اگر ورزش نمی کنید این کار را انجام دهید!

atoosamirzavandi
پیاده روی ورزشی است که علاوه بر کمک و حفظ به تناسب اندام نیازی به گذراندن وقت زیاد در باشگاه ها ندارد. می توان پیاده روی را جایگزین ورزش های سخت و طاقت فرسا کرد.

اگر ازورزش های سخت خسته شده اید پیاده روی یکی از کارهایی است که علاوه بر لذت بردن از محیط می توان با آن تناسب اندام را حفظ کرد. پس اگر ورزش نمی کنید حتما پیاده روی کنید.

پیاده روی برای کاهش وزن را چطور شروع کنیم؟

_ پیاده روی کار خیلی سختی نیست، تنها باید اصولی در سبک زندگی تان داشته باشید، مثلا زودتر از اتوبوس پیاده شوید و مسیر باقیمانده را پیاده روی کنید، یا اتومبیل تان را دورتر از مقصد پارک نمایید تا فروشگاه پیاده بروید و هر وقت که ممکن بود از پله ها استفاده کنید. هر وقت که فرصت داشتید هم می توانید در محل یا خیابان اطرافتان پیاده روی کنید.

_ برای اینکه پیاده روی برایتان جالب و جذاب باشد، هر چند وقت یکبار مسیرتان را عوض کنید و جاهای جدید را امتحان نمایید، مثلا پارک های مختلف را.

_ در ماه های سرد سال هم تنبلی نکنید، لباس گرم بپوشید و برای پیاده روی بیرون بروید و یا اگر واقعا اینکار برایتان دشوار است، عضو باشگاه شوید و از تردمیل استفاده کنید. اگر فکر می کنید لازم است از یک دوست برای همراهی کمک بگیرید.

_ برای اینکه بهترین نتایج را از پیاده روی کسب کنید، هنگام راه رفتن، چانه تان را بالا بگیرید و نگاه تان مستقیم به جلو باشد. عضلات باسن و شکم را منقبض کنید و کمرتان را صاف نگه دارید. اگر مدت های طولانی ورزش و فعالیتی نداشته اید یا از بیماری خاصی رنج می برید، قبل از شروع ورزش با پزشک مشورت کنید. برای شروع راحت تر، با 15 تا 20 دقیقه پیاده روی، سه روز در هفته شروع کنید و تدریجا به روزانه 30 تا 60 دقیقه برسانید.

حرکات ورزشی منسوخ در باشگاه ها

ضربه زدن هنگام کشش عضله

باور اشتباه به‌ اینکه هنگام کشش عضله به آن ضربه‌های کوچک متوالی وارد کنیم، کاملاً اشتباه است. مردم فکر می‌کنند اگر برای کشش بازو همزمان روی پنجه‌ی پا بالا و پایین شوند و به سمت بالا ضربه بزنند کشش بیشتری در عضله ایجاد می‌شود و به ریکاوری کمک می‌کند. ضربه زدن و پرش‌های ریز نتیجه معکوس می‌دهد و با تحریک تارهای عضله باعث پارگی در تارها، آسیب‌دیدگی و ایجاد درد بیشتر خواهد شد به همین دلیل جزو حرکات ورزشی منسوخ شده است.

به جای ضربه زدن سعی کنید روی حرکت کشش بصورت ایستا متمرکز شوید،۱۰-۲۰ ثانیه در کشش‌های بعد از تمرین عضله را تحت کشش نگه دارید و زمانی که در عضله احساس راحتی کردید به آرامی کشش را بیشتر کنید و سعی کنید نگه دارید.

تمرین روی سطح نا‌متعادل

به یاد داشته باشید فقط ورزشکاران حرفه‌ای با وجود عدم تعادل می‌توانند تکنیک صحیح را اجرا کنند و این نیازمند تجربه است. بنابراین اگر مبتدی هستید حرکات ورزشی را روی زمین صاف انجام دهید تا حرکت بصورت فول‌رنج در دامنه‌ی حرکتی کامل انجام شود و بتوانید کم‌کم اصل اضافه بار را اجرا کنید تا به بهبود توان عضله سرعت بخشید. برای مثال تمرینات تعادلی روی بوسو اجازه انجام حرکت در دامنه‌ی کامل را به شما نمی‌دهد و باعث بروز آسیب‌دیدگی بخصوص در ناحیه کمر خواهد شد.

درازنشست کامل

دو نوع درازنشست رایج اما خطرناک برای ستون فقرات وجود دارد که شامل درازنشست کامل به وسیله یار کمکی که پای شما را نگه می‌دارد و یا خودتان به‌سختی پایتان را روی زمین محکم می‌کنید و با قلاب کردن دست‌ها پشت گردن و هل دادن ناخواسته گردن به سمت جلو.

این حرکات بیشتر از اینکه روی عضلات شکمی کار‌کنند، فشار را روی کمر و عضلات همسترینگ می‌اندازند به همین دلیل در دسته حرکات ورزشی منسوخ شده قرار می‌گیرد، از انجام این تمرینات صرف‌نظر کنید و به‌جای آنها کرانچ (درازنشست نیمه) با کنترل، دراز نشست با زاویه ۹۰ درجه در زانو‌ها و دراز‌نشست فوتبالی (مورب) انجام دهید.
منبع: الو دکتر

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ