با خوردن هسته این میوه ها مرگ را به جان می خرید

sahar.d
هسته برخی میوه ها حاوی ترکیباتی است که پس از هضم در بدن سیانید آزاد می کند و می تواند سبب مسمومیت و حتی مرگ انسان شود.

میوه ها از مهمترین گروه های در سبد غذایی انسان هستند که به تامین انواع ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن کمک می کنند. میوه از جمله مواد غذامیوه ها می تواند تا خطر مرگ، برای انسان دردسر ساز باشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم هسته میوه هایی که می تواند سبب مرگ انسان شود را به شما معرفی کنیم.

هسته سیب

هسته‌های موجود در سیب حاوی ماده شیمیایی هستند که وقتی هضم می‌شوند ماده‌ای به نام سیانید در بدن آزاد می‌کنند. خوردن هسته سیب به تعداد زیاد خیلی خطرناک خواهد بود و عارضه جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

هسته زردآلو

 هسته زردآلو دارای آمیگدالین است این ماده وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود سمی می‌باشد. اگرچه زردآلو به عنوان یک مکمل طبیعی شناخته می‌شود اما مصرف بیش از حد هسته آن مضر است. بیش از 1-2 عدد از این هسته‌ها را در طی روز مصرف نکنید؛ زیرا مشکلات معدوی و تهوع ایجاد خواهد کرد و مصرف مقادیر بسیار زیاد آمیگدالین، کشنده است.

هسته گلابی و به

دانه گلابی نیز مانند هسته سیب برای انسان خطرناک است. دانه به نیز مانند دانه گلابی در همین دسته قرار می‌گیرد و میوه به بهتر است به صورت پخته مصرف شود وگرنه خطرناک است.

هسته گیلاس

هسته گیلاس دانه‌هایی حاوی سیانید هستند. بهتر است از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم. خوردن یک دانه گیلاس ممکن است منجر به آسیب جدی نشود، اما اگر زیاد خورده شود منجر به سرگیجه، استفراغ و حتی مرگ خواهد شد.

هسته آلو

دانه آلو دارای گلیکوزیدهای سیانوژنیک است که در بدن به مواد سمی و خطرناکی تبدیل می‌شود. بدن مقادیر اندکی از سیانید را می‌تواند پاکسازی کند، اما مقادیر فراوانی از آن خطرناک است و بدن توانایی از بین بردن آن را ندارد. مخصوصاً در کودکان بسیار مواظب باشید که هسته‌ی ‌این میوه را در دهانشان نگه ندارند.

هسته هلو

هلو هم هسته‌هایی دارد که حاوی سیانید است. پوست سخت هلو که هسته نرم آن را پوشانده بسیاری از افراد را از خوردن آن باز می‌دارد. خوردن یک هسته هلو اشکالی ندارد و بی‌ضرر است.

هسته شلیل

هسته یا دانه‌های شلیل حاوی مقادیر اندکی از سیانوژن است که بعد از بلع ممکن است متابولیزه شود. اگرچه این موضوع نادر است اما بلع غیر عمدی و ناآگاهانه مقادیر زیادی از هسته شلیل می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت با سیانید شود. 

بادام تلخ

بادام تلخ نیز مانند دانه‌های هلو، زردآلو، آلو، سیب، به و گیلاس و … از آمیگدالین تشکیل یافته است که می‌تواند در بدن تبدیل به سیانید شود. در تمام دنیا دو نوع بادام وجود دارد: بادام شیرین و بادام تلخ. بادام تلخ باید به منظور از بین رفتن مواد شیمیایی سمی موجود در آن حرارت داده شود و یا پاستوریزه شود.

هسته این میوه خوشمزه سیانور دارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ