معده ترش کرده را سه سوته درمان کنید

mahdie.mohtashami
اگر جز افرادی هستید که ترش کردن معده امانتان را بریده ما به شما توصیه می‌کنیم ترش کردن معده خود را سه سوته درمان کنید.

اگر جز افرادی هستید که سریعا ترش می‌کنند و تمام مدت ناراحت و کلافه هستید از زیاد بودن اسید معده خود، ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ترش کردن معده خود را درمان کنید. 

درمان سریع ترش کردن معده

 عموما مشکلات ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به معده می‌باشد که جهت رفع اورژانسی عارضه و درد حاصل از ترش کردن معده توصیه می‌گردد از جوش شیرین که متاسفانه امروز بد نام شده است. 

 برای این کار به محضی که احساس کردید معده شما می‌خواهد ترش کند باید یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف استکان آب خنک حل کنید و بخورید. 

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: چون جوش شیرین یک باز محسوب می‌شود و ترشی از اسید است، وقتی آن‌ها با هم ترکیب شوند تبدیل به آب و نمک می‌گردند و احساس ترش کردن، رفع خواهد شد و معده سالم می‌ماند. 

وی با توجه به اینکه جوش‌شیرین درمان علت مشکل اصلی نیست، تصریح کرد: جوش‌ شیرین درمان علامتی محسوب می‌شود یعنی علامت مشکل شما که ترش کردن معده است را موقتا رفع می‌کند. همچنین با خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف نوشیدنی و آب وسط غذا و بعد از آن و پرهیز از مصرف کیک، کلوچه و بیسکویت به رفع مشکل معده خود بپردازند. 

دکتر روازاده خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود برای رفع سردی معده هرگز چای نخورید، شربت زنجبیل و عسل هفته‌ای دو یا سه بار حتما خورده شود و هیچوقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید، مدتی(حدود 1 ماه) نیز از خوردن مواد خام و لیمو عمانی و ترشیجات و میوه‌ها خصوصا مرکبات خودداری کنید و عسل بیشتر بخورید.

دیگر مسکن های طبیعی ترش کردن معده

 آب

آب بهترین درمان خانگی برای ترش کردن معده و بهترین درمان برای حذف تمام سموم از بدن شما است. هر کسی باید به طور متوسط ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد صرف نظر از این‌که معده‌تان ترش کند یا نه.

آب برنج

آب برنج یک لایه‌ی تسکین دهنده روی دیواره‌ی معده‌تان ایجاد می‌کند و به این ترتیب به کاهش درد کمک می‌کند. مقداری برنج را در آب بپزید (میزان آب باید دو برابر برنج باشد). آب برنج را در یک کاسه بریزید. کمی عسل به آب برنج اضافه کنید و آن را بنوشید.

آب سیب‌زمینی

سیب‌زمینی شاه ادوارد برای دردی که در اثر زخم معده ایجاد می‌شود، ایده‌آل است. سیب‌زمینی را له کنید و آب آن را بگیرید. با اضافه کردن ¾ فنجان آب، آن را رقیق کنید. ۱/۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو و ۲/۱ قاشق چای‌خوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ترکیب را صبح‌ها با معده‌ی خالی بنوشید.

 سیب

همان‌طور که آن مَثل قدیمی می‌گوید، “یک سیب در روز شما را از پزشک دور نگه می‌دارد.” غذاهایی که سرشار از فیبر هستند به فرآیند گوارش شما کمک می‌کنند و باید همیشه در وعده‌های غذایی‌تان گنجانده شوند. همیشه سیب را با پوست بخورید.

 بکرایی

گوشت میوه‌ی بکرایی را با یک لیوان آب‌دوغ مخلوط کنید. این ترکیب برای درمان معده درد بسیار موثر است.

 نوشابه

نوشابه برای رفلاکس اسید ایده‌آل است.

 انار

دانه‌های انار یک درمان موثر برای اسهال هستند. دانه‌ها را در یک کاسه ماست بریزید یا فقط کمی نمک و فلفل سیاه به آنها اضافه کنید و بخورید.

زنجبیل

کمی زنجبیل رنده شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید، یک قاشق چای‌خوری عسل داخل این ترکیب بریزید و آن را بنوشید. در واقع برای درمان مشکل سوءهاضمه می‌توان زنجبیل را به اشکال دیگر چای نیز اضافه کرد. شربت زنجبیل به اندازه‌ی زنجبیل طبیعی موثر است.

خرما

با استفاده از چند خرما، خمیر خرما درست کنید و آن را با کمی عسل مخلوط کنید. این ترکیب را حداقل سه بار در روز مصرف کنید.

یخ

صاف و به پشت دراز بکشید و یک قطعه یخ را زیر ناف خود بگذارید. اگر چه این درمان موقتی است، اما موجب تسکین درد می‌شود.

درمان ترش کردن معده!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ