رژیم غذایی سریع چیست و آیا می‌تواند به شما کمک کند وزن را کم کنید؟

toranj
برای اینکه بدانید رژیم غذایی سریع برای بدن و لاغری مناسب است یا نه ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش الودکتر: برخی رژیم های لاغری ادعا می کنند که در کوتاه ترین مدت می توانند باعث کاهش وزن شوند. رژیم غذایی سریع  از نظر فنی جدید نیست و اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط Haylie Pomroy منتشر شد که مدرک لیسانس را در رشته علوم جانوری از دانشگاه ایالتی کلورادو دارد.(او یک رژیم غذایی ثبت‌شده نیست)اما در تابستان امسال بعد از آن که آنجلا Basset در سن ۶۰ سالگی از رژیم غذایی برای حفظ تناسب استفاده کرد، محبوبیت زیادی کسب کرد.

رژیم غذایی سریع دقیقا چیست؟

به طور خلاصه، رژیم غذایی سریع روزه یک برنامه ۲۸ روزه است که هر هفته سه دوره چند روزه را طی می کند و ادعا می‌کند که از طریق دوره‌های گردش پر انرژی، کربوهیدرات بالا و تغذیه با چربی بالا در هر هفته، سوخت و ساز خود را کاهش می‌دهد.رژیم غذایی، ذرت، لبنیات، سویا، شکر تصفیه‌شده، کافئین، الکل، میوه خشک، آب‌میوه، گندم و نیترات‌ها (که در گوشت فرآوری شده یافت می‌شود)را برای تمام ۲۸ روز محدود می‌کند.به شما آموزش داده می‌شود که ۵ بار در روز بخورید در 3 تا 4 ساعت هر بار 30 دقیقه بخوابید.همچنین مکمل‌های موجود برای خرید برای “بیش‌ترین تاثیر متابولیسم” وجود دارند که می توان آن را در طول ۲۸ روز و بعد از آن انجام داد.
پس از آن، هر هفته سه مرحله مجزا وجود دارد.ایده این است که هر بار بر روی درشت مغذی‌های مختلف تمرکز می‌کند.اندازه Portion بسته به میزان وزنی که باید از دست بدهید متفاوت است، اما توصیه های دیگر برای همه یک‌سان است.این چیزی است که هر هفته به نظر می‌رسد:

فاز ۱ (روز ۱یا 2): کربوهیدرات بالا، پروتئین متعادل، بدون چربی

در این مرحله، به استری ناخودآگاه شما به خوردن کمک می کند ، بسیاری از کربوهیدرات های  پیچیده (مانند لوبیا و کل حبوبات)و میوه‌های با قند بالا را می‌خورید ( میوه‌های قندی بالا مانند موز و آناناس).
او اضافه می‌کند: شما همچنین مقدار متوسطی از پروتئین را می‌خورید اما چربی وجود ندارد.
اگر می‌خواهید ورزش کنید، کاردیو در مرحله اول توصیه می‌شود، چون بدن شما به در این روزها به دلیل مصرف کربوهیدرات انرژی بسیاری دارد.

فاز 2 (روز-3تا 4): کربوهیدارت کم، پروتیت بالا و چربی کم

فاز دوم ادعا می‌کند که چربی های ذخیره شده شما در بدن با قطع کربوهیدرات

و افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی شما همراه با سبزیجات سبز فراوان شروع به سوختن می کند.
او می‌گوید که سبزیجات اضافی به تعادل مصرف گوشت کمک می‌کنند و این حالت تعادل به بهبود توانایی بدن برای سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده کمک می‌کند.Pomroy همچنین یک روز تمرین قدرتی را در طول این مرحله توصیه می‌کند و وزنه‌های سنگین را برای تعداد کمی دفعه پیشنهاد می دهد تا به ایجاد ماهیچه‌ها کمک کند.

فاز ۳ (روز- ۵ تا ۷): کربوهیدرات متعادل، پروتئین متعادل، چربی بالا

در مرحله سوم، رژیم غذایی ادعا می‌کند که “سوخت و ساز” را با معرفی چربی‌های سالم به رژیم غذایی شما شروع می‌کند، در حالی که هنوز هم مصرف متوسط پروتئین‌ توصیه می شود.
Pomroy توصیه می‌کند که تمرین کاهش استرس در این مرحله انجام شود.او می‌گوید که یوگا و مدیتیشن گزینه‌های خوبی هستند و ماساژ نیز اهمیت دارد.
آیا رژیم غذایی سریع می‌تواند به شما کمک کند وزن خود را از دست بدهید؟
در کوتاه‌مدت؟. احتمالا. ابی Langer، R.D.، یک متخصص  رژیم غذایی در تورنتو، می‌گوید حذف  بسیاری از غذاها منجر می شود که شما احتمالا در یک کمبود کالری هستید، که این چیزی است که افرادبرای از دست دادن وزن خود انجام می دهند.

Langer می‌گوید: “هیچ تحقیقی وجود ندارد که افزایش سرعت سوخت و ساز را در بر داشته باشد.

نکته دیگری که باید در مورد آن محتاط باشید:این  برنامه ادعا می کند که  که برخی از شرکت کنندگان ۲۰ پوند در ۲۸ روز از دست می‌دهند.
اما براساس مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ها، ” شواهد نشان می‌دهد که افرادی که وزن خود را به صورت تدریجی و ثابت از دست می‌دهند (حدود یک تا دو پوند در هفته)در حفظ وزن موفق‌تر عمل می‌کنند.”
بنابراین کاهش سریع وزن در برنامه ممکن است پایدار نباشد
Langer می‌گوید: ” [ این رژیم غذایی ] احتمالا از نظر فیزیکی خطرناک نیست.”ولی می‌گوید: ” با این وجود، بسیاری از قوانین ممکن است  زیر سوال رود و باعث ایجاد اختلال خوردن یا ترس خوردن از غذا شوند.” در نهایت استرسی که از این راه به شما وارد می شود می تواند دلیل بازگشت وزنتان شود.

منبع: سایت الودکتر

رژیم غذایی سرشار از «روی» و احتمال بروز این عفونت خطرناک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ