از بین بردن جای جوش در سه سوت

atoosamirzavandi
درمان جوش و جای آن توسط راه های خانگی امکان پذیر اما زمان بر است. پس با کمی حوصله و صبر می توان با روش هایی ارزان و بدون عوارض به درمان جوش و جای جوش پرداخت.

جوش و جای آن بدترین عارضه ای است که افراد در سنین جوانی درگیر آن می شوند. با استفاده از مواد خانگی که خاصیت های آنتی اسیدانی و آنتی باکتریالی دارند می توان به درمان جوش و جای ناشی از آن پرداخت. در این مقاله به ترفند هایی برای از بین بردن جای جوش در سه سوت اشاره خواهیم کرد.

ماسک جای جوش صورت

آب لیمو برای پاک سازی جای جوش

شما برای استفاده از این ماسک به گلوله های پنبه و لیمو نیاز دارید. مقداری آب لیمو روی پنبه بریزید و آن را روی جای جوش بزنید، مدتی روی پوست نگاه دارید و در انتها با آب ولرم بشویید.

درمان جای جوش گلاب و روغن چوب صندل

گلاب خاصیت تغذیه پوست و از بین بردن باکتری دارد و به گزارش پرشین وی چوب صندل نیز با خاصیت خنک سازی موجب کاهش التهابات پوست می شود. برای این ماسک نیاز به روغن چوب صندل و گلاب دارید. آن دو را مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر شود سپس آن را روی جای جوش زده و یک شب تا صبح آن را نگاه دارید. سپس صبح روز بعد با آب خنک بشویید.

روغن زیتون برای پاک سازی جای جوش

روغن زیتون خواص متعددی از جمله قابلیت پاک سازی جای جوش را دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان و لوسیون طبیعی روی پوست عمل می کند. شما باید صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس آن را خشک کنید. مقداری روغن زیتون روی دست ریخته و سپس به آرامی روی جای جوش ها را ماساژ دهید و سپس به مدت 2 ساعت صبر کنید. سپس صورت را با یک مایع شستشوی صورت حاوی گلیسیرین بشویید. این فرآیند را باید تکرار کنید تا شاهد نتایج آن شوید.

آب خیار مناسب برای جای جوش

آب خیار، یک تونر پوستی مناسب است که بافت پوست را بهبود می بخشد خیارها، التهاب را کاهش می دهند، پوست را تسکین می دهند و زخم های ناشی از جوش را بهبود می دهند.

برش های گوجه فرنگی برای کم رنگ شدن جوش

تکه های گوجه فرنگی ،باعث کم رنگ شدن جای جوش میشود. دلیل آن ناشی از ویتامین A و کاروتن ها در گوجه فرنگی است، که نه تنها رنگ قرمز دارند، بلکه ترکیبی از آنتیاکسیدانی هستند که می توانند بافت های آسیب دیده را بهبود بخشیده و رشد سلول های سالم را ترویج دهند.

پاک کردن جای جوش با سرکه سیب

این یک تونر خوب است، که به پاک کردن زخم و جای جوش کمک میکند سرکه، یک مایع قوی است که جریان خون را شدت میبخشد، و در نتیجه سرعت بهبود و بازسازی سلول ها را افزایش می دهد.

درمان جای جوش با چای سبز

 داروهای طبیعی می تواند به درمان التهاب های پوست بر اثر استفاده از مواد آرایشی کمک کند.می توانید از چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان برای پوستی نرم و عاری از لک استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید جوشاندن یک قوری چای سبز است و بگذارید خنک شده و سپس با یک گلوله پنبه به روی ناحیه لک دار بر اثر جای جوش بزنید ، نیازی به آبکشی نیست و می توانید آن را در سراسر شب و به طور مرتب روزانه از این روش استفاده کنید.

درمان جای جوش با ماسک تخم جعفری

تخم جعفری را در آسیاب بریزید و سپس با یک لیوان آب بجوشانید. بعد، این مخلوط را از صافی عبور داده و یک تکه پارچه تمیز را با آن خیس کنید و مانند کمپرس روی پوست تان بگذارید. هر روز برای مدت نیم ساعت از این کمپرس استفاده کنید. کمپرس با جوشانده تخم جعفری برای از بین بردن آثار جوش ها مفیداست.

درمان جای جوش باعسل

 می توانید از عسل به عنوان یک سلاح مرموز برای پاک کردن پوست و همچنین پاک کردن رد های جوش بر روی صورت استفاده کنید. از یک پنبه برای زدن عسل خالص به جای جوش ها به مدت 10 الی 15 دقیقه استفاده کرده و سپس با آب ولرم بشویید. حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید.
منبع الو دکتر

فوری ترین روش درمان جای جوش و آکنه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ