11 نشانه خاموش عفونت کلیوی

toranj
نشانه های عفونت کلیه را در این مطلب می خوانید.

به گزارش الودکتر: کلیه یکی از قسمت های بدن است که به سرعت در مقابل عفونت قرار می یگرد و نیاز به مراقبت دارد. در این مقاله نشانه های خاموش عفونت کلیوی را می خوانید.

ادرار خون آلود نشانه خاموش عفونت کلیه

بیشتر عفونت های کلیوی با باکتری هایی که در دستگاه ادراری بالا آمده و وارد مثانه شده اند، آغاز می شوند. عفونت می تواند از مثانه به کلیه ها سرایت کند. از آنجایی که زنان نسبت به مردان دارای مجرای پیشاب کوتاه‌تری هستند، در معرض خطر بیشتری برای عفونت های دستگاه ادراری قرار دارند و از این رو نسبت به عفونت های کلیوی نیز آسیب پذیرتر هستند. رابطه جنسی مکرر یا داشتن رابطه جنسی با افراد مختلف نیز ممکن است خطر ابتلا به عفونت را در زنان افزایش دهد. از آنجایی که بدن با عفونت مبارزه می کند ممکن است گلبول های قرمز وارد ادرار شده و موجب خون آلود شدن آن شوند.

احساس نیاز به دفع ادرار

عفونت مثانه اولیه بافت های این اندام را تحریک می کند و احتمالا نیاز به استفاده هرچه بیشتر از توالت را احساس خواهید کرد. این یکی از نخستین علائم عفونت کلیوی است. مثانه این تحریک را احساس می کند و تلاش می کند از آن رهایی یابد، از این رو منقبض می شود. زمانی که مثانه منقبض می شود، احساس نیاز به دفع ادرار را تجربه خواهید کرد، حتی اگر مثانه تقریبا خالی باشد. احساس نیاز به دفع ادرار یکی از نشانه های مثانه بیش فعال نیز محسوب می شود.

عفونت کلیه باعث مشکل در تخلیه مثانه می شود

در موارد نادر، مشکلات دفع ادرار ممکن است دلیل علائم عفونت مثانه و کلیه باشد. برای مردان بزرگ شدن پروستات می تواند به مثانه فشار وارد کند. برای زنان افتادگی مثانه طی یائسگی ممکن است دلیل اصلی باشد. هر یک از این شرایط می تواند از تخلیه کامل مثانه پیشگیری کند. ادرار باقیمانده در مثانه می تواند شرایط را برای رشد باکتری ها فراهم کرده و به بروز یک عفونت منجر شود. اگر به طور مکرر با عفونت های دستگاه ادراری مواجه هستید – به ویژه مردان زیرا احتمال کمتری دارد به این شرایط مبتلا شوند – با پزشک خود درباره مشکلات احتمالی مثانه صحبت کنید.

عفونت کلیه باعث کمر درد می شود

یک کلیه عفونی متورم و حساس خواهد بود. در این شرایط کلیه می تواند به کپسول کلیوی که کلیه ها را پوشش می دهد، فشار وارد کند. از آنجایی که کلیه ها در نزدیکی کمر قرار دارند، درد تیز و مبهم در ناحیه کمر احساس می شود.

احساس درد هنگام دفع ادرار

از آنجایی که عفونت کلیوی نوعی از عفونت دستگاه ادراری است، با التهاب در کل این دستگاه مواجه خواهید بود. باکتری ها تنها به دیواره داخلی مثانه و کلیه ها حمله نمی کنند، بلکه به بافت و پایانه های عصبی دستگاه ادراری نیز نفوذ می کنند و موجب فعال شدن گیرنده های درد در این ناحیه می شوند.

درد در کشاله ران

مردان ممکن است درد یک عفونت کلیوی را در کشاله ران خود نیز احساس کنند. کلیه ها از برخی اعصاب مشابه با ساختارهایی که در نزدیکی کشاله ران قرار گرفته اند، برخوردار هستند. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید مشکلی برای بیضه ها رخ داده است، اما اگر با علائم دیگر عفونت دستگاه ادراری مواجه هستید، برای آزمایش عفونت کلیوی به پزشک مراجعه کنید.

ادرار کدر

طی یک عفونت کلیوی، ادرار ممکن است کدر شود. بدن گلبول های سفید را برای مبارزه با عفونت ارسال می کند. آنچه موجب کدری ادرار می شود سلول های خون و باکتری ها هستند.

ادرار بد بو

بوی بد ادرار یکی دیگر از علائم عفونت کلیوی است. این شرایط به واسطه تخمیر باکتری ها رخ می دهد. اگر تنها با این نشانه مواجه هستید به سرعت نتیجه گیری نکنید. ادرار بد بو و کدر می تواند نشانه ای از کم آبی بدن نیز باشد. اگر با نوشیدن آب کافی مشکل برطرف شد، جای نگرانی نیست.

ادرار چرکین

در موارد شدید، ممکن است به واسطه انباشت گلبول های سفید و باکتری ها با چرک در ادرار مواجه شوید. چرک در ادرار احتمالا نشان دهنده یک عفونت بد یا آبسه در مثانه است.

سرگیجه

عفونت کلیوی درمان نشده می تواند وارد جریان خون شده و کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد. التهاب ناشی از فعالیت باکتری ها موجب گشاد شدن رگ های خونی می شود که افت فشار خون را به همراه داشته و موجب سرگیجه می شود. شوک وارده به بدن می تواند جدی بوده و به بستری شدن در بیمارستان منجر شود.

تب

عفونت های مثانه به طور معمول موجب تب می شوند، از این رو افزایش دمای بدن می تواند نشان دهنده سرایت عفونت به کلیه ها باشد. تشدید فعالیت سیستم ایمنی می تواند به افزایش دمای بدن منجر شود.

درمان های خانگی برای عفونت و درد کلیه

آشنایی با علامت عفونت کلیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ