیه‌اش را بدون هسته میل کنید.

ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می‌گیرد.

خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء‌هاضمه‌آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به این دلیل خوردن‌اش با گلپر توصیه می‌شود. یادتان باشد که خوردن مقدار کمی از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا کمک می‌کند.

ناشتا خوردن انار و گلپر معده را پاکسازی و خون را تصفیه میکند، پوست را شاداب نگه میدارد، با خواص آنتی اکسیدانی؛ دشمن سرطان و آلزایمر است، دفع کننده چربی و سموم بدن است.

این میوه ها عضله ساز هستند

با این میوه ها لاغر شو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ