درمان خانگی معده درد با این چند ترفند عجیب

atoosamirzavandi
معده درد عارضه ای است که با توجه به رژیم های غذایی نادرست امروزه تقریبا همه آن را تجربه کرده اند. روش های خانگی یکی از بهترین راه های درمان این بیماری است.

معده درد مشکلی است که کمتر کسی پیدا می شود که آن را تجربه نکرده باشد. گاهی درد معده زیاد جدی نیست و می توان با درمان های خانگی آن را از بین برد. در این مقاله به چند ترفند عجیب برای درمان معده خواهیم پرداخت.

آب برنج بنوشید

برای درمان خانگی معده درد، آب برنج بنوشید
سومین درمان معده درد به روش خانگی نوشیدن آب ِ برنج است. آب ِ برنج دقیقا همان چیزی است که از اسمش پیداست؛ آبی که بعد از آبکش کردن برنج به جا می‌ماند. آب ِ برنج مانند یک مرهم عمل می‌کند، یعنی ماده‌ای که با تشکیل نوعی محافظ نرم روی یک سطح، التهاب را کاهش می‌دهد که در اینجا این سطح، مخاط معده‌ی شماست.

چیزهایی که نیاز دارید:

    یک دوم فنجان برنج سفید
    ۲ فنجان آب
    یک دیگ

کاری که باید انجام دهید:

برنج‌تان را با دوبرابر مقدار آبی که معمولا برای پختن آن استفاده می‌کنید بار بگذارید. از حرارت کم یا متوسط استفاده کنید و زمانی که برنج نرم شد، دیگ را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید دیگ با در ِ بسته، ۳ دقیقه بماند. سپس برنج را آبکشی کنید. در صورت تمایل می‌توانید به آب ِ برنج، کمی عسل اضافه کنید و آن را گرم بنوشید. برنجی که باقی مانده است را برای استفاده در غذایی دیگر نگهداری کنید.

آب لیمو سنگی گرم بنوشید

برای درمان خانگی معده درد، آب لیمو سنگی بنوشید
اگر مشکل‌تان بدهضمی است، آب لیمو سنگی به رفع ناراحتی‌تان کمک می‌کند. خاصیت اسیدی زیاد لیمو سنگی به تولید اسید هیدروکلریک کمک کرده و در نتیجه غذای خورده شده، بهتر تجزیه می‌شود. با بالابردن میزان اسیدهیدروکلریک تولید شده، شما به گوارش غذا با سرعتی مناسب کمک می‌کنید. ضمنا آب‌رسانی خوبی به بدن‌تان می‌شود و سیستم گوارش‌تان، روان و خوب کار می‌کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

    یک لیمو سنگی تازه
    آب گرم
سرکه‌ی سیب

برای درمان خانگی معده درد، سرکه‌ی آب سیب بنوشید

حتما با خواص سرکه سیب آشنا هستید. خوردن سرکه‌ی آب سیب دهمین راه درمان معده درد به روش خانگی است. اگر می‌توانید آن را خالی بخورید، با قاشق غذاخوری امتحانش کنید تا ناراحتی معده‌تان برطرف شود. اگر هم نمی‌توانید، یک قاشق غذاخوری از سرکه‌ی آب سیب را با یک فنجان آب و یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و آرام آرام بنوشید.

اسید موجود در سرکه‌ی آب سیب می‌تواند به کاهش هضم نشاسته کمک کرده و اجازه دهد نشاسته وارد روده‌ها شود و باکتری‌های مفید روده را حفظ کند. بعضی‌ها هر روز یک قاشق سرکه‌‌ی آب سیب می‌خورند تا از بروز معده‌ درد پیشگیری کنند.

آب گازدار ساده

اگر معده درد فقط به دلیل وجود گاز در معده باشد، کمی نوشابه‌ی گازدار ساده بخورید تا به سرعت دردتان برطرف شود.

روغن رزماری

چند قطره روغن رزماری را در آب گرم حمام بریزید و در این آب حمام کنید. این کار هم درد معده‌تان را تسکین می‌دهد و هم باعث ریلکس شدن بدن‌تان می‌شود.

نوشابه شیرین:

هنگامی که شکم یا معده شما درد میکند ،برخی از حباب ها میتوانند به شما کمک کنند.
خوردن نوشابه قند دار ایده خوبی برای درمان درد شکم شما نمی باشد.
گر چه میتوانید به جای ان از نوشابه ساده بدون قند استفاده کنید.

منبع: الودکتر

درد سر معده نشانه چیست؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ