چگونه سرعت سفید شدن موها را کاهش دهیم؟

sahar.d
حتما شما هم در میان موهایتان تارهای سفیدی مشاهده کرده اید که باعث ناراحتی تان می شود و به فکر راهی برای جلوگیری از سفید شدن موها هستید.

موها زمانی سفید می شوند که رنگدانه های طبیعی خود به نام ملانوسیت‌ها را از دست می دهند. درست است علت اصلی سفید شدن موها بالا رفتن سن است اما عوامل مختلف دیگری مثل ژنتیک، استرس، تغذیه بد یا مشکلات سلامتی و همچنین بعضی انتخاب ناسالم برای سبک زندگی، بر سفید شدن زودهنگام موها تاثیر دارند. اما شما می توانید با انجام برخیکارهای از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کنید که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

ترک سیگار

سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخاب های ناسالم برای سبک زندگی است. سیگار کشیدن روند پیری را برای کل بدن ازجمله موهایتان تندتر می‌کند. بنابراین اولین کاری که برای کند کردن سفید شدن موهایتان انجام می‌دهید، ترک سیگار باشد.

استرس را کاهش دهید

یکی از دلایل سفید شدن موها می‌تواند استرس و اضطراب باشد. فشارهای طولانی‌مدت عصبی، نگرانی، اضطراب و سایر حالات روانی مشابه می‌تواند موجب سفید شدن ناگهانی موها شود. با تمرینات تمدد اعصاب و تکنیک‌هایی مثل یوگا، تنفس عمیق، مدیتیشن و امثال آن، استرس خود را کاهش دهید. یک ملحفه خوب نه تنها باعث می‌شود بهتر بخوابید، بلکه سفید شدن موهایتان را هم کندتر می‌کند خواب کافی هم راه خوبی برای کاهش استرس است و هم بدن، پوست و موهایتان را سالم نگه می‌دارد.

ویتامین‌های گروه B را مصرف کنید

کمبود ویتامین‌های گروهB، مثل ویتامین  B2، B6 و B12، می‌توند موجب سفید شدن زودهنگام موها شود. باید غذاهایی سرشار از این ویتامین‌ها مثل نان‌های غلات کامل، سیریال‌ها، موز، تخم‌مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید. همان چیزی را به دست می‌آورید که می‌خورید.

غذاهای حاوی مس بخورید

یکی از بهترین راه‌‌ها برای جلوگیری از این مسئله خوردن موادغذایی سرشار از مس مثل شلغم، اسفناج، جگر گاو، دانه آفتابگردان، بادام‌هندی، عدس، بادام، زرده تخم‌مرغ و قارچ، می‌باشد.

ید را فراموش نکنید

ید ماده‌معدنی دیگری است که برای حفظ رنگ موها بسیار مهم است. موادغذایی سرشار از ید عبارتند از: موز، هویج، اسفناج و ماهی. و سلنیوم! سلنیوم هم می‌تواند به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کند. موادغذایی سرشار از سلنیوم عبارتند از: صدف خوراکی، تن، سالمون، ذرت، گندم، دانه سویا، گردو، آجیل و دانه آفتابگردان.

شامپوی مناسب

استفاده از شامپو های ضعیف که به نام شامپو بچه و شامپو های روزانه که ph متناسب است مقدار سفیدی مو را کاهش می دهد.

دلایل عجیب سفید شدن زودرس موها را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ