روی زمین غذا بخورید!

parya
این روزها کمتر خانه ای یافت می شود که دارای میزناهار خوری نباشد اما به گفته ی متخصصین خوردن غذا روی زمین دارای فواید بسیاری است که اگر بدانید تصمیم قطعی خود را میگیرید که روی زمین غذا بخورید!

اگر شما هم با غذا خوردن روی زمین غریبه هستید لازم است بدانید که غذا خوردن روی زمین به نفع شماست. در این مقاله شما را درباره خواص غذا خوردن روی زمین آشنا می کنیم. و توصیه می کنیم حتما روی زمین غذا بخورید.

روی زمین غذا بخورید!

هنگامی که روی زمین غذای خود را می خورید، در حقیقت، نوعی از حالت یوگا را انجام می دهید. این حالت ممکن است سوخاسانا، سواستیکاسانا یا سیدهاسانا باشد. اگرچه این حالت های نشسته به نظر ساده و راحت می رسند، اما تمرین کردن آنها با هدفی مشخص فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند.

در سوخاسانا (حالت چهار زانو) در شرایطی که پاها ریلکس هستند روی زمین می نشینید، در شرایطی که ستون فقرات صاف قرار گرفته و قفسه سینه باز می شود. ساق پاها تقریبا به حالت موازی قرار گرفته و پایین پاها زیر زانوی مخالف قرار می گیرند. این حالتی پایدار برای انجام کارهای بالا تنه مانند چرخش شانه و کشش گردن است.

در حقیقت، حالت سوخاسانا به خوبی تراز شده شرایط خوبی را برای یک وضعیت آرامش بخش و در عین حال هوشیار برای بدن و ذهن فراهم می کند. همچنین، این حالت نشستن به کاهش تنش عضلانی و باز کردن چاکرا (مرکز انرژی) کمک می کند.

به طور خلاصه، هنگامی که در حالت سوخاسانا نشسته و غذا می خورید هم وعده غذایی خود را میل می کنید و هم به طور همزمان یوگا نیز انجام می دهید.

بهبود گوارش

نشستن روی زمین در وضعیت چهار زانو و غذا خوردن روی زمین برای دستگاه گوارش انسان خوب است. حرکت رو به جلو و عقب در نتیجه خم شدن برای خوردن غذا و بازگشت به وضعیت طبیعی نشستن به عضلات شکم در ترشح شیره های گوارشی کمک می کند، که برای گوارش سریع و مناسب مورد نیاز هستند.

افزون بر این، این حالت نشسته امکان آرامش ذهن و اعمال فشار روی قسمت پایینی ستون فقرات را فراهم می کند که تن آرامی را تسهیل می کند. همچنین، تنش عضلانی بهبود می یابد و فشار خون بالا افت می کند.

بنابر آیورودا، پزشکی سنتی هندی، تمامی این موارد با یکدیگر همکاری می کنند تا از گوارش درست و مناسب غذای مصرفی اطمینان حاصل شود. گوارش بهینه غذا عامل کلیدی برای بدن سالم محسوب می شود.

افزایش طول عمر

ایستادن منظم از یک حالت نشسته روی زمین بدون نیاز به کمک می تواند به شکل گیری یک زندگی طولانی‌تر کمک کند. مطالعه ای که در سال 2012 در نشریه European Journal of Preventive Cardiology منتشر شد، نشان داد که توانایی بلند شدن از یک موقعیتنشسته روی زمین بدون هیچ گونه حمایتی با افزایش طول عمر مرتبط است.

بنابر این مطالعه، بلند شدن از یک وضعیت نشسته نیازمند انعطاف پذیری و قدرت بدنی قابل توجه است که برای پرهیز از حوادث شایع، صدمات و زمین خوردن ها نیاز هستند.

بهبود قدرت و انعطاف پذیری

غذا خوردن روی زمین در حالت چهار زانو بدن را قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر می سازد. این حالت نشسته کشش کفل ها، زانوها و قوزک ها را موجب می شود. همچنین، انعطاف پذیری در ستون فقرات، شانه ها و سینه را افزایش می دهد و از این رو، انعطاف پذیری کلی را بهبود بخشیده و توانایی دفع برخی بیماری ها را افزایش می دهد.

قدرت و انعطاف پذیری بیشتر امکان صاف ایستادن بدون مشکل و بلند کردن اجسام سنگین بدون این که آسیبی به کمر وارد شود را فراهم می کند.

از سوی دیگر، نشستن طولانی مدت روی صندلی به شکل گیری ضعف و درد در ناحیه کمر، عضلات شکمی ضعیف و کفل های سفت و انعطاف ناپذیر منجر می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ